Další rival pro Teslu. Nio uvádí hi-tech vlajkovou loď ET7. Láká dojezdem až 1000 km

Čínská automobilka ukazuje svůj čtvrtý model v řadě. Nový sedan zaujme výkonem, dojezdem i moderními technologiemi uvnitř.

O čínské značce Nio jste mohli slyšet naposledy s uvedením jejího třetího modelu, elektrického SUV ES6, se kterým má rovněž ambice vstoupit na evropský trh. Teď však Nio dále rozšiřuje své portfolio modelů o novou vlajkovou loď – ET7, elegantní pětimetrový sedan se splývavou zádí, který vychází z dřívějšího konceptu ET Preview z roku 2019.

Čínský Xpeng dorazil do Evropy. V Norsku dodal prvních 100 kusů elektrického SUV G3

Čínský Xpeng dorazil do Evropy. V Norsku dodal prvních 100 kusů elektrického SUV G3

Výchozí technikou ET7 je dvojice elektromotorů pro pohon všech kol a systémový výkon 480 kW (653 koní) a točivý moment 850 N.m. V závislosti na zvolené baterii se model dostane na 100 km/h nejrychleji za 3,9 sekundy. Na výběr totiž budou moduly o kapacitě 70 kWh či 100 kWh, pro které značka uvádí dojezd 500, respektive 700 km (NEDC). Ke konci roku 2022 chce nicméně Nio uvést třetí 150kWh variantu, která by nabídla až 1000 km (NEDC) na jedno nabití.

Pohodlí v kabině zajistí nejen adaptivní vzduchové odpružení, ale také standardní výbava ve formě odvětrávaných, vyhřívaných a masážních sedadel vpředu i vzadu. Nechybí velká panoramatická střecha, bezrámová okna a automatické dovírání dveří. Pro lepší aerodynamiku se objevují i vysunovací kliky dveří.

Elon Musk se stal nejbohatším člověkem na světě. Majetek využije k cestování do vesmíru

Elon Musk se stal nejbohatším člověkem na světě. Majetek využije k cestování do vesmíru

Jednoduše řešenou palubní desku doplňuje 10,2palcový přístrojový štít a 12,8palcový displej infotainmentu, kdežto výdechy klimatizace a topení jsou chytře schovány do linií panelů interiéru. V základní výbavě se dokonce objevuje audiosystém s 23 reproduktory. Pro rozšířené funkce autonomního řízení používá ET7 celkem 11 kamer, LiDAR a Adam – vlastní výpočetní systém značky.

Předběžné objednávky spouští Nio už nyní, ačkoliv dodávky prvních vozů se očekávají až v prvním čtvrtletí roku 2022. Výchozí ET7 s 70kWh baterií bude v Číně startovat na ceně 448.000 jüanů (asi 1,48 milionu korun). Schopnější model se 100 kWh pak od 506.000 jüanů (asi 1,67 milionu korun).

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

dnes | Richard Herbich | 42 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 78 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků