Další záběry Polestaru 1 v pohybu. Podívejte se, jak zvládá 220 km/h

Polestar pokračuje v testování předprodukčních verzí svého hybridního kupé 1. Tentokrát nám dopřává záběry na testy ve vysokých rychlostech.

Samostatná značka pod křídly Volva již spustila produkci desítek prototypů svého hybridu Polestar 1. Osudem některých kusů budou nárazové testy, zátěžové zkoušky extrémního počasí nebo další kilometry testovacích jízd. Z poslední zmíněné kategorie nyní Polestar přináší pohled i na vysokorychlostní jízdy.

Z krátkého videa nelze usoudit, že by „jedničce“ jakkoliv chybělo tempo. Na klopené dráze tak prototyp dosahuje rychlosti 220 km/h a rovněž na technické části testovacího polygonu působí hybrid v zatáčkách opravdu svižně. Což není vlastně překvapením s ohledem na očekávanou techniku a konstrukci modelu.

TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Originální ocelovou modulární platformu Volva totiž Polestar dále vyztužil a zároveň odlehčil rozsáhlým využitím karbonových dílů. Díly karoserie jsou zase vyrobeny z kompozitu CFRP, tedy plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Polestar říká, že ve srovnání s ekvivalentní ocelovou konstrukcí se podařilo ušetřit hmotnost přes 227 kg. Přesnou hmotnost vozu s jeho hybridní jednotkou ale zatím neznáme.

Pohonnou jednotku bude zastávat hybridní ústrojí spojující benzinový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem i kompresorem a trojici elektromotorů (jeden vpředu, dva vzadu). Kombinovaný výkon této sestavy má činit 441 kW (600 koní) a 1000 N.m točivého momentu. Trojice bateriových modulů o celkové kapacitě 34 kWh pak vozu zajistí dojezd až 150 km čistě na elektřinu podle starší metodiky NEDC.

Zábavnější čtyřkolky? Polestar nabídne ladění pro Volva s pohonem všech kol

Zábavnější čtyřkolky? Polestar nabídne ladění pro Volva s pohonem všech kol

Zatímco výroba produkčních vozů bude probíhat v továrně v čínském Čcheng-tu, současné prototypy jsou konstruovány ještě na speciální domácí lince ve švédském Göteborgu. O Polestar 1 už mimochodem projevilo zájem na 6000 lidí. Není proto divu, že výrobce již letos v únoru zvažoval navýšení produkce. Původně chtěl totiž vyrábět jen 500 vozů ročně. Cenovka hybridního kupé se bude pohybovat v přepočtu okolo 4 milionů korun.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

včera | Vladimír Kadera | 54 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky