Dalšímu naftovému motoru zvoní hrana. Oběť na oltář elektrifikace pokládá Honda

Lidé v Hondě nebyli nikdy velkými fanoušky naftových agregátů, spíše sázeli na benzin a nyní na hybrid. Tu a tam ale vznětový motor v nabídce ještě najdete a podle našich zkušeností je setkání s ním velmi příjemné. Bohužel to bylo jedno z posledních.

Pokud spoříte třeba na naftovou Hondu Civic, měli byste prasátko plnit rychleji. Japonská automobilka totiž podle serveru The Reuters oznámila, že s nafťáky v Evropě skončí už v roce 2021. Za vším hledejte elektrifikaci, která je do roku 2025 přislíbená do všech modelů. Ucpání naftové tepny má k tomuto plánu pomoci.

Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Tento krok je bohužel nutný, aby se splnil přísnější emisní limit 95 gramů CO2 na kilometr, který vejde v platnost taktéž v roce 2021. Hlavu na špalek tak pokládá hlavně motor 1.6 i-DTEC, který najdete třeba ve zmíněném Civicu. Tento fakt není až tak překvapivý, vždyť už i taková velká Honda CR-V se s novou generací vzdala vznětových motorů a sází na benzin a hybrid.

Infiniti v Evropě nadobro končí. Zaměří se na Asii, nepomohly ani emise

Infiniti v Evropě nadobro končí. Zaměří se na Asii, nepomohly ani emise

Vznětového agregátu ale bude škoda. Hlavně když si vezmete, jakou dalo Hondě práci se s tím svým vymazlit. Jednotka 1.6 i-DTEC se považuje za příjemně kultivovanou, pružnou a tichou jednotku. Navíc v modelu Civic se šestistupňovou manuální převodovkou vyprodukuje 93 gramů CO2 na kilometr, kdežto výkonem obdobná benzinová verze s motorem 1.0 V-TEC vyprodukuje gramů 110.

Z ceníku naftové Hondy Civic kouká papírová spotřeba 3,5 litrů na 100 km. A realita není tomuto číslu moc vzdálená. Obětování tak bolí o to víc. 

Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistrem slova

Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistrem slova

Škoda Felicia dostávala v britských médiích celkem dost prostoru. Dokonce vyhrála prestižní anketu.

4.  6.  2020 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

3.  6.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků