Další ruská bizarnost: Osmikolka vypadá jako ze starého futuristického filmu

Zajímavý je nejen vzhled, ale i řešení pohonu.

Rusko je v automobilovém světě vděčným zdrojem nejen neuvěřitelných záběrů ze silnic, ale i bizarních aut. Mezi takové, které vypadají spíš jako realizace dětské malůvky, patří i tato osmikolka.

Její fotky se objevily na ruské sociální síti VK. Podle Russia Beyond se jedná o prototyp postavený v Čeljabinském traktorovém závodu v padesátých letech. Karoserie byla svařena z kusů GAZ M-20 "Pobeda".

Vozidlo je poměrně kompaktní, s délkou 4530 milimetrů šířkou 1900 mm a výškou 1490 mm. I díky šasi z hliníku váží pouhých 600 kilogramů, navzdory pohonu všech osmi kol. Motor v autě v současné době není. Zajímavé ale je, že samotný spalovací agregát nepohání přímo kola, ale hydraulické čerpadlo. Teprve čerpadlo poskytuje tlak hydraulickým motorům, kterých je osm - jeden u každého kola.

Mapujeme osud ruských značek. Co dnes dělají UAZ, GAZ i jiné?

Mapujeme osud ruských značek. Co dnes dělají UAZ, GAZ i jiné?

Motor je jinak uložen vzadu. Do auta se posádka dostává ve stylu BMW Isetta, tedy dveřmi na přídi. Nový majitel Ivan Ivanov se nyní snaží najít více informací z historie tohoto vozu.

 

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků