Další odpadlík: V Ženevě nebude ani Jaguar Land Rover. Prý nemá přínos

Britská automobilka potvrzuje, že nadcházejícího autosalonu v Ženevě se nezúčastní. Mezi velkými značkami, které oznámily neúčast, přitom není sama.

Stále více automobilek ztrácí zájem vystavovat na klasických autosalonech a letošní show v Paříži byla příkladným důkazem tohoto trendu. V době on-line premiér, soukromých show, silného marketingu a odhalování nových modelů dávno před startem autosalonů se jednoduše fyzické vystavování aut ukazuje jako prodělečná aktivita nezajišťující dostatečný efekt na veřejnost i novináře.

Vlna omluvenek nadále přichází také ve spojitosti s nadcházejícím autosalonem v Ženevě v březnu příštího roku. Mezi dalšími velkými automobilkami, které zamítly účast, se totiž nyní objevuje celý koncern Jaguar Land Rover (JLR). Již dříve neúčast oznámil Ford a rovněž Volvo.

Už i na ženevský autosalon se vyhlašují omluvenky. Nepřijede Ford

Už i na ženevský autosalon se vyhlašují omluvenky. Nepřijede Ford

Mluvčí JLR uvedl, že automobilka zvažuje každou účast na autosalonech zvlášť, přičemž vystavování na ženevském autosalonu neukázalo žádný hmatatelný přínos značce a nemá proto smysl tímto směrem utrácet finanční prostředky. Místo velkého autosalonu tak JLR raději vloží finance do vlastních soukromých show k představení nových modelů.

Britský Autocar se domnívá, že tento krok má co do činění s celkovou úpravou finanční toků automobilky a snižováním zbytečných výdajů. V období mezi červencem a zářím 2018 automobilce klesly tržby, kdy ve srovnání s předchozím rokem klesly prodeje JLR o 13,2 %. Příčinou má být zejména ekonomická situace na trhu Číny, nejisté podmínky Brexitu a také klesající zájem o naftové motorizace.

Šílený příběh z Le Mans 1953: Piloti Jaguaru jeli úplně na mol. A vyhráli!

Šílený příběh z Le Mans 1953: Piloti Jaguaru jeli úplně na mol. A vyhráli!

Ženeva je obvykle jednou z nejdůležitějších výstavních událostí pro velké automobilky, to se ovšem s posledními roky mění. Zatímco však JLR odmítl účast, indická Tata (vlastník britského koncernu) se podle všeho na výstavišti objeví a její stánek má zaujmout mnohem větší prostor než obvykle.

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

dnes | Miro Mihálik | 47 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků