Další problém: Toyota možná ztratí 29 bodů

Je možné, že stáj Toyota kvůli administrativní chybě přijde o 29 bodů v poháru konstruktérů. - Vše nasvědčuje tomu, že za defekty pneumatik u Ferrari mohly nečistoty na trati. - BAR po konzultaci uznala své pochybení ve výkladu pravidel.
Další problém: Toyota možná ztratí 29 bodů

Krátké zprávy

Po nedělních problémech Ferrari s pneumatikami Bridgestone vše nasvědčuje, že za defekt mohly nečistoty na trati. To ovšem nemění nic na faktu, že v celkovém přehledu letos 5x zvítězili monoposty s obutím od firmy Michelin, Ferrari pro Bridgestone zajelo jen dvě druhá místa. Důvod porušování nepsaných pravidel o omezení testování na 30 dní, kdy Ferrari testuje prakticky neomezeně, objasnil šéf vývoje firmy Bridgestone, Hirohide Hamashima: "Oproti Michelinu máme de facto jen jeden tým, který nám přináší potřebná data na vývoj pneumatik, což je málo." Proto testovací jezdci týmu Ferrari prakticky každý týden testují na italských tratích a firma Bridgestone má zálusk na další tým, který by ukořistila Michelinu.

***

Toyota pilně testuje nové aerodynamické prvky, které by měly dostat monoposty již v GP Monaka příští víkend. Jarno Trulli však odhaduje, že motor nebude mít v Monaku potřebné parametry, aby se mohl rovnat s elitou.

***

Bývalý šampión, Alain Prost, odhaduje, že je možné, že Michael Schumacher letos po sezóně skončí se závoděním. Kdo by ho mohl u Ferrari nahradit? Na seznamu potencionálních kandidátů figuruje Kimi Räikkönen, další ze stávajícího jezdeckého pole jsou Mark Webber, Fernando Alonso nebo Filipe Massa. Ron Dennis i Flavio Briatore ale dali jasně najevo, že si své přední jezdce budou snažit udržet ve svém týmu.

***

David Coulthard, jeden z ředitelů asociace závodníků Grand Prix (GPDA), velmi podporuje kampaň, která požaduje vyšší bezpečnost při testování. Asociace požaduje vyšší úroveň zdravotnického zabezpečení pro jezdce na testovacích okruzích, protože formule při testech dosahují stejných rychlostí jako při závodech, ale zabezpečení takové není.

***

Stáj BAR po konzultaci s právníky a vyslechnutí názorů ostatních týmů nakonec dala za pravdu výkladu Mezinárodní automobilové federace ohledne pravidel, které se staly sporem po GP San Marina. Do té doby BAR věřil tomu, že určité množství paliva, které není určeno ke spalování, nemusí být z vozu vyčerpáno pro následné převážení. Ve stejném tiskovém prohlášení tým potvrdil, že jim nejde o nic jiného, než o fair-play boj ve formuli 1 a že se těší na GP Evropy.

***

Novým zajímavým případem se opět zabývá FIA. Kvůli administrativní chybě nedostala stáj Toyota na úvodní čtyři závody potřebnou superlicenci ke startu v těchto Grand Prix. Jde sice o kuriózní situaci, ale pokud by byla FIA tvrdá a potrestala Toyotu odebráním bodů, zůstalo by na kontě Toyoty pouze 11 bodů z GP Španělska. Nejspíše dojde jen k pokutě a důraznému pokárání.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků