Další snaha o snížení emisí: VW již testuje částicové filtry pro brzdy

Zatímco pozornost veřejnosti a zákonodárců padá nejčastěji na produkci emisí výfukových plynů, Volkswagen se nyní zaměřuje na boj s nebezpečnými částicemi, které auta vytváří při brzdění.

Produkce prachových částic, které se do ovzduší dostávají při brzdění automobilů a vznikají tedy třením brzdových desek o kotouče, zatím ještě není tolik probíraným tématem na poli zlepšování úrovně kvality ovzduší. To ovšem neznamená, že některé automobilky a externí firmy už na tomto problému nepracují.

Německý Volkswagen se má tedy v současnosti již soustředit na eliminaci produkce prachových částic, a to nejspíše ve spolupráci s firmou Mann+Hummel, která v minulosti představila koncept částicového filtru pro brzdové soustavy vozů (v galerii/video níže). A právě Volkswageny Golf vybavené tímto zařízením byly nedávno spatřeny na německých silnicích.

VW I.D. chce mít neutrální uhlíkovou stopu. Emise bude šetřit už při výrobě

VW I.D. chce mít neutrální uhlíkovou stopu. Emise bude šetřit už při výrobě

Prachové částice z brzdových soustav mají být totiž v budoucnu dalším velkým problémem v kategorii škodlivých emisí tvořených v dopravě. A tato záležitost se pochopitelně týká i jinak „čistých“ elektromobilů, které jsou často označovány za vozy s „nulovými emisemi“. Podle Mann+Hummel je pouze v Německu za rok vypuštěno do ovzduší na 10.000 tun brzdového prachu.

Dřívější analýzy přitom nejsou nijak pozitivní. Zatímco tedy poslední vozy se spalovacími motory nadále snižují produkci emisí výfukových plynů na přípustné minimum, studie Evropské komise tvrdí, že v roce 2030 bude celých 90 % emisí tvořených v dopravě pocházet právě z brzd a opotřebovávání pneumatik.

Je to oficiální! Dieselová auta s normou Euro 4 už do Stuttgartu nesmí

Je to oficiální! Dieselová auta s normou Euro 4 už do Stuttgartu nesmí

Filtr brzdových částic od Mann+Hummel se vyznačuje částečných krytem umístěným za třmenem a okolo brzdového kotouče, v němž se nachází pasivní filtrační vložka zachycující až 80 % částic tvořených při brzdění. Zařízení je odolné korozi, pochopitelně vysokým teplotám a výhodou má být i pozdější instalace na již existující brzdové soustavy různých typů a rozměrů.

Filtrační vložky jsou vyměnitelné, takže by se staly součástí údržby brzdových soustav v servisech. Další výhodou zachycování prachu při brzdění je nakonec i minimalizace zašpinění disků kol. Volkswagen ani Mann+Hummel však k dosavadním testům zařízení nedodávají žádné další oficiální informace. Zatím je tedy otázkou kdy, a zda vůbec, se filtry prachových částic objeví na produkčních vozech.

Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

včera | Lukáš Prejzek | 8 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků