Další souboj kombi a SUV: Porovnali jsme ceny a spotřebu příbuzných modelů

92 komentářů

Jan
19. dubna • 23:31

Teď nekupovat,ceny jsou před létem vyhnané na maximum, nejlepší ceny budou v září,říjnu !!! Navíc mají některé automobilky klamavou reklamu,lákají na dobrou cenu a když se o to začnete zajímat tak zjistíte,že jsou to ceny na úvěr....pozor nebrat !!!

Antiautomat
18. dubna • 20:59

Len tak, off-topic: zdravim pana cenzora. Navod pre tunajsich - akonahle sa Vam nepozdava nejaky clanok, dajte tam nejaky prispevok ohladne toho, ako nas hodili cez palubu v 1938 a o sucasnych praktikach faso-EU, co je historicky d-o-k-a-z-a-t-e-l-n-e. Skratta pravdu. Clanok bude zarucene prec do par hodin a usetrite si zbytocne argumentacie. A mate pokoj. Naposledy o tom betone naliatom do auta. Mam Vam to pripomenut? Odskusane :-DA,pan cenzor, mam Vam to pripominat dnes a DENNE ze cenzura sa podla ustavy z-a-k-a-z-u-j-e? Tak co? Siesty clanok zmazany? Alebo Vam mam hodit nieco podobne na PR Skody...tomu hovorim dilema. Ako ked vasa /po Vasom/ tchyne pada z utesu v bmw, ktore ste jej darovali. Zmiesany pocit, ze...Tak sup moju IP na obrnenu ambnasadu k.rva. Rozdajme si to.

Mirek
18. dubna • 22:11

Sklidni si hormony, myslíš smazaný tento článek? http://www.autorevue.cz/ruska-pomsta-za-zmenu-pri... ...
Musíš lépe hledat.

Antiautomat
20. dubna • 19:06

..pozoroval som to u viacerych clankov, inak by som tak nevystrelil. Skratka prievan cisti vzduch. Za rajchu sa mohlo pocuvat len nemecke radio, potom sme zase mali Rude Pravo. A tej goebbelsovsko-heydrich-bolsevickej-eu luzy snad k.rva uz bolo hadam dost.

Mirek
18. dubna • 15:44

Když tady padá argument lepšího nastupování do SUV, tak samozřejmě může být. V souvislosti s tímto mi na mysl přišli mi známí, kteří mají o facku víc než 160 cm na výšku. S tímto mne docela rozesmál tento argument, použitý v jejich podání, když vidím, že nyní do auta šplhají, na střechu bez schůdků nedosáhnou...

Neurotic
18. dubna • 14:30

Tvl tohle srovnání zvládne každá blbá srovnávací stránka a ty chytřejší dokonce i líp:-D

bzzz
18. dubna • 13:00

Ach to kadrovani majitelu/ridicu podle aut ;-(Mam kombi (mj kvuli rodine, do zamestnani jezdime vetsinou hromadnou dopravou), ale treba hatch bych si po opakovane zkusenosti, kdy nas zezadu naboril rychlik, dokud budu vozit vzadu lidi natoz deti, neporidil ani jako single.Po svezeni v ctyrkolce, suv, offroadu atp si myslim, ze zvetsena svetla vyska a lehci/vetsi ochrana podvozku/boku se hodi na vetsine ceskych silnic (mj. 'kvalita' povrchu; v urcitem obdobi vsudypritomny sterk; nemluve o mnohem lepsim vyhledu; diky vyssimu posezu lepsi ochrana posadky - ikdyz to samozrejme zalezi hodne i na okolnostech 'tukesu'). Takze ano, pri vyberu noveho auta bych 'SUV' urcite zvazoval. O neco malo drazsi pneu a i kdyby o neco malo vyssi spotreba nejsou argumentem proti.Jako cunata parkuji/jezdi lide bez ohledu na karoserii/typ vozidla.

mpolan
18. dubna • 13:34

Výhoda vyššího posezu a rozhledu se s rostoucím podílem vysokých aut vymazala už před lety, takže to bych opravdu moc vážně nebral.

JirkaX
18. dubna • 16:06

To není jenom o ostatních autech, ale i o mantinelech sněhu což jsem letos využil, vysoká tráva a pod.

bzzz
18. dubna • 14:22

(Neminusuji nicmene) Nesouhlasim ;-)
Rekl bych, ze sedany, hatche klasicke komba prevladaji (ale treba jen v Praze) a srovnam-li Astra, Avensis, Oct/Rapid/Fabia, Focus treba s Galaxy, Grand Vitara, Discovery, Land Cruiser, Cherokee nebo XC60/90 (at zustanu u cerstvejsich zkusenosti; i jako spolujezdec), tak 'vidim/vnimam' citelny rozdil.

mpolan
18. dubna • 15:15

Dodávky, MPV, SUV, crossovery... je toho fakt málo?

JirkaK
18. dubna • 12:34

Alejo,ty SUV jsou dobré alespoň k tomu,že debila na silnici poznám na první pohled a dostatečně včas..... :-D

stealth01
18. dubna • 12:41

Takže když jedu dopoledne s SUV, tak jsem vlastně debil a když večer se svým druhým autem - sedanem, tak jsem chytrý a velmi vážený pan řidič. :-D

Kankunen
18. dubna • 12:54

A teď se tě naopak zastanu. Každý ať si jezdí čím chce.

JirkaX
18. dubna • 12:54

Já to mám obráceně, debilem budu po 16. hod. Ten člověk musí být chudák (duchem je určitě), vždy na nějakého z nás narazí.

JirkaK
19. dubna • 9:49

Tak jistě, vždyť nadarmo se neříká, že nikdo chytrý z nebe nespadl, ale debily jako kdyby shazovali. :-D Akorát že kdysi když chtěl někdo být za hustokrutýho machra, navlékl si na sebe triko s nápisem BIG BOSS, tepláky Adidas, bílý fusekle, fialový sako, tmavý brejle, dva zlaté řetězy a náušnici. Dnes si holt koupí SUV...... B-]

stealth01
19. dubna • 17:40

A co bys řekl člověku, který jede ráno na své motorce, dopoledne sedne do svého cabria, odpoledne jede v sedmičkovém BMW a večer teda přesedlá do velkého SUV?
Je debil jenom večer nebo celý den? Kdy přesně se stane debilem?
Já totiž co znám majitele luxusních SUV, tak ve 100% případů mají minimálně jedno nebo dvě další auta.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JirkaK
19. dubna • 23:48

Takže říkáš že ráno jedeš na své motorce, dopoledne přesedneš do svého cabria, odpoledne jezdíš s BMW 7 a večer přesedláš na velké SUV.... Co ti na to řeknu? Že ti možná ten ušatej traktorista od Babiše brzy pěkně přepočítá daňové přiznání :-P

JirkaX
19. dubna • 19:40

Já bych to už vzdal, debata s takovýmto ubožákem nikam nevede.

ACE
18. dubna • 9:38

Výhody a nevýhody, to je snad jasný z hlavy, měření ukáže jen přesně o kolik je SUV horší. Je docela prdel, je se tady bojuje s emisema, s pár deci paliva a pak si lidi koupěj auto pro dobrej pocit a nebo protože se jim líp nastupuje a vystupuje? (to chápu o 70 letého obtloustlého důchodce) a nezajímají je takové detaily, jako že hůř brzdí a bídně zatáčí (ale budou se do krve hádat o značku a tip pneu.), že hůř zrychlujou (ale budou si myslet že mají výkonné auto a nezajímá je že finální parametry u 2 Tdi jsou podobný jako u o třetinu slabšího motoru v benzínu), že tam vlastně míň naloží, a že spotřeba je znatelně vyšší (spotřebu přeci neřeší). Tak co vlastně řeší? Suv jsou z drtivé většiny výstavní skříní hlouposti řidičů, protože jen zlomek účelové vozidlo jako SUV skutečně potřebuje. Jen se modlím, aby se nerozšířila móda pick-upů, ta by to ještě trumfla.

JirkaX
18. dubna • 12:04

" hůř brzdí a bídně zatáčí " Tady se člověk dočte hloupostí.

ACE
18. dubna • 16:18

Jasně i hloupostí, naštěstí občas někdo napíše i něco co má hlavu a patu ;-)

stealth01
18. dubna • 10:54

Takže podle Tebe si má člověk koupit auto, do kterého se hůře nastupuje a hůře vystupuje? Ztrácím v tom logiku.Q7 zabrzdí ze 112 km/h na nulu na 50,3m
BMW 535Xi v sedanu ze 112 km/h na nulu za 53,9mVše mám ze statistik Car and Driver...Do Q7 naložíš více než do A6 Avant.
Bídně zatačí? Děláš si srandu? Zkoušel jsi X6M na okruhu?Z testu SQ7:Snad ještě větší dojem než motor na vás udělá podvozek. Je opravdu těžké vyhnout se klišé o popírání fyzikálních zákonů, jenže způsob, jakým tohle auto zatáčí, je naprosto nepochopitelný! Svojí nemalou hmotnost maskuje dokonale a do zatáček se vrhá s neuvěřitelnou lehkostí ostrého hatchbacku. Stačí jen nasměrovat čumák přesným a ostrým řízením k vrcholu zatáčky, podvozek pevně zaklekne a společně se zadní natáčecí nápravou vykouzlí nekonečné množství mechanické přilnavostiJá jsem jel v SQ7 se závodním jezdcem z Audi Sport. Ten člověk jel tak, že Type R nebo STI by nemělo jedinou šanci. To auto se díky aktivním stabilizátorům prostě nenakloní a tudíž hmotnost a druh karoserie nehrají téměř žádnou roli. Aby SQ7 zatáčela hůře než třeba STI, musela by jít hmotnost vozu v zatáčce z jeho středu. Jenže když se to auto prostě nenakloní? Jediným limitem je mozek, protože si říkáš, že to auto je na vracečky a serpentiny prostě moc velké. No obrovský krouťák Tě dostane spolu ze zadním sportovním diferenciálem do ideální stopy. Já jsem řídil za to SQ7 jinou Audinu. R8 V10 Plus a prostě jsem SQ7 nestíhal. Nešlo ji dohnat... (s mými schopnostmi)

Rk
19. dubna • 17:14

... a vrha se do zatacek s lehkosti hatchbacku...:-) Tak ten byl hodne dobry! To si musim zapamatovat..
Jinak k tematu. Kategorie SUV je nejvetsi cicovina poslednich let. Toto je ve zkratce poznatek, ktery jsem si za dobu jeho vlastnictvi overil. Ovsem, kazdy na to musi prijit sam. Dekuji, nikdy vic..

stealth01
19. dubna • 17:38

Kolik kilometrů jsi v SQ7 najezdil přesně? Pokud je to prohlášení redaktora testu vtip (a na tomto "vtipu" se shodují všichni novináři), tak jako jedinec s velkými zkušenostmi s SQ7 to prostě vyvrať. Jinak je to hloupé, ale ostré hatche nemají moc šanci. Sám jsem měl hothatch, ale toto auto bourá všechny zažité představy a jakoby názory těch, kteří se v něm nesvezli (což není tvůj případ).
Já pokládám kategorii SUV za jednu z kategorií aut. Má své výhody a své nevýhody. Proč jsi vlastně SQ7 prodal a jak dlouho si ji měl?

Rk
19. dubna • 18:29

Tak je mi sympatické, jak se statečně biješ v prsa za SQ7, Když si přečteš pozorně mojí reakci, tak zjistíš, že nikde nepíšu, že jsem měl SQ, ale vyjadřuji se k CELÉ kategorii SUV.
Každý máme právo na vlastní názor.
Ad zatáčky ala hothach- https://www.youtube.com/watch...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
19. dubna • 19:07

Měl jsi SQ7, protože testy a informace o SQ7 považuješ za vtip. Proto MUSÍŠ vědět, jak SQ7 jezdí.
A pokud nepoznáš, že v tom videu je Q7, tak se není o čem bavit.
Tak se podíváme na smyčku a dáme si taky něco:https://www.youtube.com/watch...
https://youtu.be/nsIm9KRxcuo... Ad zatáčky bla bla bla... To je úplně to samý, ňouma, co neumí řídit. Kde je v tom rozdíl?

Rk
19. dubna • 20:09

Omlouvám se, ale vůbec nerozumím smyslu této odpovědi. Jenom jsem pochopil, že jsem měl SQ7.. Tak díky za info, to jsem třeba vůbec netušil.:-) Ad testy.. Dnes již "testuje" kdejaký jouza a rádoby odborník, takže je celkově beru s velkou rezervou. Ostatně sám jsi toho důkazem, že..:-) Krom toho jsem žádný test na tuto obludu neviděl- nezajímá mě to. SUV je pro mě pasé jako manšestr;-) Pro šedivé dědky po přechodu je to určitě fajn. Dobře se do toho nastupuje. Ovšem, to je tak asi to jediné.
Ps. Pokud jsi opravdu vyměnil R8 za toto, tak už tento fakt hovoří, že to máš v hlavě skutečně srovnané. Ono Audi jako Audi, že jo:-) Jinak opravdu ti to auto nezávidím a přeju ti ho. Ovšem jen proto, že sis ho pořídil z něj neudělá nic víc než to je- totiž tlustý autobus s kamnama, místo motoru. A určitě bude náramně držet cenu. Za 5 let si o to nikdo ani kolo neopře, viz vývoj cen u Cayenne a to je prosím Porsche. Takže jako prostředek na spláchnutí peněz do hajzlu je to určitě supr.
Takže hezký večer přeju:-)

stealth
19. dubna • 20:29

No, s tou R8, to byla prostě blbost. K mé M3 http://moje.auto.cz/stealth01/m3.html... objednávat další auto a kašlat na potřeby rodiny je fakt stupidita.Do města teď používáme BMW 330e a já původně chtěl jako nové rodinné auto novou sedmičku v longu. Ale pak jsme se s manželkou shodli, že na dovolenou do Chorvatska s paštikama a řízkama bude nejlepší SQ7.Každé auto (i tvoje) jsou jen spláchnuté peníze. Nevěřím tomu, že máš nějaké hodně vzácné a na trhu ceněné Ferrari.

Rk
19. dubna • 20:52

Ne, Ferrari nemám. Já jsem chudý živnostník, obracejíc každý krejcar. Na dluh si nic nepořizuju, i když je to in a jelikož jsem v uplynulých letech šetřil na barák a tento platil cash, nezbylo mi než si koupit lehce ojetou MX-5. Za 3 roky co jí mám cenově neklesla ani o oiro.. To manželčino SUV je jiná káva. Za 5 let vlastnictví 3/4 ceny v prdeli..

stealth01
19. dubna • 21:08

Člověk proste někdy musí udělat něco, z čeho má radost. Proto ta M3. A musí někdy změnit své egoistické a sobecké rozhodnutí koupit si supersport, když se rodina poohlizi po pěti letech strávených v 520d po něčem novém.
Nejsem ani chlubil, ani nerozhazuju peníze. Mám sro, které nabízí služby a tak jsou náklady pro mě důležité. Pět let odpisů mi ušetří spoustu peněz na daních a rodina se bude vozit v SUV.
Překvapuje mě jen, jak je jednoduché odsoudit SUV a jejich jízdní vlastnosti.
Když jsem byl na RS days, vůbec jsem netušil, ze R8 vyměnim. Jenže i když to vezmu jen z čistě egoistického pohledu. Mám 202 cm a fakt se mi tam a zpět dobre leze. Je mi 40 a vím, ze ještě před deseti lety bych toužil pouze po silném sportaku. Dnes se věci mají jinak.

kErb
19. dubna • 15:39

Pane boze to jsou kecy... Dole píšeš že z fyziky za 1? Omg asi kvalitní škola :-D B-]
Btw. jak píšeš jinde - "měl jsem objednanou R8, ale změnil jsem to na SQ7..." :-D Tak určitě.
Dle poslední věty příspěvku bych odhadoval ty "schopnosti" tak na Fabii 1,2 - Cokoli víc je zbytečnost a promarněný potenciál auta :-D

stealth01
19. dubna • 15:45

Ale jo. Máš svůj pohled na věc. Víš jak řídím auto, co dělám po večerech a určitě víš, ze kecám a žádnou R8 jsem objednanou neměl. Užij si to. Vždyť je to vlastně jedno. Ty jsi spokojený, ze jsi odhalil lháře a ja se jen bavím nad tvým hlubokým příspěvkem se spoustou smajlíků.

toky
19. dubna • 9:41

Tak si skús porovnať cenu a spotrebu SQ7 a TypeR či STi, a tu vidíš, prečo sa dá aj takto vysoké velké a ťažké auto urobiť s takto dobrými jazdnými vlastnosťami.
Inak ja som skôr za SUV ako kombi, proste sa mi páčia viac a ako vravíš - lepšie sa nastupuje. Aj v meste s obrubníkmi či nejakým ľahším terénom si lepšie poradia. Výhľad z auta je úplne inde (viezol som sa v kolegovej Q5 a ten som si normálne užíval), Kufor mi je vcelku ukradnutý, ten neriešim, na tých pár igelitiek z Tesco či raz za čas dva tri kufre na výlet stačí 400litrov. Nikdy nevozím pol tony leča či sudy piva alebo kočiare.
Kombi je ale fajnovejšie na také to časté vozenie po dialnici s vela vecami. To by som ja nejako nevyužil.

ACE
18. dubna • 16:26
stealth01
18. dubna • 17:12

Tak bavíme se o SQ7 a ne o klasické Q7. Pokud nepoznáš rozdíly mezi SQ7 a Q7 na masce, tak se není o čem bavit. Plus toto je hodně manipulativní. Nějaký ňouma, co neumí řídit nabourá...Podívej se na toto... Jízdní vlastnosti na pytel, že? https://www.youtube.com/watch...

ACE
18. dubna • 17:48

Manipulace? A co tady provádíš Ty? Tvrdíš že na okruhu na žebřiňák nemají sportovní auta, protože pana instruktora nikdo z vás nestíhal a protože jel fakt rychle do zatáček (a pár ňoumů jen čučelo). A jel s Tebou ten instruktor pro srovnání nějakém sportovním autě, třeba v Lambu nebo Porsche? Možná bys pak pochopil rozdíl.
A jinak umíš najít různý videa, dobrý. Pokud se bojíš zadního náhonu, kupuj si přední. V zatáčce je to stejně skoro jedno, pokud víš co děláš.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
18. dubna • 18:37

Já jsem jezdil celých dvacet hodin v R8 V10 Plus a pak ještě celé odpoledne na okruhu. V Porsche jsem jezdil v 911 Turbo 997 s profesionálem a doma mám M3 F80.
Nicméně pořád platí to samé. SQ7 je neskutečná v zatáčkách. V tom videu https://youtu.be/0iGCGrDa4AQ... jedu s člověkem, který má kanárkově žlutou F430. Po celém odpoledni, kdy jsme blbli s TTRS a R8 mi řekl, že jeho favorit je SQ7.
Možná proto jsem si to objednal. Je to neskutečný masakr. Neskutečný.
BTW, kolik km jsi Ty najel v rychlých SUV od Porsche, Audi nebo BMW?

ACE
18. dubna • 20:47

Konečně jsme u toho, jaké procento je těch tvých sq7, nebo Porsche. Tahle špička opravdu asi porazí i Oktavku. Tak dál, jaký jsou parametry tý drtivý většiny ve srovnání nizkejma autama. Řeč byla o srovnání SUV jako celku a ty tu furt předhazuješ to téměř nejvýkonnější, nejsem si jist kolikrát do roka ho po Praze vidím (2x-3x). Vrať se zpátky a podívej se o čem je titulek, srovnání PŘÍBUZNÝCH modelů a néé špička proti průměru.

stealth01
18. dubna • 22:06

Já Ti znovu říkám, je mi to u zadní části těla. Já jsem poslední, který by obhajoval SUV. V tom videu to taky říkám, že nesnáším krabice. Ale sám jsi napsal, že to je každého věc. Pokud se nebudeš snažit dělat lidem s SUV nějaké prasárny na silnici jen proto, že mají SUV a že Ty je považuješ za kretény, tak je to v pohodě. Máš svůj názor. Ještě jednou opakuji. Já jsem REAGOVAL na to, že jsi psal, že bídně zatáčí a hůře brzdí. Myslel jsi nějaké konkrétní modely? Ne. Nepsal jsi, průměr bídně zatáčí. Psal jsi, že SUV bídně zatáčí. A to prostě není pravda, protože je tady ta špička ledovce, která prožene i hothatche. Prostě to tak je.

ACE
21. dubna • 8:50

Tady je celkem dobrej test, velmi chválí, ale kupodivu zmiňuje i minusy. http://www.autotv.sk/audi/audi-sq7-2/...

ACE
18. dubna • 23:08

Hele to už je mimo, proč bych měl dělat prasárny někomu s SUV? Já ani netvrdím, že co řidič SUV to idiot, někteří je potřebují. Ano ať je po Tvém, špička na pneu o šířce 285 dokáže i zatočit a prohánět kategorii s třetinovou hodnotou. A nebo taky jinak, když si vezmu auto o výkonu 100k budu hravě na okruhu drtit SUV o výkonu 200k, protože hůř jezdí. Když si vezmeš svoji audinu a já auto v podobné cenové relaci, budu nesrovnatelně rychlejší. Souhlasíš?

ACE
18. dubna • 16:24

Ať si každej kupuje co chce, ale tohle je zrovna komedie, kupovat si auto podle kriteria co běžnému člověku zabere 2 vteřiny? Jestli jsi listonoš a vysedáš každých 50m tak snad. A tvoje fyzikální postřehy o jízdě v zatáčkách?? Předpokládám že si děláš prdel. Protože tohle v opačném případě měli řešit už na škole, já vysvětlováním základů opravdu nebudu ztrácet čas.

stealth01
18. dubna • 17:16

Jako komedie byla, když jsem vystupoval z M3 a praskl mi v kapse telefon. Fakt je pro mé dva metry lepší SUV.
Moje fyzikální postřehy? Zaprvé, když s tebou letí instruktor z Audi Sport 177 km/h na okreskách do zatáček a to auto se ani nehne, pochopíš, že tady je něco hodně divně. Zadruhé, auto prostě objektivně a díky technologiím https://www.youtube.com/watch... dokáže prostě držet stopu bez náklonů. To není můj výmysl, ale objektivní fakt.

ACE
18. dubna • 17:54

Co na to říct, asi nenos mobil v kalhotech? 177 do zatáček, hele to je jak ve školce, taky trošku záleží jaká je to zatáčka, já jel i rychlej zatáčkou v autě nižší střední, je to nějaký měřítko? Až mě pan instruktor předjede a budu mít auto podobné cenové a výkonnostní kategorie, pak to bude argument, jinak je to k pobavení.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
18. dubna • 18:31

Je to jako ve školce. Samozřejmě se musíš chytnout jednoho čísla, mohl jsem si to myslet. Nejde o absolutní číslo, nejde dokonce ani o porovnání se sporťáky. Jde jen o jednu věc. Bídné chování v zatáčkách. To jsi napsal a já to jednoduše vyvracím, protože je to evidentní blbost. Prostě záleží na tom, jaké SUV vezmeš. Já mám raději normální auta, SUV se mi nelíbí. To taky říkám v listopadu loňského roku v tom videu z RS days, které jsem tady vložil.
Pochop jednu věc, já nejsem na straně SUV a nejsem na straně sedanů. Je mi to úplně jedno, jenom nesnáším polopravdy a manipulace. Dneska jsou SUV, které jsem mimořádně schopné a to je prostě fakt.A to s tou SQ7 neříkám jen já:https://youtu.be/8NNZrPYfxC8...
https://youtu.be/Ykjk3XEEbU4...
http://www.autoweb.cz/audi-sq7-4-0-tdi-quattro-... ... Plus časy klasických brzd jsou neskutečné:100-0 km/h (m) 34,84 Máš odvahu tvrdit po tomto, že SUV špatně brzdí a bídně zatáčí?

ACE
18. dubna • 20:54

Jistě obecně to nic nemění, SUV špatně brzdí a zrychlují proti nízkejm autům na stejné úrovni. Jedno našlechtěný na tom nic nemění. Já teda jako SUV beru jako modu a hloupost pro ježdění na normálních silnicích a to platí z min. 95 procent.

R
18. dubna • 15:39

Nic proti SQ7, v současné době asi nejlepší SUV v dané cenové kategorii. Ale napsat, že jste ho nestíhal s R8 (pokud teda nešlo o šotolinu nebo jiné nezpevněné cesty) tak to je fakt umění řízení 😁

stealth01
18. dubna • 15:43

Tak nejen já. Nestíhal mu nikdo ze skupiny. Samozřejmě jsme ta auta měli jen pujčená a nikdo neriskoval. Ale tak to video jsem přiložil a ta R8 šla do pořádných otáček. Díval jste se?

R
18. dubna • 16:10

Sami piloti :-D to je jako když jsem kdysi právě v Moste dal na yamaze szr660 (jednoválec pro neznalé) yzf1000r thunder ace.....taky to musel pilotovat odborník :-D;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
18. dubna • 16:15

No jo no. Ja taky nikde netvrdím, ze umím řídit auto :-D

Mirek
18. dubna • 15:34

Nechtěl jsem se do této diskuze zapojovat, ale tohle mi opravdu nedalo. Zkráceně tvrdíš, že všechny sportovní stáje zaspaly dobu a nikdo tam nepochopil, že dávno měli nasadit do závodů auta SUV, aby vyhrávali. Hm, jdu se dovzdělat a v F1 jim to poté s SUVečkem natřu.:-D

stealth01
18. dubna • 15:53

Takže jdeme z extrému do extrému
:-))Dve veci. Zaprvé nikde jsem nepsal, ze by SUV mely jít na okruh závodit. Zadruhé ACE napsal, ze SUV bídně zatáčí a ja oponuju po zkušenostech s SQ7, ze zataci stejne dobre nebo lépe, než ostré hatche. Pokud mas zkušenost z těchto SUV, tak mi to potvrd nebo vyvrať. Jezdil jsi s X5M, SQ7 nebo RR sport? Pokud ne, tak nemůžeš objektivně posoudit, jak jezdí a jak se chovají v zatáčkách. Ale když uz jsi do toho extrému zašel, tak na mosteckého autodromu zkousel Jakub Rejlek SQ7 a na mokru a bohužel se standardními brzdami dosáhl času o necelé 4 sekundy horší jako závodní Volvo na suchu a se speciálními pneu. Co to znamená? Ze úplně standardní SUV je v reálu stejne rychlé na okruhu jako závodní speciál. https://youtu.be/8NNZrPYfxC8...

Mirek
18. dubna • 16:29

A víš kolik jsem četl a viděl recenzí, kde redaktor uvádí fantastické jízdní vlastností SUV? Několik jich však dodalo, že to v rámci SUV.
A já nemyslel okruh, já to myslel všobecně. Ta F1 byla jen takové popíchnutí na závěr. A to, jak jsi to pochopil, je tvůj problém.
Rejlka mi tady vůbec netahej, jeho informace jsou zrovna tak objektivní a věrohodné, jako informace z tohoto článku https://www.garaz.cz/magazin/novinky/3003383-t... ... , kde píše "Tatra 613 ho nabrala na svůj předek a vyhodila do vzduchu. Inoue přistál na nohou, ale v okamžiku spadl na zem, protože levou měl zlomenou." Zajímavé na celé teto informaci je to, že Inoue startoval v následující velké ceně Belgie.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
18. dubna • 17:18

Já jsem to pochopil asi tak, jak jsi to napsal, tedy v legraci a docela mě pobavila představa SUV na okruhu. Jenže od SUV jsme už hodně blízko závodům tahačů. Taky dosahují slušných časů na kolo, ne? ;-)

Kankunen
18. dubna • 12:08

To mě podrž, takže když se auto nenakloní, tak už nezáleží na váze ani na výšce těžiště.
To musíš zavolat Christianovi Menzelovi, ať už ve Fast lap nemele ty kraviny.

stealth01
18. dubna • 12:39

Tak možná je to blbost, nemám patřičné znalosti, i když jsem maturoval z fyziky za 1. Ale proč mají sportovní auta nízkou stavbu a nízko posazené těžiště? Podle mě je to proto, aby se nedostala hmotnost auta v zatáčce mimo osu vozidla ne? Auto v zatáčce má přirozenou vlastnost pokračovat rovně. Když potlacim náklon hmoty od kol směrem nahoru na minimum, defacto supluju nízké těžiště (nízkou stavbu karoserie). Jako je mi to jedno, možná je to fakt blbost, proste jsem tak uvažoval.

Kankunen
18. dubna • 12:51

Tak si udělej vozíček o čtyřech kolech. Doprostřed dej metrovou metrovou tyčku a zatlač stejnou silou do poloviny té tyčky a pak na jejím vrchu a vyhodnoť, kdy bude ten vozíček stabilnější. Tak působí odstředivá síla v zatáčce.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
18. dubna • 14:31

Ty ale mluvíš o rozložení hmotnosti mezi nápravami a řekněme "kříži" obou os těžiště. Já mluvím o potlačení laterálních náklonů. Ty do toho mícháš (pokud jsem to pochopil správně) těžiště druhé osy - mezi oběma nápravami. Tady SQ7 taky exceluje. Na těžký osmiválec vepředu má rozložení hmotnosti 53/47. Q7 s třílitrovým benzinem měla dokonce 50/50.

mpolan
18. dubna • 11:21

Ano, ty schopnosti budou klíčové... Snažíš se hezky, ale až moc průhledně.

Antiautomat
18. dubna • 13:32

...skusil som hlavne so zvedavosti X5 s25d (ano, dvojkolka a dvojliter diesel), standardne obutie. Vysledok: vyborne auto na denne pouzivanie. Rozumne sprevodovanie, pomerne silny motor a veeeeeeelka konstrukcna rezerva tuto /nepravom/ zaznavanu verziu robia napospol pohodlnym a dobre jazdiacim strojom. Nebude to na tahanie velkeho privesu, ani na velke zrychlenia na dialnici, ale pohodlne a v ramci velkosti usporne cestovanie to je rozumne volba. Jedine, co mi na tom vadi, je ten automat, ale zase pri pravidelnej udrzbe a rozumnom zaobchadzani by mal vydrzat. Vydrz motora je otazka, ale zasa: nezmysly ako longlajf intervaly nepovazujem za udrzbu, leda tak v nejakom marketingovom alebo sejlickom slepacom mozgu. Jazdne vlastnosti, hlavne v dosledku onej konstrukcnej rezervy, bezproblemove (a ostatne kto by s takymto autom chcel zavodit) - focus kombi s lahkym jednolitrom bol na zakrutenej okreske rovnako rychly (a to auto jazdi naozaj skvele). To taky V10TDi mal prejav ako nalozene ducato maxi, ale zase ten motor s nim vedel hodit ako s handrou.Co mi urcite chyba, je kombik s nalezitou svetlou vyskou. Take nieco ma v podstate len dacia alebo subaru. Spajalo by to vyhody oboch. Spomenuty focus musel prave kvoli tomuto ostat dolu kilometer pod chatou, hoci na kvalitnej ceste isiel ako drak.

stealth01
18. dubna • 11:31

Snažím se průhledně vysvětlit, že to, co jsem zažil byl totální masakr a převrátilo mi to můj autosvět naruby. Nemám rád SUV, prostě jsou to hnusné krabice. Ale toto prostě bylo to nejlepší, co jsem kdy řídil...https://youtu.be/0iGCGrDa4AQ...

Gašpo
18. dubna • 9:51

Takéto argumenty na človeka, ktorý si to už kúpil proste neplatia. Viz odpovede na moj koment vyššie. On si to už nejak zdovodní a na vlastnom príklade vám "dokáže", že jazdí prakticky zadarmo a auto akceleruje i sedí ako formula. Nie je nad pocit mať veľkú kraksňu s veľkými kolesami zaparkovanú pred panelákom na sídlišti.:-D
Ja opakujem že proti praktickému dovodu vlastniť také auto nič nemám. Až budem starý a osťahujem sa mimo mesto, asi si tiež niečo také kúpim. Ale to už pravdepodobne nebude v móde a ja budem zase "out". Čo mi teda fakt nevadí.B-]

Davefull1
18. dubna • 9:28

Další článek k ničemu, srovnat tabulkovou spotřebu, o které každý ví že se neshoduje s reálnou, umí snad každý. Co třeba si několik těchto aut půjčit, naplánovat si trasu město dálnice atd. a změřit kolik budou mít reálnou spotřebu. To by byl článek, který by měl hodnotu. Ale co, to bych chtěl po autorovi asi moc, pro něj je jednodušší stáhnout několik obrázků z internetu, šoupnout do galerie bambilion reklam a na chleba je vyděláno.

Kankunen
18. dubna • 9:15

Někdo jste to četl déle než pár sekund? Je to porovnání nesmyslných údajů z katalogu.
To fakt v redakci nemůžete opravdu ani udělat vlastní nějaký testík. Malý, ale vlastní a pravdivý.

mpolan
18. dubna • 10:38

Nemůže, normální novináři už tam vymřeli a namísto toho nastoupili bulváři z Blesku.
Vůbec nejlepší gól tam je srovnávání Kokoťáka se Superbem... Nic tedy proti, ale ekvivalentem je spíš Octavia, než Sup.

Gašpo
18. dubna • 8:28

No, čo sa týka priestoru je tzv "víťazstvo" SUV otázne. Kombíky majú veľkú výhodu v tom, že naložíte dlhšie veci.
Všetci vieme, že uvádzaná spotreba je marketingový blábol a dovolím si tvrdiť, že pri jazde po diaľnici vyšší odpor vzduchu u SUV, plus vačší valivý odpor pneumatík ten rozdieľ medzi marketingovým klamstvom a realitou ešte navyšujú. Výmena pneumatík vyjde u SUV tiež podstatne drahšie.
Sumasumárum je kupovanie SUV v drtivej vačšine prípadov proste len módna záležitosť a predvádzanie. Ak ľuďom marketing natlačí do hláv, že je "trendy" a "cool" jazdiť v bagroch, budú si ľudia kupovať bagry, aby ukázali že sú "in".
Samozrejme to neplatí vždy a v niektorích prípadoch je SUV skutočne praktické. Keby som žil niekde na vidieku, kde sú okresky samá diera a v zime neošetrované, asi by mi nezostávalo nič iné než kúpiť SUV, ale samozrejme 4x4. Taktiež to má výhodu pohodlnejšieho nastupovania, čo je plus hlavne pre starších ľudí. Ničmenej tá cieľová skupina, ktorá kupuje SUV z praktického dovodu spravidla nedisponuje nadupaným kontom, preto je logický úspech Dacie v tejto kategórii.

dpcstb
18. dubna • 11:27

suv je pre bohatych. tiez mam iba obycajny hatchback

mpolan
18. dubna • 12:32

Pro bohaté? Ani bych neřekl, pro bohaté jsou luxusní sedany. SUV jsou až moc pozérská auta, pro 90% majitelů zcela zbytečná.

stealth01
18. dubna • 12:44

Ještě ti tam chybí ty barbiny s dlouhými nehty a máme výčet všech hloupostí, zloby a zášti kompletní. My jsme někdo, my nejezdime s SUV, nejsme přece debilni pozeri

mpolan
18. dubna • 13:32

Třeba zrovna patříš do těch deseti procent, která ho opravdu umí využít. Ale ta třídní zášť přímo stříká z tebe, jak nám ji tu všude tlačíš.
Ne, závada opravdu není na mé straně.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
18. dubna • 14:24

Nepatřím mezi 10 ani 15 procent. Prostě se mi to auto líbilo, tak jsem ho objednal. Dělej ze mě manipulátora, debila, kohokoliv. Pouze to vypovídá o tobě. Ale nedělej ze mě člověka, který dělá nějaké rozdíly. Já respektuji úplně stejně kolegu řidiče Rapida nebo Logana a řidiče Bentley nebo Lamba. Pokud se chovají na silnici jako gentlemani, tak si jich vážím úplně stejně. Člověk a síla jeho charakteru se nepozná podle auta, ale podle způsobu, jak se s tím autem chová v provozu.

mpolan
18. dubna • 15:16

Děkuji za potvrzení... více netřeba.

stealth01
18. dubna • 9:36

A jejda, máme tady módní záležitost. Teď přijdou "pipiny" u nákupních center a budeme mít všichni lepší den, jak jsme to těm bezmozkům s SUV pěkně natřeli.Mimochodem s těmi delšími věcmi. Do Q7 jsem se vlezl se svými 202 cm tak, že jsem se přes ložnou plochu celý natáhl a ještě mi zbylo místo. V 520d to nebylo tak snadné. Kde jsi vzal údaj o délce ložné plochy v SUV a Combi vyšší střední třídy?Spotřeba... No to je zajímavé... Já jsem jezdil s osmiválcem SQ7 za 6,9l v hodně ECO režimu, normálně za 8,1. To auto má 2,5 tuny, stálý pohon všech kol, čelní plochu jak prase a jezdí za méně, než plně naložený kombík stejné třídy. Jak toto je možné???Já jsem byl taky hloupý a majitele SUV jsem řadil do jisté kategorie, ale myslím, že za to neskutečné pohodlí při nastupování a vystupování, za to místo nad hlavou a kolem sebe to prostě stojí.

mpolan
18. dubna • 10:40

To je super... srovnávat ekorežimy s běžným provozem, prázdné auto s plným, nebo pětimetrové SUV s autem o třídu menším... To chce kvalitní mozek.

stealth01
18. dubna • 11:16

No to chce. Tak já to zkusím speciálně pro ten tvůj.To auto (SQ7) dokáže jezdit za 8 litrů při normální jízdě. Má 2,5 tuny a to je prázdné.
Abychom vyloučili vliv ostatních parametrů, potřebujeme combi, které bude mít taky 2,5 tuny.Pak se ukáže, jak moc čelní plocha ovlivní u moderních motorů a moderních technologií spotřebu. Co je na tom přesně nepochopitelného?

martin
19. dubna • 1:30

Zaujimave, ze spritmonitore nikto neuvadza spotrebu nizsiu, nez 9,4 litra.To auto je velke a tazke, 8 litrov by som veril este tak na okreske do 100 km/h, fyziku neojebes.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
19. dubna • 9:30

Tak teď jsem se díval na spritmonitor. Myslíš ty dva záznamy? :-D:-D:-DSamozřejmě se dá jezdit mezi 8-10 v pohodě, když to honíš, tak 11-13. Jenže když tomu dáváš, tak už nevyužíváš ani plachtění, ani Audi Valvelift System, což je vůbec největší deviza tohoto osmiválce...https://youtu.be/11g0VYsZJ0g...

stealth01
19. dubna • 9:19

Kolik jsi s SQ7 ujel kilometrů, že mi nevěříš? Musíš to přece mít něčím podložené, když mě nepřímo obviňuješ ze lži...Z testů: YT Martinzmartina 7,7l při normální jízdě
YT AkceleraceVideoblogy 6,9l při eco jízdě
Test Autanet.cz 8,7l při jízdě bez kompromisů, ale dodržovali předpisy
Test Autoforum.cz 8l při rychlostním průměru přes 100km/hMoje žena Praha-Rožnov-Ostrava: 8,1l (viz obrázek)http://www.imagebam.com/image/6aabb9544118988...

mpolan
18. dubna • 11:19

Jenže kombi s dvěma a půl tunami bude asi tak o dvě třídy větší a půl metru delší, než to SQ7... Proto porovnáváš neporovnatelné, ale co by manipulátor neudělal pro vítězství, že?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
18. dubna • 11:28

Manipulátor možná jsem. Ale stejně tak jsou manipulátoři všichni ti, kteří urážejí lidi kolem sebe jen proto, že si koupili auto, které se jim líbí. Manipulují tak s ostatními = těmi, kteří dají na názor okolí.
Hlavně se mi hezky manipuluje, protože já jsem byl taky osel a měl jsem SUV zařazeno jako naprosto zbytečnou skupinu vozů. Jenže, pak jsem vyzkoušel a objednal. Je fakt, že za normálních okolností, kdybych se nesvezl s tím jezdcem (Jiří Kalista se jmenuje), tak bych si objednal R8 V10 Plus, ale objednávku jsem předělal na SQ7.
Kdybych nepotřeboval nutně sedm míst, tak bych možná jako rodinné auto koupil RS6 Performance.
Já nejsem ani zastáncem, ani odpůrcem SUV. Já se jen stavím vždy na odpor, když čtu polopravdy a nesmysly...

Antiautomat
18. dubna • 9:34

Velke kombiky nam v poslednom case akosi vymieraju a je to o.i. dane /pri danej cene/ minimalnym cenovym rozdielom voci velkemu SUV. Vezmime si napr.BMW5 vs X5. Ono ale aj to SUV v dvojkolke (cize vlastne len zvyseny a nabobtnaly kombik), ma svoje vyhody. Velke kolesa na rozumnom rozmere (trend tenkych a sirokych gumovych valcov pomaly opada) lepsie prekonavaju nerovnosti, v SUV sedite vyssie a tym padom mate lepsi rozhlad ako ten, kto ma prdel par cm nad cestou (spravidla tie velke SUV maju aj vacsie zrkadla), lepsie sa do nich nakladaju veci, spravidla sa prijemne nastupuje a hlavne : vyssia svetla vyska. Sam mam zvyseneho liftbacka a som velmi rad ze nemusim riesit obrubniky, ze na chatu vyjdem bez toho aby som prerazil olejovu vanu apod. No a Dacia, to je jasne : vela praktickej jednoduchej uzitkovej hodnoty za rozumnu cenu.

LUIGI39
18. dubna • 9:01

A pokud by ses učil jezdit na Š105 tak by jsi nepotřeboval ani 4x4. Poslední normální auto byla O1. Ty žehličky co se dnes dělají jsou k ničemu a pokud potřebuješ jezdit i po polních cestách nezbývá nic jiného než SUV, nebo předražené Scout, CROSS atd.

Gašpo
18. dubna • 9:17

Ja som starší ročník a Autoškolu som skutočne robil na Š105.B-]
Zadný náhon mal svoje výhody, ale aj nevýhody. Nemyslím, že by súčasné autá boli na tom až tak zle, to len hodne šoférov si akosi neuvedomuje, že bežné auto má fakticky náhon na jedno koleso. Ak niekto jazdí po poľných cestách, tak si kupuje SUV z praktického dovodu, to je samozrejme v poriadku. K zblázneniu sú predovšetkým úplne zbytočné SUV v ktorích jazdia po mestách zelené vdovy a ak nemajú okolo seba aspoň 1 meter voľný, tak sa zaseknú.

Aladin
18. dubna • 13:30

A v čem mají jezdit? V suv se ze zdravotního hlediska výrazně lépe sedí. Už se o tom namlelo hodně. Na kratší jízdy po městě potěší i vhodné nastupování/vystupování. A teď to hlavní, suv jsou KRATŠÍ. Porovnej délku Octavia x Yeti, Astra x Mocca, C klasse x Glc, I velká cr-v je kratší než Octavia.Současné klasické vozy vychází z poválečné situace v Evropě. Ocel a benzín byly silně nedostatkové. Fiat 500 měl částěčně plátěnou střechu ne kvůli stylu, ale proto, že Italové ocel zkrátka neměli. Další důvody, jako špatné podvozky, apod. by přišly na řadu hned poté.Chci tím říci, že dnes dobře udělané suv může být skvělé auto. Že se z toho uměle dělá módní záležitost, to je bohužel vlastnost dnešní společnosti. Za to auto nemůže.

punknenimrkev
18. dubna • 8:56

taky se divím že neporovnávají spíše hatche

Lucky
18. dubna • 8:07

Tohle vás baví dělat ? Porovnávat pouze tabulkové údaje.. vždyť to si každý může najít sám. Novinářina vážně na úrovni B-]

Gouda
18. dubna • 12:52

Alespoň je to založené na faktech. Ne na strojovém překladu pochybného nepodloženého článku, jak tomu obvykle dnes bývá.

John Doe
18. dubna • 22:50

Tabulkove hodnoty su vsetko len nie je fakty :)

Mirek
18. dubna • 15:19

Pokud se týká ceny a výbavy, tak to jde nějak porovnat, ale na jakých faktech chceš porovnávat spotřebu? Víš, co jsou to fakta? To je, když se tyto porovnávané auta vezmou a změří se vlastnosti při reálném provozu a potom se to vyhodnotí. Tyhle laboratorní čísla nemají žádnou váhu.

Jan Taraba
18. dubna • 17:41

Určitě ne na těch, co si nikdo (s IQ vyšším než má houpací kůň) nekoupí. Tím mám na mysli například Q5 110kW a Q7 160kW. Ostatně prodeje entry modelů v SUV kategorii jsou blízké nule.

Doporučujeme

Články odjinud