Někdo tyto úpravy vidí jako svatokrádež, pro jiného jsou zajímavým způsobem, jak prodloužit automobilovým ikonám život. Tak či onak – jde o čistou práci se zajímavými parametry.
Britská společnost Electrogenic má za sebou více než pár přestaveb klasických vozů na elektrický pohon. Bateriemi a elektromotorem osadili už Porsche 356C, Jaguar E-Type, Citroën DS, staré Land Rovery a Volkswageny i stylový Karmann Ghia. Nyní začíná nabízet sadu pro snadnou přestavbu, která využívá v maximální možné míře původní architekturu vozidel a jejíž montáž zvládne snadno a rychle každý šikovnější automechanik. Auto tak není zmrzačeno, vše se dá vrátit do původního stavu s původním spalovacím motorem.
První z těchto úprav nabrala formu zeleného Porsche 911 z roku 1985. Dostalo motor s výkonem 160 kW (218 k) a 312 Nm točivého momentu, s nimiž zdolá 100 km/h zhruba za pět sekund. V nabídce je i silnější provedení s 240 kW (326 k) a 420 Nm – akcelerace na stovku pak trvá necelé čtyři sekundy. U obou případů jsou použity baterie o kapacitě 62 kWh, které poskytují dojezd 290 až 320 kilometrů.
V rámci přestavby dostává 911 (nebo jiné auto) volič režimů Sport, Eco a Traffic, funguje zde i rekuperace brzdné energie. Vše se dá nastavit z hlediska vhodných parametrů pro konkrétní přestavbu nebo přání zákazníka. Nabíjení je možné konektorem CCS, plné dobití zabere necelou hodinu. Hmotnost konkrétně u této 911 vzrostla o pouhý metrák oproti originálu.