Další průzkum potvrdil, že moderní výbava většiny aut je naprosto zbytečná

Řidiči nechtějí používat spoustu věcí, které považujeme v dnešních autech za samozřejmost. Rozptyluje je to.
Další průzkum potvrdil, že moderní výbava většiny aut je naprosto zbytečná

Co vlastně člověk potřebuje v autě? Klimatizaci? Elektrická okna? Rádio? Palubní počítač? Tempomat? A co víc? Dobrá, možná vyhřívané sedačky. Jenže dnes výrobci cpou do aut věci, o kterých si myslí, že je zákazníci vyžadují, ale ve skutečnosti je téměř nikdo nepoužívá. Vyplývá to z průzkumu JD Power.

Podle JD Power každý pátý majitel nového auta nevyužívá dostupnou výbavu (především tu spojenou se zábavním systémem vozidla) ani z poloviny. Pro adaptaci na nové systémy v autě je prý klíčová doba prvních tří měsíců.

Průzkum: Řidiči jsou zmateni výbavou aut a plno věcí nepoužívají

Průzkum: Řidiči jsou zmateni výbavou aut a plno věcí nepoužívají

Pokud se řidič nenaučí systémy používat v této době, s velkou pravděpodobností je pak už ve svém autě nebude používat nikdy. Nejméně oblíbenou funkcí je vyhledávání restaurací a benzínek podél trasy, což nepoužilo 43 % majitelů. Na druhém místě je možnost udělat z auta Wi-Fi hotspot, což nevyužívá 38 % lidí, jejichž vůz takovou funkcí disponuje.

Zajímavostí je, že 35 % lidí nepoužívá automatické parkování. Otázka je, jak se pak budou lidé stavět k funkci samočinné jízdy, když nenechají auto ani zaparkovat.

ADAC: Nejméně řidiče rozptyluje VW Passat, nejvíce Citroen DS5

ADAC: Nejméně řidiče rozptyluje VW Passat, nejvíce Citroen DS5

I generace mladých řidičů, která už si bez iPhonu nedojde ani na záchod, používá k vyhledávání raději svůj telefon než systémy ve vozidle. Podle JD Power je to logické, když řidič už „chytrý“ telefon s podobnými funkcemi má, že je pak nechce využívat v autě nebo za ně nechce platit.

Funkce spojené se zábavním systém vozidla a s konektivitou tak překvapivě příliš využívané nejsou. Naproti tomu lidé používají nebo vítají systémy zvyšující bezpečnost. Mezi nejvyužívanější patří hlídání mrtvých úhlů, klasický parkovací asistent a systém nouzového brzdění.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků