Další ruská bizarnost: Osmikolka vypadá jako ze starého futuristického filmu

Zajímavý je nejen vzhled, ale i řešení pohonu.

Rusko je v automobilovém světě vděčným zdrojem nejen neuvěřitelných záběrů ze silnic, ale i bizarních aut. Mezi takové, které vypadají spíš jako realizace dětské malůvky, patří i tato osmikolka.

Její fotky se objevily na ruské sociální síti VK. Podle Russia Beyond se jedná o prototyp postavený v Čeljabinském traktorovém závodu v padesátých letech. Karoserie byla svařena z kusů GAZ M-20 "Pobeda".

Vozidlo je poměrně kompaktní, s délkou 4530 milimetrů šířkou 1900 mm a výškou 1490 mm. I díky šasi z hliníku váží pouhých 600 kilogramů, navzdory pohonu všech osmi kol. Motor v autě v současné době není. Zajímavé ale je, že samotný spalovací agregát nepohání přímo kola, ale hydraulické čerpadlo. Teprve čerpadlo poskytuje tlak hydraulickým motorům, kterých je osm - jeden u každého kola.

Mapujeme osud ruských značek. Co dnes dělají UAZ, GAZ i jiné?

Mapujeme osud ruských značek. Co dnes dělají UAZ, GAZ i jiné?

Motor je jinak uložen vzadu. Do auta se posádka dostává ve stylu BMW Isetta, tedy dveřmi na přídi. Nový majitel Ivan Ivanov se nyní snaží najít více informací z historie tohoto vozu.

 

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků