Další způsob, jak tahat z řidičů peníze: Nový hlukový radar rovnou pošle pokutu

Systém pro měření hluku vozidel je velmi sofistikovaný. O tom, že už k vám putuje výzva k zaplacení pokuty, ani nemusíte vědět.

V Paříži se rozhodli aktivně bojovat s příliš hlučnými automobily a motocykly. V několika částech města (naposledy na sloupu lampy na předměstí Villeneuve-le-Roi) testují „hlukový radarový systém“, který dokáže detekovat hlučná vozidla a v budoucnosti jejich majitelům pošle i pokutu. O novince informuje agentura Reuters.

WRC oficiálně přechází na hybridy. Lidé si prý stěžovali na hluk motorů

WRC oficiálně přechází na hybridy. Lidé si prý stěžovali na hluk motorů

Systém používá čtyři mikrofony, zachycující zvuk projíždějících motocyklů a automobilů. Díky schopnosti triangulace a propojení s kamerovým systémem dokáže spolehlivě identifikovat konkrétní vozidla, jejichž hlučnost překračuje povolené normy.

„Hlukový radar“ s oporou v zákoně

V současnosti je po hlavním francouzském městě rozmístěno čtyřicet těchto zařízení, která jsou instalována například v blízkosti barů. Dalších sedmnáct „hlukových radarů“ se nachází poblíž velkých staveb. V těchto případech však není cílem sledování hluku z dopravy.

Honda HR-V po faceliftu přijíždí do Evropy. Umí aktivně potlačovat hluk

Honda HR-V po faceliftu přijíždí do Evropy. Umí aktivně potlačovat hluk

Nyní bude probíhat dvouletý zkušební provoz, jehož smyslem je otestovat životaschopnost této technologie a určit hladinu hluku, za jejíž překročení budou udělovány pokuty. Součástí plánu je i přijetí zákona, který by měl umožnit pokutování zvýšené hlučnosti – předpokládá se, že by měl být vládou schválen v průběhu podzimu.

Návrh zákona umožní místním orgánům experimentovat se systémy pro sledování a pokutování řidičů, jejichž vozidla překračují hlukové limity. Francie již má právní předpisy omezující hluk vozidel, ale jejich vymáhání je obtížné, protože policisté musí přistihnout konkrétní jedince přímo při činu.

Konec demonstrace síly

„Hluk je prokletím moderního života a velkým zdravotním problémem. Ubližuje lidem podobně, jako pasivní kouření,“ je přesvědčen starosta čtvrti Val-de-Marne Didier Gonzales, který je také ředitelem neziskové organizace pro snižování hluku Bruitparif.

EU rozhodla: Nové elektromobily musejí vydávat zvuk. Důvod nepřekvapí

EU rozhodla: Nové elektromobily musejí vydávat zvuk. Důvod nepřekvapí

Právě Bruitparif stojí za novým zařízením, které každou desetinu sekundy měří úroveň hluku v decibelech. Výsledek prezentuje graficky v podobě stopy z barevných teček, pohybujících se za zdrojem zvuku. „S tímto nástrojem nejsou žádné pochybnosti o tom, odkud hluk pochází,“ řekl Gonzales.

Na „hlukový radar“ Bruitparif však motoristé narazí nejen v Paříži. Jedno zařízení je už v provozu u obce Saint-Forget, v kopcovité venkovské oblasti, oblíbené u motocyklistů. V průběhu září přibydou v centru Paříže další dvě sady měřidel.

Autor: Karel Kilián

Článek připravila redakce VTM.cz

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

včera | Jan Mička | 78 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 22 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků