Další ruská bizarnost: Osmikolka vypadá jako ze starého futuristického filmu

Zajímavý je nejen vzhled, ale i řešení pohonu.

Rusko je v automobilovém světě vděčným zdrojem nejen neuvěřitelných záběrů ze silnic, ale i bizarních aut. Mezi takové, které vypadají spíš jako realizace dětské malůvky, patří i tato osmikolka.

Její fotky se objevily na ruské sociální síti VK. Podle Russia Beyond se jedná o prototyp postavený v Čeljabinském traktorovém závodu v padesátých letech. Karoserie byla svařena z kusů GAZ M-20 "Pobeda".

Vozidlo je poměrně kompaktní, s délkou 4530 milimetrů šířkou 1900 mm a výškou 1490 mm. I díky šasi z hliníku váží pouhých 600 kilogramů, navzdory pohonu všech osmi kol. Motor v autě v současné době není. Zajímavé ale je, že samotný spalovací agregát nepohání přímo kola, ale hydraulické čerpadlo. Teprve čerpadlo poskytuje tlak hydraulickým motorům, kterých je osm - jeden u každého kola.

Mapujeme osud ruských značek. Co dnes dělají UAZ, GAZ i jiné?

Mapujeme osud ruských značek. Co dnes dělají UAZ, GAZ i jiné?

Motor je jinak uložen vzadu. Do auta se posádka dostává ve stylu BMW Isetta, tedy dveřmi na přídi. Nový majitel Ivan Ivanov se nyní snaží najít více informací z historie tohoto vozu.

 

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 43 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků