Dalšímu naftovému motoru zvoní hrana. Oběť na oltář elektrifikace pokládá Honda

Lidé v Hondě nebyli nikdy velkými fanoušky naftových agregátů, spíše sázeli na benzin a nyní na hybrid. Tu a tam ale vznětový motor v nabídce ještě najdete a podle našich zkušeností je setkání s ním velmi příjemné. Bohužel to bylo jedno z posledních.

Pokud spoříte třeba na naftovou Hondu Civic, měli byste prasátko plnit rychleji. Japonská automobilka totiž podle serveru The Reuters oznámila, že s nafťáky v Evropě skončí už v roce 2021. Za vším hledejte elektrifikaci, která je do roku 2025 přislíbená do všech modelů. Ucpání naftové tepny má k tomuto plánu pomoci.

Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Tento krok je bohužel nutný, aby se splnil přísnější emisní limit 95 gramů CO2 na kilometr, který vejde v platnost taktéž v roce 2021. Hlavu na špalek tak pokládá hlavně motor 1.6 i-DTEC, který najdete třeba ve zmíněném Civicu. Tento fakt není až tak překvapivý, vždyť už i taková velká Honda CR-V se s novou generací vzdala vznětových motorů a sází na benzin a hybrid.

Infiniti v Evropě nadobro končí. Zaměří se na Asii, nepomohly ani emise

Infiniti v Evropě nadobro končí. Zaměří se na Asii, nepomohly ani emise

Vznětového agregátu ale bude škoda. Hlavně když si vezmete, jakou dalo Hondě práci se s tím svým vymazlit. Jednotka 1.6 i-DTEC se považuje za příjemně kultivovanou, pružnou a tichou jednotku. Navíc v modelu Civic se šestistupňovou manuální převodovkou vyprodukuje 93 gramů CO2 na kilometr, kdežto výkonem obdobná benzinová verze s motorem 1.0 V-TEC vyprodukuje gramů 110.

Z ceníku naftové Hondy Civic kouká papírová spotřeba 3,5 litrů na 100 km. A realita není tomuto číslu moc vzdálená. Obětování tak bolí o to víc. 

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, pro je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 16 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků