Další rekord. V Česku se vloni do provozu registrovalo přes 270 000 aut

Svaz dovozců automobilů zveřejnil výsledky o registracích automobilů do provozu v České republice během roku 2017. Letos má dobrý vývoj pokračovat
Další rekord. V Česku se vloni do provozu registrovalo přes 270 000 aut

Další rekord zaznamenal trh s osobními auty v České republice. Počet nových automobilů zaregistrovaných do provozu se už přibližuje hranici 300 000 kusů. Celkem si lidé a firmy v tuzemsku během roku 2017 koupili 271 595 nových osobních aut.

Oproti roku 2016 se trh zvýšil o 4,58 procenta.

Pro nový malý sporťák se vyplatí zajet do Německa. Ušetříte až 177 tisíc

Pro nový malý sporťák se vyplatí zajet do Německa. Ušetříte až 177 tisíc

Nejúspěšnější značkou je tuzemská Škoda s tržním podílem 31 procent. To znamená, že prodala přes 84 000 svých modelů. Následují značky Volkswagen, Hyundai, Ford, Dacia, Renault, Kia , Peugeot, Mercedes-Benz a Toyota.

Autem, které si zákazníci v Česku kupují nejvíce, zůstává tradičně Škoda Octavia. Za ní následují další modely mladoboleslavské automobilky v pořadí fabia, rapid a superb. Teprve na pátém místě je auto s jiným logem. Pátý tedy skončil Hyundai i30, šestý Volkswagen Golf, sedmá je Škoda Kodiaq, osmá Dacia Duster, devátý Volkswagen a desátý Hyundai ix20.

Poprvé v historii se nejúspěšnějším tržním segmentem staly vozy kategorie SUV. Porazily tak tradičního vítěze, což je nižší střední třída. Na třetí pozici skončila malá auta. Pokud ale zmíníme statistické prodejní výsledky jednotlivých typů karosérie, tak nejúspěšnější jsou v Česku stále kombíky.

Co prozrazují zkratky na zádích dieselových aut? Ulehčíme vám orientaci

Co prozrazují zkratky na zádích dieselových aut? Ulehčíme vám orientaci

Nadále pokračoval trend poklesu zájmu o vozy se vznětovým motorem. Vloni byl jejich podíl na trhu necelých 38 procent, zážehové motory dosáhly penetrace téměř 58,5 procenta. Hybridy, stejně jako auta na CNG docílily shodně jednoprocentního podílu. Elektromobily pak mají podíl jen jednu desetinu procenta.

V kategorii lehkých užitkových vozidel je nejúspěšnější značkou Peugeot. Trh rostl o necelé procento. 

Naopak ostatní kategorie nabízených nových vozidel zaznamenaly pokles. To se týká jak nákladních vozů, tak i autobusů a motocyklů.

V letošním roce se podle analytika Vojtěcha Opleštila z PWC dá očekávat přetrvávající zájem fyzických osob i firem o koupi nového osobního auta bude přetrvávat. "Dá se odhadnout růst trhu v rozmezí 3-8 procent, ale spíše v dolní části tohoto spektra," informoval. K optimismu podle něho vedou stále dobré výsledky tuzemské ekonomiky.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků