Dalším účastníkem Formule E se brzy stane BMW

Velmi brzy po Audi, které nedávno oznámilo účast ve Formuli E, se k tomuto typu závodění připojil další německý výrobce. Je jím BMW.

Formule E je kurzu. Automobilky vidí v tomto druhu závodů budoucnost a zvýšily svůj zájem. Po Audi se nyní do kolotoče závodů elektrických monopostů připojí i BMW, a začíná to vypadat velmi zajímavě.

BMW sice nebude v tomto seriálu uplným nováčkem, protože je již partnerem amerického týmu Andretti Formula E, ale tentokrát už půjde o samostatnou stáj. Německá automobilka přislíbila účast v sezóně 2018/19. 

Porsche je blízko vstupu do seriálu závodů Formule E

Porsche je blízko vstupu do seriálu závodů Formule E

A právě v tomto roce chystá Formule E velké změny. Chce zavést systém s jedním vozem na závod, oproti současné verzi s dvěma vozy. Ta je aplikována, protože technologie baterií zatím nedovolí autu ujet celý závod. Dále by měly závodní speciály mít jednotný podvozek od firmy Spark Technologies, který by měl dodat velmi futuristický vzhled. I baterie budou jednotné, ty dodá McLaren Applied Technologies. Na každém týmu pak zůstává výběr pohonného systému, převodovky, zavěšení a softwarového systému.

Podle BMW je v tomto seriálu velký předpoklad pro vývoj elektromobilů. Formule E je podle jejich slov "dokonalou vývojovou laboratoří".

Futuristické elektroformule vypadají famózně. Ale jsou to stále formule?

Futuristické elektroformule vypadají famózně. Ale jsou to stále formule?

Německý gigant se tak přidá k týmům jako: DS, Faraday Future, Jaguar, Mahindra, Nio, Renault a Ventury. Jedno místo pro rok 2018/19 je také vyhrazeno pro Mercedes-Benz, ten však zatím nevydal žádné stanovisko.

Serál Formule E je aktuálně v plném proudu, tento víkend se zastaví v New Yorku a bude pokračovat do Montrealu. V současné době je jejím lídrem Sebastian Buemi ze stáje Renault e.Dams.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků