Další vůz s „autopilotem“? Nová třída E sama zvládne změnu pruhu

Mercedes-Benz třídy E nabídne systém nazvaný Active Lane Change Assist, který v samočinném režimu obstará i přejíždění z jednoho jízdního pruhu do druhého.
Další vůz s „autopilotem“? Nová třída E sama zvládne změnu pruhu

Daimler pokračuje v dávkování informací o nové generaci Mercedesu třídy E, nesoucí kód W213. Po fotografiích interiéru tady máme infografiku, která objasňuje fungování systému Active Lane Change Assist. 

Mercedes třídy E (W213) částečně odložil maskování

Mercedes třídy E (W213) částečně odložil maskování

Jedná se vlastně o jednu z funkcí systému částečně autonomní jízdy, pro který Mercedes-Benz zavádí marketingové označení Drive Pilot. K udržování odstupu a jízdního pruhu, které známe už ze současné třídy S (a mnoha dalších modelů nejrůznějších značek), přidává schopnost přejetí z pruhu do pruhu. 

Video: Mercedes třídy S může jet úplně sám. Potřebuje jen plechovku

Video: Mercedes třídy S může jet úplně sám. Potřebuje jen plechovku

Nerozhodne se k tomu ale sám, třeba když dojede pomalejší vozidlo a v levém pruhu je volno. Řidič musí dát systému pokyn použitím směrových světel na déle než dvě sekundy. Soustava kamer a radarových senzorů pak zkontroluje okolí vozu a pokud vyhodnotí manévr jako bezpečný, třída E přejede do souběžného jízdního pruhu. Active Lane Change Assist má pracovat v rychlostech 80 až 180 km/h, není tedy určen pro použití například na víceproudých komunikacích ve městě. 

Mercedes S 500 ujel 100 km bez řidiče v běžném provozu

Mercedes S 500 ujel 100 km bez řidiče v běžném provozu

Probíhající manévr může řidič kdykoliv přerušit zásahem do řízení nebo vypnutím funkce Steering Pilot. 

Podobnou schopnost jako nová třída E má elektromobil Tesla Model S. Získal ji v rámci aktualizace fimwaru, která ve vozech osazených potřebnými snímači aktivovala funkci Autopilot.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků