Další rekord na jízdním kole. Žena za dragsterem upalovala skoro 300 km/h

Porsche bylo nedávno partnerem při stanovení nového evropského rychlostního rekordu na jízdním kole. Krátce poté je však stanoven i nový světový rekord. K rozrážení vzduchu před šílenou cyklistkou ale neposloužilo výkonné SUV, nýbrž upravený dragster.

Před pár dny jsme informovali o spolupráci Porsche na novém evropském rekordu v kategorii nejvyšší dosažené rychlosti na jízdním kole. S podobným pokusem měla značka zkušenosti již v minulosti a tentokrát použila k zajištění minimálního odporu vzduchu před cyklistou své nové SUV Cayenne Turbo. V zákrytu výkonného Porsche tak britský nadšenec Neil Campbell dosáhl rekordní rychlosti 240 km/h a hned poté uvedl, že díky tomuto úspěchu už plánuje i pokoření světového rekordu.

Jak se ukazuje, pokus to bude o něco těžší, než si myslel. Světový rekord v nejrychlejší jízdě na kole byl totiž posunut na novou úroveň. Titul dosud držel Nizozemec Fred Rompelberg, který v roce 1995 dosáhl na solných pláních v Bonneville rychlosti 268,8 km/h. A tato hodnota byla nyní pokořena o pořádný kus. Za řídítky navíc neseděl muž, ale žena.

240 km/h na jízdním kole. Novému rekordu pomohlo Porsche Cayenne Turbo

240 km/h na jízdním kole. Novému rekordu pomohlo Porsche Cayenne Turbo

Ke stanovení nového rekordu opět došlo v americkém Bonneville. Američanka Denise Mueller-Korenek zde opět nasedla na speciálně upravené kolo s převodem pro co nejvyšší možnou rychlost. K rozrážení vzduchu před ní teď ovšem neposloužilo normální výkonné produkční auto. Mueller-Korenek totiž jela v zákrytu klasického dragsteru s výkonem okolo tisíce koní (735 kW). Ten mimochodem také řídila žena, Shea Holbrook, sedminásobná vítězka šampionátu Pirelli World Challenge.

Dragster měl pochopitelně upravenou aerodynamickou záď, v jejímž zákrytu byla cyklistka připojena bezpečnostní kladkou až do rychlosti kolem 160 km/h. Poté byla kladka odpojena a Američanka pouze vlastní silou v zákrytu dragsteru zrychlovala dále. Na trati o délce 5,6 kilometru nakonec dosáhla maximální rychlosti 295,9 km/h.

Italové chtěli v 50. letech vyzrát na odpor vzduchu. Výsledek stále bere dech

Italové chtěli v 50. letech vyzrát na odpor vzduchu. Výsledek stále bere dech

Tímto výkonem stanovila Mueller-Korenek nový světový rekord v nejrychlejší jízdě na kole a také se může považovat za vůbec nejrychlejší ženu v této kategorii. Rychlostním rekordům na kole totiž dosud vládli právě muži. Pohybovat se takřka třístovkou na kole musí být každopádně neuvěřitelný pocit. Jak zmiňují některá zahraniční média, mluvíme přece jen o rychlosti, ve které už normálně vzlétají k nebesům dopravní letadla.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 2 příspěvky
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků