Další průzkum potvrdil, že moderní výbava většiny aut je naprosto zbytečná

Řidiči nechtějí používat spoustu věcí, které považujeme v dnešních autech za samozřejmost. Rozptyluje je to.
Další průzkum potvrdil, že moderní výbava většiny aut je naprosto zbytečná

Co vlastně člověk potřebuje v autě? Klimatizaci? Elektrická okna? Rádio? Palubní počítač? Tempomat? A co víc? Dobrá, možná vyhřívané sedačky. Jenže dnes výrobci cpou do aut věci, o kterých si myslí, že je zákazníci vyžadují, ale ve skutečnosti je téměř nikdo nepoužívá. Vyplývá to z průzkumu JD Power.

Podle JD Power každý pátý majitel nového auta nevyužívá dostupnou výbavu (především tu spojenou se zábavním systémem vozidla) ani z poloviny. Pro adaptaci na nové systémy v autě je prý klíčová doba prvních tří měsíců.

Průzkum: Řidiči jsou zmateni výbavou aut a plno věcí nepoužívají

Průzkum: Řidiči jsou zmateni výbavou aut a plno věcí nepoužívají

Pokud se řidič nenaučí systémy používat v této době, s velkou pravděpodobností je pak už ve svém autě nebude používat nikdy. Nejméně oblíbenou funkcí je vyhledávání restaurací a benzínek podél trasy, což nepoužilo 43 % majitelů. Na druhém místě je možnost udělat z auta Wi-Fi hotspot, což nevyužívá 38 % lidí, jejichž vůz takovou funkcí disponuje.

Zajímavostí je, že 35 % lidí nepoužívá automatické parkování. Otázka je, jak se pak budou lidé stavět k funkci samočinné jízdy, když nenechají auto ani zaparkovat.

ADAC: Nejméně řidiče rozptyluje VW Passat, nejvíce Citroen DS5

ADAC: Nejméně řidiče rozptyluje VW Passat, nejvíce Citroen DS5

I generace mladých řidičů, která už si bez iPhonu nedojde ani na záchod, používá k vyhledávání raději svůj telefon než systémy ve vozidle. Podle JD Power je to logické, když řidič už „chytrý“ telefon s podobnými funkcemi má, že je pak nechce využívat v autě nebo za ně nechce platit.

Funkce spojené se zábavním systém vozidla a s konektivitou tak překvapivě příliš využívané nejsou. Naproti tomu lidé používají nebo vítají systémy zvyšující bezpečnost. Mezi nejvyužívanější patří hlídání mrtvých úhlů, klasický parkovací asistent a systém nouzového brzdění.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 38 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků