Další způsob, jak tahat z řidičů peníze: Nový hlukový radar rovnou pošle pokutu

Petr  |  05. 09. 2019 08:39

Buď mi něco uniká a nechápu to a nebo bude opravdu řešením to, pokud člověk okolo radaru v nějaké vzdálenosti proplachtí na neutrál či vyšší rychlostní stupeň s nízkými otáčkami?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 09. 2019 08:45

Na neutrál možná ano. To druhé u mnoha aut neprojde ani tak, hlavně u domácích tuningů, tam jsou výfuky hlučné i při nízkých otáčkách.

Odpovědět  |   | 
Jedna Bedna  |  05. 09. 2019 09:42

ve Francii je možné úplně všechno. Včetně podobných právních paskvilů.

Odpovědět  |   | 
leprorelo ;-)  |  05. 09. 2019 11:14

Mam pocit, ze homologovana auta bez naslednych tuzingovych uprav nebudou mit zadny problem. Leda tak nejaka ta postarsi 'bagnole' s prorezivelym vyfukem.

Bezohledny teeneger na skutru se sundanym tlumicem vyfuku za ucelem navyseni vykonu o 1.5 kW dokaze probudit spiciho cloveka uprostred noci. O letni noci pri otevrenem okne jej slysite na kilometry daleko. Kdyz se vam to stava noc co noc treba 4x, s neskutecnou chuti byste si hlukovy radar sami radi poridili.

Odpovědět  |   | 
Jedna Bedna  |  05. 09. 2019 13:01

Ale to já vůbec nezpochybňuji.
Jen poukazuji na to, že podobný počin, o jakém se píše v článku, je v právním státě neproveditelný, tedy bez mocného ohnutí standardních právních principů.
A to se ještě nebavíme o tom, jak problematické je to technicky prokázat, protože byť je zde nesmyslný pojem radar, tak jde o směrový mikrofon a jeho spolehlivost v automatickém režimu je zoufalá, k jakžtakž validním výsledkům se nedopracuje.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  05. 09. 2019 13:22

Fungovanie pravneho statu je mozne len za predpokladu, ze jeho obcania budu respektovat zakony prijate legitmne zvolenym zakonodarnym zhromazdenim.

Homologacia je forma zakonnej upravy, ktora zarucuje kvalitativny a bezpecnostny standard aut, motoriek atd. Homologacia je vysledkom spolocenskeho konsenzu.

Ked niekto ide za hranicu homologacie, a teda zakona, musi byt pripraveny znasat dosledky.

Odpovědět  |   | 
leprorelo  |  05. 09. 2019 13:28

Nemyslim, ze by byl takovy problem, pokutovat jednani porusujici platne predpisy. Ostatne, to se deje dnes a denne.

Ze se jedna o smerovy mikrofon, tvrdite vy. Spise nez o objektivni realitu se jedna jen o vas dojem. V claku je vyslovne napsano, ze to zarizeni pouziva 4 mikrofony. Asi byste byl velice hodne prekvapeny, co vse lze ziskat ze signalu nekolika nezavislych senzoru.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  06. 09. 2019 22:02

Samozřejmě, že se jedná o směrový mikrofon a ne radar (RAdio Detecting And Ranging). A je úplně jedno, jestli je mikrofon jeden, čtyři nebo dvacet, tím se jen pokouší imitovat dojem, že je to technicky přesné. Není. Akustika je docela složitá věda a tímto způsobem opravdu úřední měření provádět nelze. Protože se nic smysluplného nezjistí.
..
Navíc: Vnější hluk motorových vozidel řeší směrnice EHK 51 a má nejen přesně stanovený způsob měření, který je tomuto francouzskému amatérismu na hony vzdálený, ale také celou řadu různých povolených hodnot dle typu, výkonu, kategorie vozidla. Například dodávka se zaplechováním má úplně jiné předepsané limity než úplně stejné auto s okny a sedadly v druhé a třetí řadě. A to ta francouzská parodie samozřejmě nevyhodnotí a ani nemůže.

Odpovědět  |   | 
rychlost není viník  |  05. 09. 2019 08:39

Náhodou na blbce s hlučnými motorkami a výfuky to je dobré. Dnešek je nesmyslně postaven na trestání rychlosti která vůbec není škodlivá a ani není důvodem nehod.

Důvodem je a vždy bude hlavně soustředění řidiče a když pojedete ve městě 80 a budete vnímat co se děje okolo tak nehodu nezaviníte, ale když pojedete 30 a budete koukat do telefonu, bavit se se spolujezdcem nebo jednoduše jste blbec, způsobíte nehodu hned.

Bohužel policie neumí než měřit rychlost a vše svést právě na rychlost..

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 09. 2019 09:42

Tady je to ale dost spojené i s rychlostí. V podstatě každý, kdo má takhle hlučné auto, to dává najevo tím, že zároveň jezdí zbytečně rychle. A argument "vnímat co se děje okolo" ve městě fakt neobstojí, když to 95 % plochy města neumožňuje svou nepřehledností.

Odpovědět  |   | 
MM  |  05. 09. 2019 11:12

Nesmysl který sis právě vymyslel.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 09. 2019 11:43

Realita života ve městě. Ale chápu, jsi jen další honimír, který si prasojízdou kompenzuje duševní slabost.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 09. 2019 08:49

Sice za to bude zase spousta minusů, ale já jsem pro. Hluku je z aut čím dál více, a lidská demence ještě velí o to více dávat to najevo. V městském provozu by mělo být cílem hluk naopak odstranit. Skutečně není nic příjemnějšího, než v deset večer nějaký blb, který musí všem ukázat, jak mu to dvacetileté bávo nejede a řve.
Bohužel, když už je k dispozici způsob, jak hluk motorů odstranit nebo omezit, EU nařídí povinné generátory zvuku.

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  05. 09. 2019 09:10

No tak mi pod balkónem v noci kromě zmíněných "honičů aut po městě" dost sejří i přes den mladíčci na skútrech nejnižších tříd, které mají brutální otáčky a stejně to nejede a bzučí to jak sviňa.

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  05. 09. 2019 09:17

Noví Francouzi se specializují u svých vozů na výfuky, které zní, jak Napoleonovo dělostřelectvo. Proti těm to je. Skútry jsou taky na přes držku. Ty brzo nahradí elektroskútry. U těchto pidimotorek má elektrifikace smysl.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  05. 09. 2019 09:18

Vše zakázat a sedět doma u telky - ideální levičácký vzor.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 09. 2019 09:38

Jistě, protože zdravé prostředí je přeci levičácké...

Odpovědět  |   | 
k8  |  05. 09. 2019 09:39

Ty jsi až nebezpečně jednoduchej.

Odpovědět  |   | 
MM  |  05. 09. 2019 11:13

Dobrá a co tohle řeší kromě peněz pro politiky?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  05. 09. 2019 08:59

Suhlas.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  05. 09. 2019 09:17

Tam kde auta s hlukem končí, začínají motorky. Skutečně hlučný osobák je tak jeden z tisíce, takže to vidím spíše další omezování svobody lidí. Nejlépe se lidé ovládají, když mají ze všeho strach a proto se reguluje a omezuje.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 09. 2019 09:36

Motorky nadělají taky dost hluku, ale kupodivu na auta nemají. A hlavně jich není tolik, jako těch hlučných aut. Ve skutečnosti tak spíš jedno ze sta, ne z tisíce.

Odpovědět  |   | 
AndrejB.  |  05. 09. 2019 09:38

Ty vole, ty si riadny magor

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  05. 09. 2019 09:55

Uděluji si jeden kárný kredit. Dědové zažili válku, rodiče makali u mašin ve fabrice a současná společnost řeší kraviny, jak komu prdí výfuk, protože se mu leká pes a musí s ním k psychologovi.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 09. 2019 09:58

Ne, o psech to opravdu není. Škodlivé účinky hluku na lidský organismus jsou dostatečně prokázané a popsané. Rozdíl oproti tvým "příkladům" je taky dost velký. Určitě na to přijdeš sám, jsi přeci gényjus.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  05. 09. 2019 10:50

Ano... makali pri masinach. A v 50-tke boli hluchi.

Mimochodom, moj nebohy dedo robil od konca vojny strelmajstra - odpaloval skaly, lesy a tak. A uz vtedy mali normalne chranice sluchu a la Otik. Pripadne to kombinoval s vatou do usi.

Jedna vec je chranit sa pri praci, druha vec je trpiet uplne zbytocny hluk sposobeny par dementnymi jedincami a ich tuzbou jazdit s otvorenym vyfukom alebo vyfukom typu 'Oh-Crap-Ovitch'.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  05. 09. 2019 09:23

Je mi jasny, ze k nekterym motorum hluk proste patri (v urcitem prostredi, v urcitych otackach atd). Ale ta manie majitelu modernich chopperu a caferaceru (pripadne vytunenych bazarovek) upravit si vyfuk, aby je bylo slyset v okruhu 100 km... na STK s nema. Zajimave, ze majitele Mustangu, Porsche, Ferrari, McLarenu atp se ve mestech drzi na uzde (a i ten jejich hluk byva snesitelny), ale majitel kdejakeho srotu na sebe potrebuje upozornovat.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 09. 2019 09:37

Tak zrovna Mustangy bych z tvého výběru vyřadil. Nevím, kde je problém, ale majitelé Mustangů právě patří k té nejhlasitější skupině.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  05. 09. 2019 09:40

Tak kompromis, V8 bez omezení, ecoboost na potichu.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  05. 09. 2019 09:44

Tak kompromis, V8 bez omezení, ecoboost na potichu.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  05. 09. 2019 10:30

Tak ja jeste na posuka v Mustangu v Praze nenarazil.

Odpovědět  |   | 
MM  |  05. 09. 2019 11:14

Já pořád.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 09. 2019 11:44

Mustangy přitahují dementy snad nejvíce.

Odpovědět  |   | 

správně, ale známéj řekl dost a prodal ho, nevím proč eu to nezakáže když tady máme spoustu jiných zadokolek. Má vůbec mustang nerezový svody včetně výfuku a laděnýho tlumiče?

Odpovědět  |   | 
Petr  |  05. 09. 2019 10:03

Všeobecně s tím nemám problém, ale důležité bude na jakou hladinu hluku bude radar nastaven. Každé auto má při homologaci uvedenou nějakou hlučnost, kterou deklaruje výrobce a je v souladu s EU zákony. Pokud ale bude tento limit nastaven pod úroveň, kterou má homologovaný jakýkoliv výrobce pro EU trh a já s tímto sériovým vozem budu pokutovaný, tak je to na žalobu státu. Ano, dnešní limity jsou přísné, ale třeba okolo roku 2000 tomu ještě tak nebylo a tyto vozy jsou bez omezeni stále dovoleny používat.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  06. 09. 2019 08:14

Vymyslel si si problem a snazis sa ho riesit.

Ked ides s autom r.v. 2000 na STK, nikto od teba nechce, aby si plnil Euro 6.

Nehovoriac o tom, ze pri porovnani hlucnosti aut r.v. 2007 a rok vyroby 2015 (mimochdom, Euro 4 vs Euro 6), je rozdiel prakticky nulovy (sorry, nechces sa mi hladat kopiu stareho TP auta, ktore uz nemam).

Odpovědět  |   | 
Anin  |  05. 09. 2019 10:24

Doba kdy vše vadí všem. A nezáleží na tom co konkrétně. I to že se jeden usmívá. Je to k zamyšlení. Nezdá se vám?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  05. 09. 2019 10:32

Co naopak? Doba kdy si kazdy s dirou v prdeli mysli, ze muze vsechno? Nezda se vam?

Odpovědět  |   | 
Hernandez  |  05. 09. 2019 10:48

Nezdá. Společnost se stává více konzumní a méně ohleduplná. Dříve nebyl problém s burácejícími vozy, ožralými křiklouny v ranních hodinách v centru Prahy, totálně zesranými chodníky pochcanou omítkou od psů. Jakmile vzroste četnost těchto a jiných případů, začíná to logicky vadit.

Odpovědět  |   | 
TetaGizka  |  05. 09. 2019 10:32

Niekto si potreboval kompenzovať malé ego, tak si obstaral veľkého psa, veľký výfuk ...
Mentálne nedospelí jedinci.

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  05. 09. 2019 10:44

Dokud jsou dB na radaru nastaveny rozumně, tak jsem pro! Jak se v koloně takoví ti blbísci se sníženými paskvily, plameny na dveřích a modrýma parkovačkama co mají tepláky u kolen a čepičku s rovným kšiltem. A předvádí se svými prskajícími výfuky prááásk hen nen nen, až omezovač přerušuje tarokování a nosánky nahoru. A po očku sledují okolí, zda si sedáme na dupku Rozdhodně mi to přijde smysluplnější, než nové položky z česke STK, kde se fakt nutně musí připojit do diagnostiky auta z roku 1991, když to mnohde ve skutečnosti ani neumí (!) a jinde to skoro 4 hodiny vypinovává Nebo na Wartburgu353 je zamrlý 5 místný odometr, kde je už 20 let stejné číslo a naráz vás s tím nepustí do provozu

Odpovědět  |   | 
E15  |  05. 09. 2019 10:55

na zastydlé (pre)puboše dobré. Ještě bych tomu přidal umělou inteligenci, která by hodnotila i kvalitu zvuku. Třeba takový majitel nového BMW 5 s dieselových čtyřválcem, který oblažuje ulici zvukem ala Multikára, by zasloužil pokutu také

Odpovědět  |   | 
Jig  |  05. 09. 2019 11:24

a co dávat i pokuty za přitroublé příspěvky... také obtěžují veřejný prostor

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 09. 2019 11:44

To by ses nedoplatil.

Odpovědět  |   | 
Jig  |  05. 09. 2019 13:30

Když se dívám na tvé příspěvky pouze na této stránce, tak bych doporučil dát rovnou souhlas s inkasem.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 09. 2019 14:00

Chápu, že při své zaostalosti nedokážeš docenit realitu mých myšlenek.

Odpovědět  |   | 
Jig  |  05. 09. 2019 14:20

evidentně ... už jen chybí nahradit realitu genialitou, což?


"mpolan | 05. 09. 2019 11:44
Mustangy přitahují dementy snad nejvíce."

" mpolan | 05. 09. 2019 09:42
Tady je to ale dost spojené i s rychlostí. V podstatě každý, kdo má takhle hlučné auto, to dává najevo tím, že zároveň jezdí zbytečně rychle. A argument "vnímat co se děje okolo" ve městě fakt neobstojí, když to 95 % plochy města neumožňuje svou nepřehledností."

" mpolan | 05. 09. 2019 11:43
Realita života ve městě. Ale chápu, jsi jen další honimír, který si prasojízdou kompenzuje duševní slabost."

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 09. 2019 20:20

Nevnucuj se, cukrouši, nejsem na kluky.

Odpovědět  |   | 
Jig  |  06. 09. 2019 09:29

... a na co seš? Podle těch straček co předvádíš to budou asi nějaký zdechliny zvířat. Ale neodpovídej, za tuhle oponu vidět nechci.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  05. 09. 2019 11:58

Ani nadpis, který podstatu vystihuje, nepomohl. V rámci dobrá lidstva bychom měli měřit výfuk. Milí zlatí, že to máte v hlavě pomateno nemůže výfuk, ale nerozum od narození. Co dál? Dáme pokutu za hlasité rádio, to by šlo, ne. Kdo se nebude chovat podle vzoru euročloveka, tak bude potrestán vyloučením že stáda.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 09. 2019 14:04

Samozřejmě, protože nejdůležitější je přeci svoboda. Taková ta "česká" svoboda, kdy si každý dělá sobecky a bezohledně, co se mu zachce, protože přece "může".
Ale v jednom máš pravdu. Za blbost nemůže výfuk. Ten je pouze prostředkem projevení té blbosti. Stejně jako nože nenesou vinu za vraždy. Pokud ovšem lidi přestávají být schopni rozlišovat, co je přijatelné, a co ne, je na místě to zkrátka omezit jinak.

Odpovědět  |   | 
Polo  |  06. 09. 2019 15:26

Ty jsi idiot roku.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  06. 09. 2019 08:19

K pokute za hlasne radio bola svojho casu moja suseda - po druhom prichode policie o 1:00 rano dostala varovanie, ze pri dalsej navsteve bude iniciovane priestupkove konanie.

Existuje nieco ako legislativne definovane 'rusenie nocneho pokoja' - inymi slovami, jej sloboda konci tam, kde zacina moje pravo sa vyspat.

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  05. 09. 2019 12:11

Auto i motorka mají v homologaci uvedenou určitou úroveň hluku...na neutrál na místě při určitých otáčkách u motorky s omezovačem v 10000 to bývá kolem 4250ot/min. Troufám si tvrdit, že motor vytočený k omezovači na jedničku (třeba při akceleraci z křižovatky) bude krapet hlučnější, než při jízdě na 3000ot. na poslední kvalty. Co s tím?

Odpovědět  |   | 
E15  |  05. 09. 2019 12:18

Za motor vytočený k omezovači na jedničku mohou dávat rovnou i pokutu za překročení rychlosti... (bavíme-li se o motorce)

Odpovědět  |   | 

třeba ten mikrofon je v useku omezení rychlosti.

Odpovědět  |   | 
Roman  |  05. 09. 2019 13:43

Uvítal bych to i u nás. Na ty pojebaný motorkáře co kraválem ubližujou ostatním je to potřeba jako sůl!

Odpovědět  |   | 
Kamcak  |  05. 09. 2019 16:19

Nevim kdo je u Tebe pojebanej motorkář. Raději bych být tebou mírnil výrazivo.

Odpovědět  |   | 
Petr Vaněk  |  05. 09. 2019 16:48

"pojebaní motorkáři" ... dobře ty

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  05. 09. 2019 20:20

Jsme rádi, že ses nám přiznal dobrovolně.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  06. 09. 2019 12:18

Rekl to jasne, ty co hlukem obtezuji. Ze by potrefena husa?

Odpovědět  |   | 
 |  05. 09. 2019 15:26

Tady je zas materialu od inteligentu. Pak se neni cemu divit co vznika.

Odpovědět  |   | 
Net  |  05. 09. 2019 18:15

Lepší než kvůli hluku omezit rychlost plošně každému, bez ohledu na to, jak hlučné má vozidlo.

Odpovědět  |   | 
jirik66  |  06. 09. 2019 10:36

Takový radar by měl být v každé ulici. Snad se slušní lidé, kteří se chtějí v noci vyspat, jednou dočkají ...

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  06. 09. 2019 14:36

Aby se to vypúlatilo bude limit nastaven na 20 decibelů

Odpovědět  |   | 
Polo  |  06. 09. 2019 15:19

Jak jde celá slavná EU finančně ke dnu a přitom v ní bují nákladná byrokracie bude dření lidí z kůže narůstat. Zlaté časy Štrougalovy vlády. Ti jeho normalizační papaláši byli ve srovnání s dnešními poměryv podstatě partou liberálů.

Odpovědět  |   | 
Kuba  |  06. 09. 2019 15:51

Kdo chce psa bít,...........
Stěžovat si na hluk aut ve městě, je jako stěžovat si na stromy v lese.. 😁
Normální šikana.. Motorkáře to stejně těžko zaznamená(SPZ jen vzadu a ještě jsou na ní většinou kalhotky). A tuneri se jim vyhnout.. Aspoň byro-šiml bude moc vykázat nějakou činnost a vybrat nějakou tu kacku..

Odpovědět  |   | 
JS  |  06. 09. 2019 17:49

Jednou jsem se tak kochal na vyhlídce, v hloubce pode mnou krásné údolí s řekou, silnicemi a páteřní drahou po obou březích, táhnoucí se kilometry daleko oběma směry. Veškerá doprava, včetně dvou projíždějících vlaků tvořila jen šumivou kulisu na pozadí obrazu. A pak se najednou v dáli objevil silniční speciál... resp. vidět byl až po mnoha sekundách jen jako bezbarvá tečka, plující po silnici, poté, co nejprve spolehlivě přehlušil veškeré zvuky. A to na několik dlouhých minut - než nadstandardní rychlostí zase zmizel v nedohlednu. Neuvěřitelné, kolik prostorového hluku dokáže vyprodukovat jeden motor a jedno hovado na něm. Takový rachot si nepamatuji ani za koncem runwaye v Ruzyni...

Odpovědět  |   | 
aaa  |  08. 09. 2019 00:06

Krásný, jak se tu všichni rozčilujou, jak je to jen samá buzerace. Vždyť v tom článku jde o Francii a o tom, že to budou dva roky testovat, jestli to vůbec bude fungovat.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  08. 09. 2019 06:54

Měření a případný postih by byl v pořádku. Byl by. Ale ne ve Francii kde ůřadům nevysvětlíte že český motocykl-veterán z roku 1920 výkonem 10 koní těžko pojede 150 km/h.
Pokud senzor vyhodnotí vlivem něčeho špatně, tak žabožrout bude trvat na mastné pokutě za hlučný výfuk i když připustí že váš elektromobil žádný nemá.

Odpovědět  |   | 
Véna  |  08. 09. 2019 18:32

Pokrok nezastavíš.Dnes to není ani tak o autech jako o motocyklech.A je to v pořádku,hluk vadí lidem i zvířatům a myslím že i těm motorkářům pokud to tedy není řev jejich motorů.

Odpovědět  |   | 
Optimista  |  09. 09. 2019 18:38

Tak hlavně zakázat individuální dopravu uplně, a na podstatné věci jako je třeba letecká doprava kde je hluku a emisí násobně více jako zapomeneme

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

dnes | Petr Schnagl | 14 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dlouhodobé řešení přitom stojí pár korun

České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dl…

Zimní sezóna je nadobro tady a nejednoho řidiče štvou neustále zamlžená okna v jeho autě. Podívali jsme se na obecné i babské rády, jak s tímto problémem nejlépe zatočit.

včera | | 86 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A