Další rival pro Teslu. Nio uvádí hi-tech vlajkovou loď ET7. Láká dojezdem až 1000 km

15 komentářů

/™\
12. ledna • 9:25

Tesla je jen garážová záležitost a ne seriózní automobilka.
Stavby megafactory tuhle a támhle jsou jen fiktivní investice . V budoucnu budou využity pro zcela něco jiného.
NIO má stejnou technologií jako Volvo a Mercedes. Vlastněno Číňanem a spoluvlastník v případě Mercedesu.
Tesla je bublina k vytvoření kapitálu na jiný projekt.
Pak splaskne

Vitko
12. ledna • 9:39

Nio ma hodnot 60b dolarov, 2x vacsiu ako hyundai. Hyundai vyraba 1000x viacej aut. Ked je tesla bublina nie je aj NIO? Asi tomu nerozumies.Tam ide o to ze investujes do buducnosti.

...
12. ledna • 10:36

No, nepovažoval bych za výhru být existenčně závislý na čínských surovinách, zadarmo je neprodají....proč Čína ty kroky elektrifikace dělá je vcelku jasné-nechce být závislá na ropě a plynu, který sama musí dovážet. Ale proč to nevidíme my, je otázka!

/™\
12. ledna • 10:35

Tesla nevytváří žádný zisk, vyrábí a prodává se ztrátou.
Je to jen zástěrka pro budoucí aktivity.
NIO je zjevení z ničeho.
Posbírali know how zdarma u Volvo a u Mercedesu. Žádné náklady na vývoj a technologií.
Minimální náklady, maximální profit.
Trochu si nastuduj a pak někoho osočuj.

Vitko
12. ledna • 13:48

Tak ty si nastuduj pretoze tesla uz 4 kvartali generuje zisk :-D. ty mudrlant.
Nech sa ti paci tu si to mozes nastudovat., zdroj:https://www.theverge.com/2020/7/22/21333954/tesla-... ... A to neustale stavia siet nabijaciek, za posledne 2 mesiace postavila o 30% viacej nabijaciek v celej cine.NEUSTALE investuje peniaze a popri tom stavia dalsie 3 fabriky a aj tak bola schopna vygenerovat zisk. Som zvedavi kde zozenie NIO peniaze na svoje super vymeniacie stanice ktora kazda ma 13 bateriek ktore nakupuju od LG to budu potrebovat mega vela penazi. Som zvedavi aky oni budu mat perfektny profit ked predali 50 tisic aut za minuly rok. A to nakupuju vsetky diely len to poskladaju. Nieco ako VW, kde profit ak mas 5% na kazdom aute tak gratulujem. Bohuzial obchodna strategia kde na servise zarobis 20% penazi pri EV neplati. Bohuzial VW aspon vyvijal svoj vlastny motor ale vsetko ostatne nakupoval od BOSCH, Continental a T-systems. Oni v podstate len zmontuju auto a daju do toho vlastny motor mozno prevodovku. Pri ID3 prerabaju neskutocne prachy pretoze ani len motor nie je icha baterky su LG.

...
12. ledna • 15:05

V tom článku se ale píše, že Tesla je zisková POUZE díky prodeji emisních povolenek ( jiným automobilkám FCA, Ford), za 428 mil. dolarů, na autech samotných prodělává, takže TM má pravdu!! A že je díky tomu ve S&P 500 je dobrý švindl na akcionáře.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vitko
12. ledna • 15:41

Bola by ziskova aj bez "regulatory credits". A nevidim na tom nic zle ze automobilky nesplnaju emisie a platia tesle, to este viacej usiluje to ze tesla ziskava na sile a ostatne automobilky stracaju. Aj VW moze mat zajtra elektro auto a moze dostavat kredity.Kazdy ma rovnake moznosti. Tesla je stale v podstate este start up. Automobilovi biznis je najviac capital intensive. To znamena ze potrebues spravit brutal investicie na zaciatku az pokial zacnes byt profitovi, a to tesla postavila este vlastnu siet nabijaciek. Ma Toyota svoje benzinove pumpy?

/™\
12. ledna • 17:44

Tesla zije jen diky jiz zminenym prodejum eko povolenek,
Dotace vlady USA ,ikdyz jsou uz delsi dobu jen tajne ,tzn.
neustalym nakupem akcii - vlada USA a ostatni partneri ,kteri se ucastni projektu nam zatim neznamemu. Jiste hinty byly,ale jisto jiste je to velka vec,ktera zmeni svet ,svet takovy, jak ho zname. Tak obrovske tovarny - Megafactory Tesla opravdu nepotrebuje. Na co vlastne jsou a co se v nich uz dela a bude delat,to ukaze budoucnost.
Tesla pripravuje infrastrukturu a zazemi.
Tesla jako automobilka, je zoufala ,kvalita je uboha, je to pouze ukazka hi-tec technologii a nic vice.

...
12. ledna • 17:33

No, Nemá, ale zase na rozdíl od Tesly má reklamční oddělení a řeší reklamace, to ten start-up Tesla zrušilo a reklamace neuznává. Takže za mne je zákaznický přístup Toyoty lepší a nikoliv Tesla, ta je pouze stroj na peníze pro Elona Muska!

petr r. (petrumr)
11. ledna • 16:07

další a další co se dozvídáme, ale nikdy to nevidíme v prodejních číslách.

Vitko
11. ledna • 21:26

Asi tak ze vsetkych 500m aut co sa vyrobilo sa aj predalo, maju nulovy inventar. Zaujem o teslu je vacsi ako sa stiha vyrabat, kedze limitujuci faktor je vyroba baterii. Drzim palce pre NIO ktore bude musiet vyrabat este o 20% viac baterii ktore potom bude vymienat medzi autami.

Zelí
11. ledna • 14:21

Pokud dají 150kwh za dvě mega, tak má tesla v číně problém.

Vitko
11. ledna • 14:46

je to 1000km podla cinskej metriky (to je cca o 35% viac optimisticke ako EU a USA merace dojazdu), a 150kw baterka bude az v roku 2023. Je to solid state baterka co ma vyhodu tu ze ma velku hustotu na kg. cca 400kw/1kg. ale strasnu nevyhodu v degradacii a dlzke nabijania. Tato baterka sa bude musiet brutalne pomaly nabijat. V tomto pripade je to na ich strategiu kde si v stanici vymenis baterku super. Sice budu musiet nakupit brutal vela bateriek pretoze budu na kazde vozidla potrebovat o 20% viacej bateriek. Baterka je cca 70% ceny vozidla. Takze budu potrebovat kapital plnu prdel. A to budu musiet este postavit infrastrukturu, kde tesla uz ma nabijacky skoro vsade. Nio nakupuje baterky, nevyraba vlastne to znamena ze vsetci ostatni pravdepodobne tieto baterky budu mat.Otazka je kde bude tesla za 2 roky. Vlastne tesla 4680 baterky sa dostanu do prvych aut uz v za par mesiacov. Tieto baterky by mali mat dojazdy cez 700km a nabijaciu dobu do 20 min. Degradacia skoro nulova kedze zivotnost bude niekde okolo 1m mil. A hlavne cena bude ovela mensia. Tesla sa hlavne snazi vyrabat auta ludom pre strednu vrstvu.NIO auto ide hlavne po bohatych ludoch kde tie baterky su super drahe ale vela sa ich nepreda. Pravdepodobne na tych autach budu prerabat a postupom casu budu zarabat na subscription systeme, kde uz teraz si u NIO platis cca 150-200 dolarov mesacne a mas v cene 6x vymenu baterky mesacne. Dalsia nevyhoda je to ze v tej vymenej stanici musis mat zatial cloveka ktory tam musi byt 24/7 ked si ides v noci vymenit baterku, pri tom tesla supercharger je online 24/7 samoobsluha.Self driving ma cip NVIDIA ktory pouzivala tesla ale vyvinula si vlastny pretoze nvidia cip zral brutal vela energie, to znamena ze dojazd bol horsi. Kedze je tesla sw firma tak ma vlastny sw a na to si presne urobila vlastny AI chip ktory je brutal efektivny + zerie menej. Takze NIO nakupuje baterky, nakupuje chip, nakupuje sw, musi postavat vlastne stanice.To bude pekne drahe. Kde Tesla ma vlastne baterky, vlastne motory, vlastny sw, vlastny chip a ma brutal vela stanic. Sila tesly je vo vertikalnej integracii.Inac pekne auto.

...
12. ledna • 10:32

Tesla je symbol, ale to je vše, minulý týden tady proběhlo, že už i v elektrifikovaném Norsku spadla na druhou příčku za VW. Co má ale Čína a nemá nikdo jiný je, 80% světové produkce lithia, grafiru, tantalu a dalších surovinových zdrojů pro výrobu baterií pod palcem... tady Svět zaspal a mi přijde, že Číňan nejdříve ovládl surovinové zdroje a pak Světu vnutil elektrifikaci individuální dopravy. Kdo ví, jak to nyní dopadne, nechceme být na Číně závislí a sami do toho chomoutu lezeme!

Vitko
12. ledna • 13:42

V UK tesla model 3 najlepsie predavane auto CELKOVO za december 2020. Zdroj: https://www.caradvice.com.au/914292/tesla-model-3-elec... ... V holandsku tiez
zdroj:
https://europe.autonews.com/automakers/tesla-model-3-... ... V USA najpredavanejsie auto v Californii.V norsku jazdia tesly ako fabie takze je jasne ze ludia chcu asi aj nieco ine. Takze volkswagen ID tam momentalne vyhrava, tesla je cislo 2.

Doporučujeme

Články odjinud