Je to oficiální: Dan Ťok končí ve funkci ministra dopravy

O konci Dana Ťoka ve funkci ministra dopravy se spekuluje od konce loňského roku. Nyní je to oficiální, o novém ministrovi zatím nebylo rozhodnuto.

Konec Dana Ťoka na ministerstvu dopravy rezonoval médii minulý týden, diskuse se však odehrávaly už koncem loňského roku po kolapsu dopravy na D1. Vinu za něj tehdy ministr dával řidičům kamionů, pravdou ale zůstává, že k problémům došlo v místech oprav dálnice, které už tam neměly probíhat. Ťok po výroku, že ministerstvo v prosinci nečekalo kalamitní sněžení, sklidil spíš vlnu posměchu, situaci však ustál.

Za kolaps na D1 mohou kamiony, říká Ťok. Pravda, nebo jenom populismus?

Za kolaps na D1 mohou kamiony, říká Ťok. Pravda, nebo jenom populismus?

Minulý týden Ťok vyvracel zvěsti o odchodu z pozice ministra dopravy a podle informací serveru Aktuálně.cz je považoval za aprílový žert. Dnes už je všechno oficiální. Ťok to prozradil pro Novinky.cz a přidal i důvod. Dlouhodobě chci z vlády pryč, už nechci být v politice. Už jsem se na tom dohodl s panem premiérem, ale dali jsme si gentlemanskou dohodu, že to nebudu nikde potvrzovat a nechám scénář na něm, řekl Ťok serveru. Termín odvolání prý nechá na Babišovi.

Příběh nesmyslně omezené D1 má dohru: Stavaři odstoupili od smlouvy

Příběh nesmyslně omezené D1 má dohru: Stavaři odstoupili od smlouvy

Zatím se nerozhodl, jestli se vzdá i poslaneckého mandátu. „Nejdřív si chci odpočinout, to si, myslím si, zasloužím a pak se něco najde. Že bych měl nějaký další plán, to nemám,“ řekl Ťok. Změn ve vládě ale podle všeho bude víc. Hovoří se také o odchodu ministryně průmyslu a obchodu Novákové a ministra spravedlnosti Kněžínkovi. Babiš se kvůli změnám ve vládě ve středu sejde s prezidentem Milošem Zemanem.

Zákaz jízdy kamionů v levém pruhu dálnice: Zde je návrh, který postoupil do Sněmovny

Zákaz jízdy kamionů v levém pruhu dálnice: Zde je návrh, který postoupil do Sněmovny

Dan Ťok zastával funkci ministra dopravy od konce roku 2014. Před tím působil šest let ve společnosti Skanska a.s. v pozici generálního ředitele a předsedy představenstva. Čtvrtého března letošního roku oslavil šedesáté narozeniny.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 58 příspěvků