Další záběry Polestaru 1 v pohybu. Podívejte se, jak zvládá 220 km/h

Polestar pokračuje v testování předprodukčních verzí svého hybridního kupé 1. Tentokrát nám dopřává záběry na testy ve vysokých rychlostech.

Samostatná značka pod křídly Volva již spustila produkci desítek prototypů svého hybridu Polestar 1. Osudem některých kusů budou nárazové testy, zátěžové zkoušky extrémního počasí nebo další kilometry testovacích jízd. Z poslední zmíněné kategorie nyní Polestar přináší pohled i na vysokorychlostní jízdy.

Z krátkého videa nelze usoudit, že by „jedničce“ jakkoliv chybělo tempo. Na klopené dráze tak prototyp dosahuje rychlosti 220 km/h a rovněž na technické části testovacího polygonu působí hybrid v zatáčkách opravdu svižně. Což není vlastně překvapením s ohledem na očekávanou techniku a konstrukci modelu.

TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Originální ocelovou modulární platformu Volva totiž Polestar dále vyztužil a zároveň odlehčil rozsáhlým využitím karbonových dílů. Díly karoserie jsou zase vyrobeny z kompozitu CFRP, tedy plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Polestar říká, že ve srovnání s ekvivalentní ocelovou konstrukcí se podařilo ušetřit hmotnost přes 227 kg. Přesnou hmotnost vozu s jeho hybridní jednotkou ale zatím neznáme.

Pohonnou jednotku bude zastávat hybridní ústrojí spojující benzinový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem i kompresorem a trojici elektromotorů (jeden vpředu, dva vzadu). Kombinovaný výkon této sestavy má činit 441 kW (600 koní) a 1000 N.m točivého momentu. Trojice bateriových modulů o celkové kapacitě 34 kWh pak vozu zajistí dojezd až 150 km čistě na elektřinu podle starší metodiky NEDC.

Zábavnější čtyřkolky? Polestar nabídne ladění pro Volva s pohonem všech kol

Zábavnější čtyřkolky? Polestar nabídne ladění pro Volva s pohonem všech kol

Zatímco výroba produkčních vozů bude probíhat v továrně v čínském Čcheng-tu, současné prototypy jsou konstruovány ještě na speciální domácí lince ve švédském Göteborgu. O Polestar 1 už mimochodem projevilo zájem na 6000 lidí. Není proto divu, že výrobce již letos v únoru zvažoval navýšení produkce. Původně chtěl totiž vyrábět jen 500 vozů ročně. Cenovka hybridního kupé se bude pohybovat v přepočtu okolo 4 milionů korun.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků