Další rekord pro elektřinu je na spadnutí. Motocykl Wattman má pokořit 330 km/h

V průběhu příštího roku se společnost Voxan Motors pokusí překonat rychlostní rekord elektrických motocyklů.

Nedávno jsme vás informovali o chystaném světovém rychlostním rekordu elektrického vozidla, který byl odložen kvůli pandemii koronaviru. Šlo o jednokolku s názvem EV360, která má dosáhnout rychlosti 112 km/h. Dnes se podíváme na něco velmi podobného. Také jde o překonání rekordu v elektrickém vozidle, které bylo odloženo kvůli koronaviru.

Tato jednokolka může zvládnout až 112 km/h. Tvůrci chtějí překonat světový rekord

Tato jednokolka může zvládnout až 112 km/h. Tvůrci chtějí překonat světový rekord

Tentokrát je to ale motocykl a jeho cílem je jet mnohem rychleji. O rekord se chystá pokusit společnost Voxan Motors. Postavený elektrický motocykl s názvem Wattman vypadá jako futuristické přibližovadlo ze science fiction. Má to samozřejmě svůj důvod. Karoserie je podřízena proudění vzduchu a co nejlepšímu chlazení pohonného ústrojí.

Motocykl pohání elektromotor o výkonu 317 kW (431 koní), který si bere energii z 15,9kWh baterie. Samotný akumulátor váží 140 kilogramů, což je téměř polovina hmotnosti celého motocyklu. Řidič tak v podstatě sedí na obří baterii, což může být při vysokém zatížení nebezpečné. Tvůrci tak vytvořili rezervoáry se suchým ledem, které fungují jako chladící systém.

V Česku padly rychlostní rekordy tahačů. Řídila patnáctiletá dcera Martina Koloce!

V Česku padly rychlostní rekordy tahačů. Řídila patnáctiletá dcera Martina Koloce!

Řídítek se má chopit motocyklový závodník Max Biaggi a jeho úkolem je pokořit rychlost 330 km/h. To by mělo na pokoření světového rekordu stačit. Nejrychlejší elektrický motocykl vůbec by to ale neměl být. Stroj LS-218 byl v roce 2013 spatřen, jak peláší rychlostí 351 km/h. K rekordní jízdě Voxan Motors by mělo dojít příští rok.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků