Dalším účastníkem Formule E se brzy stane BMW

Velmi brzy po Audi, které nedávno oznámilo účast ve Formuli E, se k tomuto typu závodění připojil další německý výrobce. Je jím BMW.

Formule E je kurzu. Automobilky vidí v tomto druhu závodů budoucnost a zvýšily svůj zájem. Po Audi se nyní do kolotoče závodů elektrických monopostů připojí i BMW, a začíná to vypadat velmi zajímavě.

BMW sice nebude v tomto seriálu uplným nováčkem, protože je již partnerem amerického týmu Andretti Formula E, ale tentokrát už půjde o samostatnou stáj. Německá automobilka přislíbila účast v sezóně 2018/19. 

Porsche je blízko vstupu do seriálu závodů Formule E

Porsche je blízko vstupu do seriálu závodů Formule E

A právě v tomto roce chystá Formule E velké změny. Chce zavést systém s jedním vozem na závod, oproti současné verzi s dvěma vozy. Ta je aplikována, protože technologie baterií zatím nedovolí autu ujet celý závod. Dále by měly závodní speciály mít jednotný podvozek od firmy Spark Technologies, který by měl dodat velmi futuristický vzhled. I baterie budou jednotné, ty dodá McLaren Applied Technologies. Na každém týmu pak zůstává výběr pohonného systému, převodovky, zavěšení a softwarového systému.

Podle BMW je v tomto seriálu velký předpoklad pro vývoj elektromobilů. Formule E je podle jejich slov "dokonalou vývojovou laboratoří".

Futuristické elektroformule vypadají famózně. Ale jsou to stále formule?

Futuristické elektroformule vypadají famózně. Ale jsou to stále formule?

Německý gigant se tak přidá k týmům jako: DS, Faraday Future, Jaguar, Mahindra, Nio, Renault a Ventury. Jedno místo pro rok 2018/19 je také vyhrazeno pro Mercedes-Benz, ten však zatím nevydal žádné stanovisko.

Serál Formule E je aktuálně v plném proudu, tento víkend se zastaví v New Yorku a bude pokračovat do Montrealu. V současné době je jejím lídrem Sebastian Buemi ze stáje Renault e.Dams.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků