Další rána pro svobodu řidiče? Možná zmizí dopravní značky a auta budou automaticky omezována

57 komentářů

Martin 19
4. července • 12:41

To jakože už nebudu moct jezdit po městě stovkou a před přechodem zavřít oči?

bubulak
26. května • 21:49

Typický clickbait. To, že Ford testuje tuto technologii má ke zrušení značek opravdu daleko, když navíc Ford sám uvádí, že řidič může kdykoli funkci této technologie překonat.

Zajda
27. května • 15:15

Salámová metoda.
Zavedou to s tím, že to je vypínatelné.
A pak se to časem stane povinným, protože se to (eráru) "osvědčilo".

dpcstb
26. května • 21:43

primarna pricina nehod je nedodrziavanie bezpecnej vzdialenosti, nie rychlost samotna. a to neriesi nikto, pritom by sa na tom vybralo 100x viac ako na rychlosti a 100x viac by to prispelo k bezpecnosti na cestach

xXx
30. května • 15:23

Přesně tak!
Pokud se k někomu na dálnici v levém pruhu přiblížím zezadu a ten přede mnou právě akutně někoho nepředjíždí, měl by dostat mastnou pokutu!

dpcstb
2. června • 18:20

na pokutu ste obaja. nemas sa k nikomu priblizovat, mas si udrziavat bezpecnu vzdialenost, co je pri 130km/h 72 metrov, co je dlzka 15 superbov

Zajda
27. května • 15:13

________________________________________________________Příčinou většiny nehod je, že plno lidí prostě neumí řídit.
Poznáte je lehce:
- Při rozjezdu do kopce si metr ucouvnou
- Když blikne zelená, hledají plyn a řadící páku asi 3 minuty
- Nevědí, že pokud na dálnici právě akutně nepředjíždějí, mají jet až v tom pruhu zcela vpravo
- Nevědí, že v napojovacím pruhu na dálnici mají zrychlovat na dálniční rychlost, aby se mohli plynule zařadit a místo toho nečekaně brzdí
________________________________________________________Pak způsobí nehodu se škodou do 100 tisíc a ani nemusí volat policajta.
Policajt mezi tím dává pokutu "pirátovi" za jízdu 153kmh na poloprázdné dálnici, která nikomu žádnou škodu či újmu nezpůsobila. A třeba ani nemohla, protože 153kmh v novém BMW 330i je bezpečnější, než 130kmh ve Felicii Combi GLXi v metle a na hlínách.
________________________________________________________Ten, kdo neumí řídit a třeba i způsobil nehodu se škodou do 100tis, příště způsobí nehodu závažnější a všichni se budou divit.
________________________________________________________

28. května • 7:31

Ani jeden tebou popsaný nesmysl neznamená, že člověk neumí řídit, hňupíku.
Zejména ne chování na semaforech, tam je na vině pozornost. Ale to bych se tu zbytečně opakoval.
Policie hlídkuje tam, kde hlídkovat má, a dbá na bezpečnost ve svých oblastech. Ale chápu, ty bys potřeboval, aby se věnovali všem ostatním, aby ses mohl chovat jako ještě větší kokot.

Tm001
1. června • 11:17

Tak to se musim OP zastat, protoze to co popsal je naprosta pravda. Jestli jste se v tom poznal, pak to neberte spatnme, ale jako konstruktivni kritiku a zkuste se zlepsit. - Při rozjezdu do kopce si metr ucouvnou
To znamena ze vozidlo zdaleka neovlada jak by mel. Proste zacatecnik, co se uci (pokud se uci uz par let, pak je neco spatne)- Když blikne zelená, hledají plyn a řadící páku asi 3 minuty
Jak jste spravne uvedl - pozornost. A vidite, za nasich casu nam v autoskole rikali ze pozornost za volantem je to nejdulezitejsi. Sledovat nejenom co se deje prede mnoui, ale i vedle mne a za mnou. Zatim se podle toho choval a nekolikrat mne to zachranilo od nehody kdy by do mne vrazil nekdo jiny.- Nevědí, že pokud na dálnici právě akutně nepředjíždějí, mají jet až v tom pruhu zcela vpravo
Opet, neznalost nebo ignorace dopravnich predpisu. Ohromna bezohlednost vuci ostatnim ridicum. - Nevědí, že v napojovacím pruhu na dálnici mají zrychlovat na dálniční rychlost, aby se mohli plynule zařadit a místo toho nečekaně brzdí
A tohle je vysoce nebezpecne, svedcici nejenom o absolutni nezkusenosti za volantem, ale i o absenci jakehokoliv logickeho mysleni a zakladech fyziky.

Libb
9. července • 12:19

Tohle je problém v kombinaci s nedodržováním bezpečných rozestupů. Mám slabší motor a někdy je problém rozjet to na 100 km/h. A na konci pruhu není mezi auty mezera, ale dva na sobě nalepené kamiony. Poradíš, co v takovém případě dělat?
A nebo tam ta mezera sice je, ale blíží se rychle někdo, kdo si myslí, že 160 kmh je bezpečná rychlost... mám mu vjet do cesty a doufat, že to ubrzdí?
Takže sorry, ale z připojovacích pruhlů budu najíždět tak, jak mně situace dovolí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
tm001
9. července • 13:40

Pokud mate tak slaby motor ze je problem sdosahnout 100km/h a navic mate problem se zaradit z pripojovaciho pruhu, pak bych Vam, a to myslim naprosto uprine, radil na dalnice nevjizdet a jet misto toho po okreskach.
Protoze pokud na tom pripojivacim pruhu zpomalite treba na 30 nebo nedej boze zastavite, tak s tim vasim slabym motorem se behem takoveho provozu co jste popisoval bezpecne nezaradite.

Pozor
29. května • 17:56

Jo, pozornost je přesně to, co je za volantem úplně nejzbytečnější :-)))))))) Troubísku."Policie hlídkuje tam, kde hlídkovat má"To ses asi právě vrátil z Marsu, ne?
Policie hlídkuje tam, kde vybere nejvíc peněz.
Tedy ne před mateřskou školkou, protože tam 99.9% lidí jede opatrně.
Ale hlídkuje na městské rovné a přehledné čtyřproudce obehnané zdí, protože tam těch nesmyslných 50 jede jen totální asexuální trubec a tam maj šanci vybrat hodně.A například to, že lidi na dálnici když nepředjížděj nejedou vpravo je příčinou toho, že jinejm řidičum tečou nervy a pak dochází k těm kritizovaným rizikovým jevům typu podjíždění, lepení se někomu na zadek, vytrubování, vyblikávání či vybržďování.
Policie ale nekoná.
Chce pomocí dronů na dálnici kontrolovat bezpečnou vzdálenost či telefonování za jízdy, ale aby zakročila proti největšímu nešvaru (nejízda vpravo když nepředjíždím), to jí ani nehne.
Ale když jedni nedodržují předpisy (jezdíme vpravo!!!), proč by měli jiní (podjíždení, max. rychlost)?

31. května • 8:23

Trotlíčku, blbů, kteří jedou zásadně vlevo, a neuhýbají, potkám do roka pár. Dementů, kteří si najížděním a problikáváním vynucují, abych jim uhýbal z cesty, i když není kam, o dva řády více. A ne, nejezdím pomalu. Sobectví na českých silnicích je nejhorší na celém světě.
A k té policii. Každá policejní hlídka má svou oblast, ve které působí, že? Dálniční hlídka tedy logicky hlídkuje na dálnici, a městská zase ve městě. A jestli lidi jezdí před školkou opatrně, proč by tam byli policajti? Aby ti nepřekáželi někde, kde chceš prasit, protože jsi kokot?

David
26. května • 15:57

Už si sundejte růžové brýle

Petr
26. května • 15:31

Ano, nehody s chodci a cyklisty představují 29 % - ale 90 % z nich zavinili ti chodci a cyklisté...

Radim
26. května • 15:53

Pamatuji video o statistikách od Jehly na youtube, myslím, že to bylo loni. 80 % nehod s cyklisty byl na vině cyklista a ve 40 % dokonce pod vlivem alkoholu. Ale proč neomezit řidiče, že jo. Nejvíce nehod nezpůsobuje rychlost, jak si někteří myslí, ale nevěnování se řízení. To, že si tam retardi hrají s telefony, atd. Plus nepřiměřená rychlost stavu vozovky (což nesouvisí s předepsanou), kdy na vrstvě sněhu, či vody, lidi jezdí, jako by bylo sucho.

Zajda
26. května • 15:48

Stále čekám na vyhlášku, která ZAKÁŽE cyklistům jet po silnici, pokud je v dosahu (draze vybudovaná) cyklostezka.

Jakub
28. května • 12:53

Problém je, že většinou tam ta cyklostezka není. Nejčastěji jen chodník z označením stezka pro cyklisty.

miandys
27. května • 23:00

Ono by stačilo logické zákazy vymáhat. Třeba jízdu na kole po chodníku, typický český nešvar, ukazující na pravděpodobně vrozenou českou bezohlednost ….Občas, když mám dobrou náladu, tak se s takovým cyklistou rád “střetávám” …. To byste koukali na ty nabourané ksychty z křoví, jak udiveně čučí, co se jim to přihodilo :-)A ještě mě baví cyklisté na přechodu pro chodce … aktuálně sbírám odvahu na prví sestřel :-)

Cyklista
21. srpna • 11:16

Ono je ľahké škatuľkovať, ale sú ľudia a ľudia. Vždy je to o prístupe a komunikácii na ceste. Sú týždne, kedy najazdím na bicykli viac než autom. V aute si nedovolím obiehať cyklistu tesne ani sa na neho lepiť, pretože viem aké to je nepríjemné. Naopak, často sa stáva, že auto mňa obieha napríklad v neprehľadnej zákrute, kde ohrozuje zbytočne seba, mňa aj auto oproti, ktoré sa tam občas objaví. Stretávam aj bezohľadných cyklistov, ktorí zámerne jazdia po strede cesty, pretože "mám rovnaké právo byť na ceste", no s týmto prístupom sa tiež nedá súhlasiť. A nedokážem pochopiť vodičov, ktorí sa držia filozofie "som väčší, mám prednosť". A je jedno, či je to vodič profesionál, pretože sa mi stalo aj to, že mi autobus nedal prednosť, aj keď sme mali očný kontakt a udával som smer. A je pre mňa veľmi zaujímavé, že mám šťastie na vodičov s dieťaťom v aute, ktorí jazdia riskantne alebo nevenujú jazde pozornosť, koľká irónia. Chodníky sú samostatná téma. Nie tak dávno ma vytrúbilo auto v jednosmerke medzi bytovkami, pretože ma nemohlo obehnúť na dĺžke asi štyroch áut, ktoré parkovali popri ceste. A to nejazdím rekreačne, takže som ho veľmi neobmedzoval na rýchlosti. O dvesto metrov ďalej parkoval pri svojej bytovke. A dôvod, keď som za ním došiel? Chcel, aby som zastavil a išiel na chodník, ktorý je na jednej strane cesty, aby mohol prejsť. Jazdil som ako v Česku, tak aj na Slovensku a napríklad v Košiciach je na mnohých cestách zákaz vjazdu na bicykli a má sa jazdiť po chodníku, čo musím dať za pravdu, že môže byť pre oboch nepríjemné, deliť sa o chodník pre chodca i cyklistu. Ale všetko sa dá, len si dokážeme zbytočne navzájom komplikovať...

Lopata ze Strakovky
26. května • 23:34

To cekas spatne. Tato povinnost byla spolecne s 1.5 metrovym dolinkovym zakonem zrusena.

Michal
26. května • 13:44

Už pár let sním o technickém řešení, že jsou u cesty nějaké vysílače, které dávají přijímači v autě permanentní informaci o předepsaném rychlostním limitu daného místa, ten se pak zobrazuje na palubním počítači.
Jsem milovníkem dodržování rychlosti, ale mnohdy fakt nevím, kolik v daném okamžiku můžu jet.

Jakub
28. května • 12:51

Tak možná bude lepší dobrovolně odevzdat řidičák.

Ivan
27. května • 19:02

Waze celkem spolehlivě ukazuje povolenou rychlost.

Zajda
26. května • 15:47

Milovník dodržování předpisů.
Tomu se říká Stockholmský syndrom.
Nedej bože aby někdo třeba zpochybňoval vedoucí úlohu KSČ v době, kdy na to byl zákon.

miandys
26. května • 15:00

Hlasoval bych proti.
Jsem milovníkem nedodržování předepsaných rychlostí.

k8
26. května • 20:57

Ty jsi hlavně debil, to víme už dávno všichni.

miandys
27. května • 22:56

Říká kdo a co ho opravňuje mluvit za všechny?Víš, ono je asi takhle, když někdo mluví za všechny, aniž by je znal a měl na to oprávnění, je obvykle debil sám.

Marek71
26. května • 12:47

"Možná někoho překvapí, že v Evropě připadá až 29 % obětí dopravních nehod na chodce a cyklisty."No a teď otázka, za jakou část z těchto obětí můžou řidiči aut a za jakou část si mohou samotní cyklisté a chodci. Teda, jestli restrikce mířící na řidiče nějak významně s touto statistikou zahýbou.

Lopata ze Strakovky
26. května • 23:32

Ono se o tom moc nemluvilo, pred zavedenim toho dementnihi 1.5m zakona, kterym si demokrad dolinek honil ego, ale celych temer 70% nehod cyklistu zpusobi….. cykliste.

jozka
26. května • 15:51

Pamatuju dobu, kdy komik zalozil skec na tom, ze ztraceny klicek nehledal tam, kde ho ztratil, ale tam, kde bylo svetlo.Dnes to ovsem neni vtip, dnes resime problem vytvoreny jednou stranou na strane uplne jine, protoze na ni mame paky, na tu prvni ne.

Tm001
1. června • 11:09

Jojo, aluminiovej klicek z aluminia... Holzmann byl vybornej a spousta jeho scenek nadcasovych.

HLJ
26. května • 12:35

Ford se jen snaží marketingově prodat, to co pro auta homologovaná od 07/2022 a pro ostatní vyrobená po 07/2024 bude povinné, tedy černá skřínka (která zaznamená i rychlost vozu před nehodou, časem možná aktivně hlásit sama od sebe), omezovač rychlosti jízdy (což může zahrnovat snížení výkonu motoru, protitlak na plynový pedál, různé pípání a výstrahy, nebo dokonce i aktivní přidržování vozu), a pak ještě pár dalších vymožeností. Od podzimu uvedené NOVÉ modely nebo auta to budou mít všechny!

Net
26. května • 11:58

Už aby to bylo. Až někomu rupnou nervy, že kvůli zapomenuté značce z opravy svodidel projel po okrskách 20 km/h deset kilometrů nebo ho směrový sloupek pošle na dělníky ve výkopu, tak snad někoho napadne se zamyslet před přidáním další značky.

HLJ
26. května • 12:41

Není to jen o značkách, loni koupená nová Honda ukazuje, jakou si myslí že by auto mělo jet rychlostí, a jako to vůbec nesedí, ale vůbec. Není schopna se vypořádat s křižovatkou a jejím rušením rychlostního omezení, často ukazuje i ve městě jiné rychlosti než jsou a to jak nižší na vyšší rychlosti tak ale i obráceně. A když je to sporné tak se jen šedě podbarví jako že ona nic neví. A kdyby takové nesmyslné rychlosti začala vyžadovat ... to by bylo hodně rychlé pak.

miandys
26. května • 11:01

Co si řidiči odhlasují, to budou mít.

NevímNevím
26. května • 11:16

To je podobná logika jako říkat, že když si lidi odhlasují znovuzavedení povinné vojenské služby, tak ji budou mít.V reálu ale rozhodne většina ženských a starých chlapů (kterých se to nijak nedotýká a podle mě by proto o tom vůbec rozhodovat neměli), že menšina mladých zdravých kluků musí dělat něco, co nechce. Někde, kde nechce být. A např. 17letí kluci, kterých se to SAKRA týká se k tomu vyjádřit nemohou vůbec.Takže neplatí "když si lidi odhlasují znovuzavedení povinné vojenské služby, tak ji budou mít", ale "když si lidi, kterých se to netýká, odhlasují povinnou vojnu, tak ji menšina mladých kluků, kterých jako jediných se to týká, bude mít i když nechce".Dva vlci a jedna ovce hlasují o tom, co bude k večeři.Nezaměstnaní, státní úřednici a nízkopříjmoví čistí daňoví příjemci hlasují o tom, kolik na ně čistí daňoví plátci musí platit.Chodci, cyklisti, aktivisti, uživatelé MHD, hlasují o pravidlech pro auta. O pravidlech pro motoristy, kteří jim dotují cyklostezky a MHD aniž se jich kdo ptal, zda s tím souhlasí.

miandys
26. května • 14:58

Když nevíš tak nevíš. Problém je, že se tím vytahuješ na internetu.Prč by měla babička, dědeček, nebo táta od rodiny hlasovat pro zavedení vojenské služby, když se jej to netýká? Všichni snad ještě umějí počítat a vědí, kolik by to stát stálo peněz a efekt mizerný.Takže to fakt není o tom, že by mohla většina národa přehlasovat mladíky 18-20.A úplně stejně je to i u řidičů. Navíc řidič je prakticky úplně každý dospělý člověk, chodec, cyklista, uživatel MHD, aktivista. Ti všichni také mají řidičáky a většinou i nějaké to auto.Vždycky to bude o tom, jaké blbce a především jaké filozofie většina zvolí do parlamentu a senátu, aby se pak realizovali v tak debilních nápadech, jako je tento, nebo třeba aktuální hit TOP debility: 1,5m odstup od cyklisty :-)A nikdy to o ničem jiném nebude.

Pepa
26. května • 15:46

Není? V Rakousku o tom bylo referendum. Mladíci, kterých se to týká, byli proti, ale přehlasovali je dědci a ženský, kterých se panáčkování na buzerplacu týkat nebude.A pomíjíš fakt, že prostě čistí daňoví příjemci hlasují o výší daní a jejich rozdělení stejně, jako čistí daňoví plátci. Supr systém!Asi jako když si žáci ve třídě odhlasují, že v cukrárně za ně povinně musí platit ten jediný, který si po škole chodí přivydělávat brigádou.

miandys
27. května • 22:54

Ale o tom přece mluvím, co si odhlasují řidiči, to budou mít …. Ale to jsem psal už na začátku …. To je zase diskuse z blbcem ….

homer
26. května • 12:09

V tvym žlučovitym světe bych teda žít nechtěl.

V6TwinTurbo
26. května • 9:25

Tak jako jsem si nechal odstranit omezovač na 250kmh, tak stejně tak bych si nechal odstranit toto.

Jaroslav
26. května • 14:56

Mistni tuzingar s deseti litry benzinu v nadrzi s 20 letym vrakem s kridlem nalepkama na zadnim oknem pronesl moudro….

Axl
26. května • 15:42

Tak určitě. Kdo jinej by to měl přesně vědět, než malej Jarda.

ACE
26. května • 13:34

Otázka je, jestli to nebude posílat neustále nějaká data, či nějaká podobná vychytávka co půjde kdykoliv on line kontrolovat.

HLJ
26. května • 15:18

Není otázka jestli, jen kdy komu a za jakých podmínek, respektive už ted auta s online připojením trvale posílají data, ale zatím to není správnímu orgánu ale výrobci (a i auta ve variantně bez online připojení už často uchovávají data které se pak z nich dají stáhnout).

Axl
26. května • 15:41

A bezpochyby se to dá softwarově či hardwarově vypnout, nebo při nejhorším odpojit či zastínit anténu.

HLJ
26. května • 17:39

asi se bude dat vymýšlet hodně věcí s tím, ale je to jak dnes už se zásahy do emisních systémů (třeba vypnutí EGR recirkulace) standardně neprojde přes STK bo je tam zásah do řídící jednotky.
U online systémů je to ještě složitější, jsou na to navázané funkcionality vozu. A jen otázka jak dlouho bude trvat než třeba pojišťovny budou pojistku podminovat přístupem do systému vozu.

JarVan
26. května • 10:41

TVL, ty jsi borec!!! Už jen to TwinTurbo mluví za sebe!

V6TwinTurbo
26. května • 10:44

Máš halucinace? Slyšíš TwinTurbo mluvit za sebe?

kiskovce
26. května • 9:59

hrdina

V6TwinTurbo
26. května • 10:43

IQ?Prostě jen praktik...

Mirek
26. května • 11:07

Otázkou zůstává, že nevíš, jestli to odstranit půjde.

V6TwinTurbo
26. května • 11:21

Tak jasně.
Ale všechno jde, když se chce.
Kde je poptávka, objeví se nabídka.Odstranění 250kmh omezovače byl bonus zdarma ke zvýšení výkonu u tunera.Ale jo, je možný, že s autama to půjde z kopce. Že za rok budou jen autíčka na baterky či hybridy s půllitrovým dvouválcem a sedmi turby a nevypnutelnými "asistenty" a omezovači. Tak holt až za rok budu kupovat nové auto, koupím nějakou poslední vyráběnou V8 a vydržím s ní pak co nejdéle to půjde. Jezdím relativně málo, čili si tu V8 klidně nechám i 10 let - pokud se normální auta již nebudou vyrábět.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
27. května • 22:31

Opravdu všechno jde, když se chce? To už je skoro jako v Rusku, kde rozdojili kozla.
:-D
https://1url.cz/Zrumh...

Otázkou zůstává, že nevíš
29. května • 17:47

"Otázkou zůstává, že nevíš"ᴳᴿᴬᴹᴹᴬᴿ
To je mi čeština...

Martrix
26. května • 8:40

Já mám lepší nápad...co takhle lidi posílat jako balíky? Normálně DPD, PPL..expresně, přes čárový kód vytetovaný na zátylku. V práci by udělali objednávku s časem doručení...manželka by pak udělal vratku...

Doporučujeme

Články odjinud