Další snaha o snížení emisí: VW již testuje částicové filtry pro brzdy

Zatímco pozornost veřejnosti a zákonodárců padá nejčastěji na produkci emisí výfukových plynů, Volkswagen se nyní zaměřuje na boj s nebezpečnými částicemi, které auta vytváří při brzdění.

Produkce prachových částic, které se do ovzduší dostávají při brzdění automobilů a vznikají tedy třením brzdových desek o kotouče, zatím ještě není tolik probíraným tématem na poli zlepšování úrovně kvality ovzduší. To ovšem neznamená, že některé automobilky a externí firmy už na tomto problému nepracují.

Německý Volkswagen se má tedy v současnosti již soustředit na eliminaci produkce prachových částic, a to nejspíše ve spolupráci s firmou Mann+Hummel, která v minulosti představila koncept částicového filtru pro brzdové soustavy vozů (v galerii/video níže). A právě Volkswageny Golf vybavené tímto zařízením byly nedávno spatřeny na německých silnicích.

VW I.D. chce mít neutrální uhlíkovou stopu. Emise bude šetřit už při výrobě

VW I.D. chce mít neutrální uhlíkovou stopu. Emise bude šetřit už při výrobě

Prachové částice z brzdových soustav mají být totiž v budoucnu dalším velkým problémem v kategorii škodlivých emisí tvořených v dopravě. A tato záležitost se pochopitelně týká i jinak „čistých“ elektromobilů, které jsou často označovány za vozy s „nulovými emisemi“. Podle Mann+Hummel je pouze v Německu za rok vypuštěno do ovzduší na 10.000 tun brzdového prachu.

Dřívější analýzy přitom nejsou nijak pozitivní. Zatímco tedy poslední vozy se spalovacími motory nadále snižují produkci emisí výfukových plynů na přípustné minimum, studie Evropské komise tvrdí, že v roce 2030 bude celých 90 % emisí tvořených v dopravě pocházet právě z brzd a opotřebovávání pneumatik.

Je to oficiální! Dieselová auta s normou Euro 4 už do Stuttgartu nesmí

Je to oficiální! Dieselová auta s normou Euro 4 už do Stuttgartu nesmí

Filtr brzdových částic od Mann+Hummel se vyznačuje částečných krytem umístěným za třmenem a okolo brzdového kotouče, v němž se nachází pasivní filtrační vložka zachycující až 80 % částic tvořených při brzdění. Zařízení je odolné korozi, pochopitelně vysokým teplotám a výhodou má být i pozdější instalace na již existující brzdové soustavy různých typů a rozměrů.

Filtrační vložky jsou vyměnitelné, takže by se staly součástí údržby brzdových soustav v servisech. Další výhodou zachycování prachu při brzdění je nakonec i minimalizace zašpinění disků kol. Volkswagen ani Mann+Hummel však k dosavadním testům zařízení nedodávají žádné další oficiální informace. Zatím je tedy otázkou kdy, a zda vůbec, se filtry prachových částic objeví na produkčních vozech.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

včera | Jan Mička | 9 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků