Další průzkum potvrdil, že moderní výbava většiny aut je naprosto zbytečná

Řidiči nechtějí používat spoustu věcí, které považujeme v dnešních autech za samozřejmost. Rozptyluje je to.
Další průzkum potvrdil, že moderní výbava většiny aut je naprosto zbytečná

Co vlastně člověk potřebuje v autě? Klimatizaci? Elektrická okna? Rádio? Palubní počítač? Tempomat? A co víc? Dobrá, možná vyhřívané sedačky. Jenže dnes výrobci cpou do aut věci, o kterých si myslí, že je zákazníci vyžadují, ale ve skutečnosti je téměř nikdo nepoužívá. Vyplývá to z průzkumu JD Power.

Podle JD Power každý pátý majitel nového auta nevyužívá dostupnou výbavu (především tu spojenou se zábavním systémem vozidla) ani z poloviny. Pro adaptaci na nové systémy v autě je prý klíčová doba prvních tří měsíců.

Průzkum: Řidiči jsou zmateni výbavou aut a plno věcí nepoužívají

Průzkum: Řidiči jsou zmateni výbavou aut a plno věcí nepoužívají

Pokud se řidič nenaučí systémy používat v této době, s velkou pravděpodobností je pak už ve svém autě nebude používat nikdy. Nejméně oblíbenou funkcí je vyhledávání restaurací a benzínek podél trasy, což nepoužilo 43 % majitelů. Na druhém místě je možnost udělat z auta Wi-Fi hotspot, což nevyužívá 38 % lidí, jejichž vůz takovou funkcí disponuje.

Zajímavostí je, že 35 % lidí nepoužívá automatické parkování. Otázka je, jak se pak budou lidé stavět k funkci samočinné jízdy, když nenechají auto ani zaparkovat.

ADAC: Nejméně řidiče rozptyluje VW Passat, nejvíce Citroen DS5

ADAC: Nejméně řidiče rozptyluje VW Passat, nejvíce Citroen DS5

I generace mladých řidičů, která už si bez iPhonu nedojde ani na záchod, používá k vyhledávání raději svůj telefon než systémy ve vozidle. Podle JD Power je to logické, když řidič už „chytrý“ telefon s podobnými funkcemi má, že je pak nechce využívat v autě nebo za ně nechce platit.

Funkce spojené se zábavním systém vozidla a s konektivitou tak překvapivě příliš využívané nejsou. Naproti tomu lidé používají nebo vítají systémy zvyšující bezpečnost. Mezi nejvyužívanější patří hlídání mrtvých úhlů, klasický parkovací asistent a systém nouzového brzdění.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků