Další ostrý crossover na cestě. Ford testuje Pumu ST, použije techniku z Fiesty ST

Po dřívějších spekulacích už máme v podstatě jasno. Ford již testuje ostrou verzi nové Pumy, která doplní nabídku modelů s odznakem ST.

Nedlouho po uvedení nového Fordu Puma, jakožto praktického městského crossoveru, se začaly objevovat informace, že automobilka plánuje novinku dříve či později přiostřit na verzi ST. Teď máme od britského AutoExpressu potvrzeno, že testování Pumy ST na Nordschleife probíhá v plném nasazení, a rovněž se dozvídáme informace o technice.

Takto vypadá nejlevnější Ford Puma v ČR. Dobrá cena mu ale dlouho nevydrží

Takto vypadá nejlevnější Ford Puma v ČR. Dobrá cena mu ale dlouho nevydrží

Zprvu není překvapením, že po stránce exteriéru bude ST vycházet z již nabízené sportovnější výbavy ST-Line. Ve výsledku by ale ostrá Puma dostala nejspíš ještě agresivněji působící příď, nižší nárazník, výraznější zadní difuzor či dvojitou koncovku výfuku. Ve stylu ostatních ST určitě čekejme i snížený a specificky naladěný podvozek, lehčí kola a posílenou brzdovou soustavu.

Jelikož Puma vychází z platformy Fiesty, vcelku jistým krokem Fordu bude u ST zástavba stejné přeplňované tříválcové patnáctistovky EcoBoost, kterou s výkonem 147 kW (200 koní) a točivým momentem 290 N.m už používá právě ostrý hatchback.

Nový Ford Bronco odhalen v závodní verzi. Dvě turba bude mít i produkční verze

Nový Ford Bronco odhalen v závodní verzi. Dvě turba bude mít i produkční verze

Když se zadaří, Puma ST si vypůjčí i další techniku z Fiesty ST. Dočkali bychom se manuální převodovky, samosvorného diferenciálu, systému volitelných jízdních režimů nebo například funkce řízeného startu „launch control“.  

Uvedení Fordu Puma ST se očekává někdy v průběhu příštího roku. Přestože ale vedoucí globálního vývoje Fordu Hau Thai-Tang dříve uvedl, že chce vidět rozšíření portfolia sportovních ST modelů v Evropě, odznak ST prý stále zůstane pouze pro vybranou hrstku vozů s dobrým potenciálem.

V galerii Ford Puma ST-Line.

Speciál: Ford Puma

Ford Puma první generace byl cenově dostupný sportovní vůz s předním pohonem, který byl vyráběn v Německu v letech 1997 až 2002. První generace skončila bez přímého nástupce, v roce 2019 však Ford známé jméno přivedl k životu. Druhá generace Pumy zcela změnila koncepci. Přijela jako stylový crossover do města s možností volby hybridního pohonu.

Ford Puma druhé generace oficiálněPrvní skicaPrvní generace

 
TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

včera | Jan Mička | 25 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků