Abyste toto mohli použít, tak to musíte připravit před vozidlo, které chcete zastavit, což v praxi není zcela jednoduché ... Nikdy nevíte kam odbočí.
Ale v případě adolescenta s A6 na D1 by to rozhodně bylo smysluplnější než si vzít jako živý štít nic netušící řidiče. Na druhou stranu ve státě, kde i takováhle akce policii projde bez trestu, je jakákoli vyšší úroveň techniky zbytečná. Prostě nastrčí darebákovi do cesty vaše auto a váš život. Protože ONI můžou a VY do toho nemáte co kecat.
V případě 160km/h by se stala z A6 dvojtunová neřízená střela katapultovaná do vzduchu a to by potom byl teprve mazec. V článku je uvedeno do 64km/h.Ale na reálný použití to asi moc nebude, je to velký a neskladný, na trvalou montáž to nemá konstrukci a na to už jsou podstatně jednoduší tímž levnější řešení.
To jo, i když US pickup má o dost větší kinetickou energii než A6 a i kdyby tu síť při 160kmh urval, bude mít prázdné gumy, sníženou rychlost a dost počochněnou přední nápravu. Nicméně nezapomínejme, že kouzlo je v dálkovém ovládání. Český policajt by pravděpodobně netušil, kdy má tlačítko zmáčknout a hroty se sítí vypustit ven. Jistá šance, že se trefí tu ale je a pořád je to lepší, než když pan podpraporčík se slečnou strážmistrem budou nedejbože natahovat přes dálnici pás s hřeby ručně. Na druhou stranu ale případů, jako A6 na D1 je minimum a pochybuji, že rozpoznávací schopnost dopravních policistů je dostatečná na to, aby podobný bazmek vůbec byli schopni smysluplně použít. Obzvlášť když - jak už víme - jim za živou barikádu nikdo nezkřiví ani vlásek.... zatím....
Problém je jak to nastražit na dálnici, aby to nepřejel nikdo jinej.
Ale to mate přímo ve videu, zmačkne tlačítko a vylezou hroty, pro ostatní by to fungovalo jenom jako retarder.
V nejhorším případě si obchodní cesťák René "uhnětějeduikamnevidím" zdeformuje ráfky.
Před pár lety v USA prý vyzkoušeli zastavování aut elektromagnetickým impulsem - např. http://technet.idnes.cz/nova-zbran-pro-policii-za... ... Něco takového se tuším objevilo i v jednom dílu seriálu Kobra 11 už ve zmenšené podobě. Ale na http://eurekaaerospace.com/news... už asi 2 roky není žádná novinka, poslední video je tam z ledna 2010. Buď je to tedy:a) už dokončené b) anebo ten vývoj vzdali, c) vývoj převzala jiná firma, d) byl to jen reklamní humbuk pro nalákání investorů?
Elektromagnetické dělo. Teoreticky to možné je. Až na to, že v dnešní přeelektronizované technice to má vliv i na okolí. Například na auto policie. Nebo na funkci rostlináře....
Pokud by takové vyřazení elektroniky opravdu fungovalo (že by to neodstínila třeba karoserie cobyFaradayova klec?), pak by asi nebylo vhodné jezdit autem s řízením po drátě, např. http://www.autorevue.cz/nissan-elektricke-rizeni-... ... , kde se má i nouzové mechanické řízení připojovat pouze elektronicky.
Karoserie není absolutní faradayova klec. kdyby byla, nefungoval by vám v autě mobil bez vnější antény. Do karosérie vede mnoho elektromagnetických děr, které jsou napadnutelné: přední maska, skla, plastové povrchové díly. I když jsou vlastní ECU většinou dobře ochráněné svým kovovým krytem, vedou do nich nechráněné kabely..... Ale prakticky to moc použitelné není.
Docela by mě zajímalo co to bude dělat u auta s předním náhonem...
urve poloosu? :-/
Proč? K tomu není technický důvod. Působící síly jdou na zavěšení kol a nebude to o nic větší zátěž než plné brzdění. Na poloosy půjde nejvýše odpor proti točivému momentu z rozvodovky, což je v tomto případě zanedbatelné. U starých šrotů bude komické, až to vyrve závěsy ramen ze shnilé karosérie.
Jo:D nějak ve smyslu te vaší poslední věty jsem to myslel:D... Jde oto jestli ta sít pohlti tu energii kterou ty kola v chvilku mají nebo se ta energise přesune z5 do rozvodovky, převodovky a zavěšení kol:D
Kola žádnou významnou energii nemají, jen setrvačný plus bezvýznamný hnací moment. Síť zablokuje otáčení kol jejich pevným (s jistou elasticitou..) spojením se závěsy prostřednictvím sítě. Vůči vozovce to bude plusminus to samé jako zablokovaná kola při brzdění. Vůči karosérii sice taky, ale s jinými výslednicemi působících sil, sílu nebude přenášet svislý či dolní a horní čep nebo dolní čep a horní ložisko vzpěry McPherson (dle konstrukce přední nápravy), ale síť, namotaná na kola a závěsy kola. A to právě může být ten humorný hardcore. Do rozvodovky nic zajímavého přeneseno nebude (pokud nerupne některé rameno).
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.