Další odpadlík: V Ženevě nebude ani Jaguar Land Rover. Prý nemá přínos

Britská automobilka potvrzuje, že nadcházejícího autosalonu v Ženevě se nezúčastní. Mezi velkými značkami, které oznámily neúčast, přitom není sama.

Stále více automobilek ztrácí zájem vystavovat na klasických autosalonech a letošní show v Paříži byla příkladným důkazem tohoto trendu. V době on-line premiér, soukromých show, silného marketingu a odhalování nových modelů dávno před startem autosalonů se jednoduše fyzické vystavování aut ukazuje jako prodělečná aktivita nezajišťující dostatečný efekt na veřejnost i novináře.

Vlna omluvenek nadále přichází také ve spojitosti s nadcházejícím autosalonem v Ženevě v březnu příštího roku. Mezi dalšími velkými automobilkami, které zamítly účast, se totiž nyní objevuje celý koncern Jaguar Land Rover (JLR). Již dříve neúčast oznámil Ford a rovněž Volvo.

Už i na ženevský autosalon se vyhlašují omluvenky. Nepřijede Ford

Už i na ženevský autosalon se vyhlašují omluvenky. Nepřijede Ford

Mluvčí JLR uvedl, že automobilka zvažuje každou účast na autosalonech zvlášť, přičemž vystavování na ženevském autosalonu neukázalo žádný hmatatelný přínos značce a nemá proto smysl tímto směrem utrácet finanční prostředky. Místo velkého autosalonu tak JLR raději vloží finance do vlastních soukromých show k představení nových modelů.

Britský Autocar se domnívá, že tento krok má co do činění s celkovou úpravou finanční toků automobilky a snižováním zbytečných výdajů. V období mezi červencem a zářím 2018 automobilce klesly tržby, kdy ve srovnání s předchozím rokem klesly prodeje JLR o 13,2 %. Příčinou má být zejména ekonomická situace na trhu Číny, nejisté podmínky Brexitu a také klesající zájem o naftové motorizace.

Šílený příběh z Le Mans 1953: Piloti Jaguaru jeli úplně na mol. A vyhráli!

Šílený příběh z Le Mans 1953: Piloti Jaguaru jeli úplně na mol. A vyhráli!

Ženeva je obvykle jednou z nejdůležitějších výstavních událostí pro velké automobilky, to se ovšem s posledními roky mění. Zatímco však JLR odmítl účast, indická Tata (vlastník britského koncernu) se podle všeho na výstavišti objeví a její stánek má zaujmout mnohem větší prostor než obvykle.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

dnes | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 54 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků