Další značka skoncuje s turbodiesely. Nejenom kvůli vysokým nákladům

Podle informací Financial Times chce automobilový koncern FCA skoncovat s naftovými motory už v horizontu čtyř let. Následuje tak Toyotu, Porsche i Volkswagen.
Další značka skoncuje s turbodiesely. Nejenom kvůli vysokým nákladům

Že podíl naftových motorů v Evropě postupně klesá, je známá věc. Postupně se vytrácejí z malých automobilů, kde nedávají z hlediska prvotních nákladů a reálné spotřeby paliva až takový smysl, čím dál větší nároky na snižování emisí už ale automobilky nutí uvažovat v globálním měřítku.

Potvrzeno: Další Škodovka přišla o naftové motory. „Za pár“ to má i 1.4 TSI

Potvrzeno: Další Škodovka přišla o naftové motory. „Za pár“ to má i 1.4 TSI

Japonská Toyota se těchto agregátů jich zřekla již loni, v některých modelech je dokonce vzhledem k hybridním pohonům nenabízí dlouhodobě. Minulý týden oznámilo toto rozhodnutí Porsche, které aktuálně nemá v nabídce jediný turbodiesel. Nyní se připojují i Italové.

Jak uvedl list Financial Times, automobilový koncern FCA nepočítá s naftovými motory v osobních vozech od roku 2020. Zatím nejde o oficiální sdělení, ale informaci, kterou poskytnul zdroj obeznámený s budoucí strategií FCA.

Plug-in hybridní Maserati Levante dostane pohon z minivanu Chrysler Pacifica

Plug-in hybridní Maserati Levante dostane pohon z minivanu Chrysler Pacifica

Koncern chce veřejnost informovat až v červnu, přičemž jedním z důvodů ukončený prodeje turbodieselů jsou i rostoucí náklady na dodržování emisních limitů. Ledacos napovídala již elektrifikace modelů, u kterých by to ještě před pár lety nikdo nečekal.

Mild-hybrid dostala i nejnovější generace legendárního Wrangleru, který je ale malým dílkem skládačky tvořící koncern FCA. Ten vedle Jeepu zahrnuje i značky Ram, Dodge, Maserati, Alfa Romeo a Fiat. V budoucnu lze tedy očekávat další rozšíření elektrifikovaných modelů, v případě Fiatu pak „plošné“ vyřazování turbodieselů z nabídky modelů rodiny 500.

 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků