Další ruská bizarnost: Osmikolka vypadá jako ze starého futuristického filmu

Zajímavý je nejen vzhled, ale i řešení pohonu.

Rusko je v automobilovém světě vděčným zdrojem nejen neuvěřitelných záběrů ze silnic, ale i bizarních aut. Mezi takové, které vypadají spíš jako realizace dětské malůvky, patří i tato osmikolka.

Její fotky se objevily na ruské sociální síti VK. Podle Russia Beyond se jedná o prototyp postavený v Čeljabinském traktorovém závodu v padesátých letech. Karoserie byla svařena z kusů GAZ M-20 "Pobeda".

Vozidlo je poměrně kompaktní, s délkou 4530 milimetrů šířkou 1900 mm a výškou 1490 mm. I díky šasi z hliníku váží pouhých 600 kilogramů, navzdory pohonu všech osmi kol. Motor v autě v současné době není. Zajímavé ale je, že samotný spalovací agregát nepohání přímo kola, ale hydraulické čerpadlo. Teprve čerpadlo poskytuje tlak hydraulickým motorům, kterých je osm - jeden u každého kola.

Mapujeme osud ruských značek. Co dnes dělají UAZ, GAZ i jiné?

Mapujeme osud ruských značek. Co dnes dělají UAZ, GAZ i jiné?

Motor je jinak uložen vzadu. Do auta se posádka dostává ve stylu BMW Isetta, tedy dveřmi na přídi. Nový majitel Ivan Ivanov se nyní snaží najít více informací z historie tohoto vozu.

 

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 22 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky