Další průzkum potvrdil, že moderní výbava většiny aut je naprosto zbytečná

Řidiči nechtějí používat spoustu věcí, které považujeme v dnešních autech za samozřejmost. Rozptyluje je to.
Další průzkum potvrdil, že moderní výbava většiny aut je naprosto zbytečná

Co vlastně člověk potřebuje v autě? Klimatizaci? Elektrická okna? Rádio? Palubní počítač? Tempomat? A co víc? Dobrá, možná vyhřívané sedačky. Jenže dnes výrobci cpou do aut věci, o kterých si myslí, že je zákazníci vyžadují, ale ve skutečnosti je téměř nikdo nepoužívá. Vyplývá to z průzkumu JD Power.

Podle JD Power každý pátý majitel nového auta nevyužívá dostupnou výbavu (především tu spojenou se zábavním systémem vozidla) ani z poloviny. Pro adaptaci na nové systémy v autě je prý klíčová doba prvních tří měsíců.

Průzkum: Řidiči jsou zmateni výbavou aut a plno věcí nepoužívají

Průzkum: Řidiči jsou zmateni výbavou aut a plno věcí nepoužívají

Pokud se řidič nenaučí systémy používat v této době, s velkou pravděpodobností je pak už ve svém autě nebude používat nikdy. Nejméně oblíbenou funkcí je vyhledávání restaurací a benzínek podél trasy, což nepoužilo 43 % majitelů. Na druhém místě je možnost udělat z auta Wi-Fi hotspot, což nevyužívá 38 % lidí, jejichž vůz takovou funkcí disponuje.

Zajímavostí je, že 35 % lidí nepoužívá automatické parkování. Otázka je, jak se pak budou lidé stavět k funkci samočinné jízdy, když nenechají auto ani zaparkovat.

ADAC: Nejméně řidiče rozptyluje VW Passat, nejvíce Citroen DS5

ADAC: Nejméně řidiče rozptyluje VW Passat, nejvíce Citroen DS5

I generace mladých řidičů, která už si bez iPhonu nedojde ani na záchod, používá k vyhledávání raději svůj telefon než systémy ve vozidle. Podle JD Power je to logické, když řidič už „chytrý“ telefon s podobnými funkcemi má, že je pak nechce využívat v autě nebo za ně nechce platit.

Funkce spojené se zábavním systém vozidla a s konektivitou tak překvapivě příliš využívané nejsou. Naproti tomu lidé používají nebo vítají systémy zvyšující bezpečnost. Mezi nejvyužívanější patří hlídání mrtvých úhlů, klasický parkovací asistent a systém nouzového brzdění.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků