Další rána: prodej aut padá i v Indii a Číně

Po Evropě začínají přicházet špatné zprávy o prodeji nových aut i z Asie. Automobilové trhy v Indii a Číně zaznamenaly v únoru prudký propad.
Další rána: prodej aut padá i v Indii a Číně

 V Číně prodej aut v únoru klesl o 13,6 procenta. V Indii se pak snížil o 25,7 procenta, což byl nejvyšší pokles za více než 12 let. Vyplývá to z údajů, které zveřejnily místní automobilové svazy.

Čínský svaz výrobců automobilů propad prodejů zmírňuje. Upozornil, že údaje za leden a únor bývají obvykle zkreslené kvůli odlišnému termínu oslav lunárního nového roku, které trvají týden. Letos oslavy připadly na únor, loni byly v lednu. Proto je přesnější dvouměsíční údaj za leden a únor, kdy prodej naopak stoupl o 14,7 procenta. Čína je největším automobilovým trhem světa.

V letošním roce má prodej aut v Číně stoupnout o sedm procent. Třetím rokem za sebou tak bude procentní růst prodeje pouze jednociferný. Podle analytiků a zástupců odvětví relativně pomalý růst zřejmě způsobí zesílení konkurence na trhu a problémy menším domácím značkám. Loni prodej aut v Číně stoupl o 4,3 procenta a v roce 2011 o 2,5 procenta.

Indie klesá stabilně

Prodej aut v Indii se snížil již čtvrtý měsíc za sebou kvůli pokračujícímu slabému ekonomickému růstu, který má dopad na poptávku. Analytici očekávají, že klesne i za celý rok, což bude první pokles prodeje za desetiletí, kvůli vysokým úrokových sazbám a růstu cen pohonných hmot. Indický automobilový trh přitom kdysi patřil mezi nejslibnější na světě.

Indický svaz výrobců automobilů SIAM dodal, že v únoru se v zemi prodalo 158 513 automobilů. Za 11 měsíců fiskálního roku je prodej nižší o 4,6 procenta. SIAM minulý měsíc snížil odhad růstu prodeje na letošní fiskální rok do konce března na nula až jedno procento.

Bylo to již třetí zhoršení výhledu v letošním fiskálním roce. Původně počítal se zvýšením prodeje o deset až 12 procent. Podle analytiků však není pravděpodobné, že by březen smazal dosavadní pokles prodeje a ten se tak zřejmě za celý rok sníží. Bude to první pokles od fiskálního roku 2002/2003.

Zdroj: E15.cz
 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků