Další ruská bizarnost: Osmikolka vypadá jako ze starého futuristického filmu

Zajímavý je nejen vzhled, ale i řešení pohonu.

Rusko je v automobilovém světě vděčným zdrojem nejen neuvěřitelných záběrů ze silnic, ale i bizarních aut. Mezi takové, které vypadají spíš jako realizace dětské malůvky, patří i tato osmikolka.

Její fotky se objevily na ruské sociální síti VK. Podle Russia Beyond se jedná o prototyp postavený v Čeljabinském traktorovém závodu v padesátých letech. Karoserie byla svařena z kusů GAZ M-20 "Pobeda".

Vozidlo je poměrně kompaktní, s délkou 4530 milimetrů šířkou 1900 mm a výškou 1490 mm. I díky šasi z hliníku váží pouhých 600 kilogramů, navzdory pohonu všech osmi kol. Motor v autě v současné době není. Zajímavé ale je, že samotný spalovací agregát nepohání přímo kola, ale hydraulické čerpadlo. Teprve čerpadlo poskytuje tlak hydraulickým motorům, kterých je osm - jeden u každého kola.

Mapujeme osud ruských značek. Co dnes dělají UAZ, GAZ i jiné?

Mapujeme osud ruských značek. Co dnes dělají UAZ, GAZ i jiné?

Motor je jinak uložen vzadu. Do auta se posádka dostává ve stylu BMW Isetta, tedy dveřmi na přídi. Nový majitel Ivan Ivanov se nyní snaží najít více informací z historie tohoto vozu.

 

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků