Další podrobnosti k novému osmiválci Bentley 4,0

Již ve chvíli, kdy jsme vám podrobně představovali facelift velkého kupé Bentley Continental GT pro modelový rok 2011, poznamenali jsme, že se již během letošního roku dočkáme také zcela nové osmiválcové pohonné jednotky, jež se stane alternativou k tradičnímu dvanáctiválci W12. Poslání nového motoru s objemem 4,0 l je jasné a nikoho snad nepřekvapí: srazit spotřebu a emise CO2, ale také poněkud zpřístupnit model Continental GT širšímu okruhu zákazníků. Tato jednotka má být dodávána z dílen Audi a doplněna koncernovou dvouspojkovou převodovkou S-Tronic.

Nyní již víme, že bude k mání hned ve dvou verzích. Atmosféricky plněné provedení má dosahovat výkonu 421 koní (310 kW), použití dvojice turbodmychadel pak tuto špičku zvedne až na 563 koní (414 kW). Jen pro srovnání, o plné dva litry „větší“ a rovněž dvojitě přeplňovaný dvanáctiválec W12 dnes dává 575 koní (423 kW), což není nijak markantní rozdíl a naznačuje nám, že ingotu W12 zřejmě brzy odzvoní.

Automobilka Bentley údajně plánuje, aby všechny její motory v dohledné době svým specifickým výkonem překračovaly hranici 100 koní na litr objemu. Zároveň hodlá omezit emise CO2 v průměru zhruba o 40 % a nabídnout jako standard možnost spalování paliva E85.

Klepněte pro větší obrázek 
Pohled na motory Bentley je impozantní. A zůstane i v budoucnu?


 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků