Další průzkum potvrdil, že moderní výbava většiny aut je naprosto zbytečná

Řidiči nechtějí používat spoustu věcí, které považujeme v dnešních autech za samozřejmost. Rozptyluje je to.
Další průzkum potvrdil, že moderní výbava většiny aut je naprosto zbytečná

Co vlastně člověk potřebuje v autě? Klimatizaci? Elektrická okna? Rádio? Palubní počítač? Tempomat? A co víc? Dobrá, možná vyhřívané sedačky. Jenže dnes výrobci cpou do aut věci, o kterých si myslí, že je zákazníci vyžadují, ale ve skutečnosti je téměř nikdo nepoužívá. Vyplývá to z průzkumu JD Power.

Podle JD Power každý pátý majitel nového auta nevyužívá dostupnou výbavu (především tu spojenou se zábavním systémem vozidla) ani z poloviny. Pro adaptaci na nové systémy v autě je prý klíčová doba prvních tří měsíců.

Průzkum: Řidiči jsou zmateni výbavou aut a plno věcí nepoužívají

Průzkum: Řidiči jsou zmateni výbavou aut a plno věcí nepoužívají

Pokud se řidič nenaučí systémy používat v této době, s velkou pravděpodobností je pak už ve svém autě nebude používat nikdy. Nejméně oblíbenou funkcí je vyhledávání restaurací a benzínek podél trasy, což nepoužilo 43 % majitelů. Na druhém místě je možnost udělat z auta Wi-Fi hotspot, což nevyužívá 38 % lidí, jejichž vůz takovou funkcí disponuje.

Zajímavostí je, že 35 % lidí nepoužívá automatické parkování. Otázka je, jak se pak budou lidé stavět k funkci samočinné jízdy, když nenechají auto ani zaparkovat.

ADAC: Nejméně řidiče rozptyluje VW Passat, nejvíce Citroen DS5

ADAC: Nejméně řidiče rozptyluje VW Passat, nejvíce Citroen DS5

I generace mladých řidičů, která už si bez iPhonu nedojde ani na záchod, používá k vyhledávání raději svůj telefon než systémy ve vozidle. Podle JD Power je to logické, když řidič už „chytrý“ telefon s podobnými funkcemi má, že je pak nechce využívat v autě nebo za ně nechce platit.

Funkce spojené se zábavním systém vozidla a s konektivitou tak překvapivě příliš využívané nejsou. Naproti tomu lidé používají nebo vítají systémy zvyšující bezpečnost. Mezi nejvyužívanější patří hlídání mrtvých úhlů, klasický parkovací asistent a systém nouzového brzdění.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků