...spěje ke svému zdárnému konci :-D
Pred dvema mesici jsem prebiral v autosalonu novou Fabku s 1.9 TDI 74 kW motorem a prodejce me durazne varoval, at netankuju bionaftu, ze bych se po jejim natankovani vratil s autem velice brzy na servis. Sice nevim zda-li je to na realnem zakladu, ale radsi to testovat nebudu.
ja to mam na octII napsane rovnou na vicku nadrze.:-D
Nechci mystifikovat, ale mam dojem, že Fabka má bionaftu normálně schválenou výrobcem. Navíc v našich podmínkách má bionafta tušim maximální podíl MEŘO jenom 36%Lepší jízda je na 100% olej , ale tam už bych byl přece jenom opatrnější:-)http://automotive.europecon.net/cs/prestavby-na-rostlinny-olej/jake-automobily-jsou-vhodne-k-prest.html
A proč by lidé měli používat bionaftu jenom proto že je levnější ? Pocit že alespoň něco dělám pro životní prostředí (bionafta) není motivace ? Nebo je jediná motivace přidaný státní úplatek (daňové zvýhodnění) ? Což takhle udělat daňové zvýhodnění pro ty, kdo nekradou a nepodvádí, aby měli lidé motivaci .
To je pravda. Existuje cast lidi, kteri utrati za auto treba nekolik milionu, aby meli o neco komfortnejsi ci vetsi vuz nez ostatni. Ovsem stejne tak existuje jiz dnes skupina lidi, kteri jsou ochotni utratit vic penez za to, ze budou mit auto "cistsi" a pratelstejsi k okoli nez ostatni. Bohuzel zatimco luxusni auta vyrabi desitky znacek, vyrobce ekologictejsich aut by clovek spocital na prstech jedne ruky. Proc tak malo manegeru tu prilezitost vidi? Nebo proste nemaji odvahu proslapavat nove cesty?
Politici se chovaji jako lide zavisli na droze. Stat je tak zavisly na prijmu z ropnych paliv, ze neni ochoten se bez nich obejit, prestoze to nici zivotni prostredi a cini nas to vice a vice zavislejsi na podivnych rezimech. U nas byl nastesti na konci minuleho roku prijat zakon o zruseni spotrebni dane na ekopaliva. Otazka jak dlouho to vydrzi. Takze ted je rada na vyrobcich, aby prisli s vozy podporujicimi E85, bionaftu (spousta novych aut stale nema bionaftu jako schvalene palivo), CNG pro dodavky, ale treba i cisty rostlinny olej. Ale hlavne je rada na spotrebitelich, aby takova auta pozadovali. Oni jeste ani netusi, ze s platnosti noveho zakona mohou zacit jezdit levneji. Dokud jim to nedojde, a nezacnou to durazne pozadovat, dotud pro ne zadny vyrobce nehne prstem. Napr. Skoda zacina s rokem 07 vyrabet motory na E85, ale pouze pro Svedsky trh, kde by bez toho uz neobstala. Proc to nejde u nas?
Tak si přečtěte tohle http://proatom.luksoft.cz/view.php?cisloclanku=2006040701při výrobě biolihu se vypustí daleko víc CO2 než při spalování ropy. A s Bionaftou to bude podobný. Já to dělám tak že jezdím na normální naftu a když je drahá jako byla tak bionafta se moc nehejbá, tak jezdím na ní, ale jen v době kdy je ta normální dražší. Na zimu se to moc nevyplácí ale není špatná;-)
Tak tomu srovnání jsem se musel zasmát :-DA to jako při výrobě nafty nebo benzínu žádné CO2 nevzniká ? Protože se tam srovnává množství CO2 při VÝROBĚ biolihu vs. množství CO2 při SPÁLENÍ ropy. Tedy taková studie není v žádném případě objektivní ;-)To pak můžu tvrdit, že moje benzínové auto spotřebuje mnohem míň benzínu než jakýkoliv diesel, protože ta cisterna co naftu přiveze na benzinku má větší spotřebu než můj benziňák :-D
Nesmíš prostě věřit všemu :-D ..kupříkladu na webu Proatomu se nepíše nic o jednotlivých technologiích výroby bioethanolů nebo rostlinných olejů.
Je zajimave, ze v kazde diskuzi o ekopalivech se vyskytne nekdo, kdo zcela nezistne poskytne link na PR server energeticke lobby Proatom. Neverte na pohadky. Vyroba biolihu neznamena vyssi emise CO2. A u bionafty uz vubec ne, protoze jeji vyroba je jeste mene energeticky narocna nez lihu.
Myslel jsem, že ten komunistický přístup (tedy ne podporovat správné chování, ale postihovat špatné - viz uvažované zdanění SUV) se týká jenom zemí bývalého východního bloku. Ale vidím, že se to "bohužel" týká i Německa.Takže kdy budou daňové úlevy na hybridní automobily nebo tzv. ekologická paliva? Nejsem žádný ekolog, ale tohle je vlastně (nejenom vzhledem k posledním událostem) racionální chování. Bohužel politika je všechno jen ne racionální.Btw u aut je největší nebezpečí (jak správně říká Merkeleová) nikoli auta nová, ale takové ty staré krabice, ze kterých je cítit spálený olej už po pár metrech, co za nimi jedete. Jsem zvědavý, kdy se dočkáme nějaké ucelené koncepce racionálně ekologickému přístupu (politiky státu) ke každodennímu životu.
Samozdřejme ano pro zvyhodněni pro ekologicke vozy napr.s pohonem LPG,zemni plyn atd.Ale je tu jeden problem-statni kasa a platy poslancu.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.