Další podrobnosti k novému osmiválci Bentley 4,0

Již ve chvíli, kdy jsme vám podrobně představovali facelift velkého kupé Bentley Continental GT pro modelový rok 2011, poznamenali jsme, že se již během letošního roku dočkáme také zcela nové osmiválcové pohonné jednotky, jež se stane alternativou k tradičnímu dvanáctiválci W12. Poslání nového motoru s objemem 4,0 l je jasné a nikoho snad nepřekvapí: srazit spotřebu a emise CO2, ale také poněkud zpřístupnit model Continental GT širšímu okruhu zákazníků. Tato jednotka má být dodávána z dílen Audi a doplněna koncernovou dvouspojkovou převodovkou S-Tronic.

Nyní již víme, že bude k mání hned ve dvou verzích. Atmosféricky plněné provedení má dosahovat výkonu 421 koní (310 kW), použití dvojice turbodmychadel pak tuto špičku zvedne až na 563 koní (414 kW). Jen pro srovnání, o plné dva litry „větší“ a rovněž dvojitě přeplňovaný dvanáctiválec W12 dnes dává 575 koní (423 kW), což není nijak markantní rozdíl a naznačuje nám, že ingotu W12 zřejmě brzy odzvoní.

Automobilka Bentley údajně plánuje, aby všechny její motory v dohledné době svým specifickým výkonem překračovaly hranici 100 koní na litr objemu. Zároveň hodlá omezit emise CO2 v průměru zhruba o 40 % a nabídnout jako standard možnost spalování paliva E85.

Klepněte pro větší obrázek 
Pohled na motory Bentley je impozantní. A zůstane i v budoucnu?


 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků