Další značka skoncuje s turbodiesely. Nejenom kvůli vysokým nákladům

Podle informací Financial Times chce automobilový koncern FCA skoncovat s naftovými motory už v horizontu čtyř let. Následuje tak Toyotu, Porsche i Volkswagen.
Další značka skoncuje s turbodiesely. Nejenom kvůli vysokým nákladům

Že podíl naftových motorů v Evropě postupně klesá, je známá věc. Postupně se vytrácejí z malých automobilů, kde nedávají z hlediska prvotních nákladů a reálné spotřeby paliva až takový smysl, čím dál větší nároky na snižování emisí už ale automobilky nutí uvažovat v globálním měřítku.

Potvrzeno: Další Škodovka přišla o naftové motory. „Za pár“ to má i 1.4 TSI

Potvrzeno: Další Škodovka přišla o naftové motory. „Za pár“ to má i 1.4 TSI

Japonská Toyota se těchto agregátů jich zřekla již loni, v některých modelech je dokonce vzhledem k hybridním pohonům nenabízí dlouhodobě. Minulý týden oznámilo toto rozhodnutí Porsche, které aktuálně nemá v nabídce jediný turbodiesel. Nyní se připojují i Italové.

Jak uvedl list Financial Times, automobilový koncern FCA nepočítá s naftovými motory v osobních vozech od roku 2020. Zatím nejde o oficiální sdělení, ale informaci, kterou poskytnul zdroj obeznámený s budoucí strategií FCA.

Plug-in hybridní Maserati Levante dostane pohon z minivanu Chrysler Pacifica

Plug-in hybridní Maserati Levante dostane pohon z minivanu Chrysler Pacifica

Koncern chce veřejnost informovat až v červnu, přičemž jedním z důvodů ukončený prodeje turbodieselů jsou i rostoucí náklady na dodržování emisních limitů. Ledacos napovídala již elektrifikace modelů, u kterých by to ještě před pár lety nikdo nečekal.

Mild-hybrid dostala i nejnovější generace legendárního Wrangleru, který je ale malým dílkem skládačky tvořící koncern FCA. Ten vedle Jeepu zahrnuje i značky Ram, Dodge, Maserati, Alfa Romeo a Fiat. V budoucnu lze tedy očekávat další rozšíření elektrifikovaných modelů, v případě Fiatu pak „plošné“ vyřazování turbodieselů z nabídky modelů rodiny 500.

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků