Další odpadlík: V Ženevě nebude ani Jaguar Land Rover. Prý nemá přínos

Britská automobilka potvrzuje, že nadcházejícího autosalonu v Ženevě se nezúčastní. Mezi velkými značkami, které oznámily neúčast, přitom není sama.

Stále více automobilek ztrácí zájem vystavovat na klasických autosalonech a letošní show v Paříži byla příkladným důkazem tohoto trendu. V době on-line premiér, soukromých show, silného marketingu a odhalování nových modelů dávno před startem autosalonů se jednoduše fyzické vystavování aut ukazuje jako prodělečná aktivita nezajišťující dostatečný efekt na veřejnost i novináře.

Vlna omluvenek nadále přichází také ve spojitosti s nadcházejícím autosalonem v Ženevě v březnu příštího roku. Mezi dalšími velkými automobilkami, které zamítly účast, se totiž nyní objevuje celý koncern Jaguar Land Rover (JLR). Již dříve neúčast oznámil Ford a rovněž Volvo.

Už i na ženevský autosalon se vyhlašují omluvenky. Nepřijede Ford

Už i na ženevský autosalon se vyhlašují omluvenky. Nepřijede Ford

Mluvčí JLR uvedl, že automobilka zvažuje každou účast na autosalonech zvlášť, přičemž vystavování na ženevském autosalonu neukázalo žádný hmatatelný přínos značce a nemá proto smysl tímto směrem utrácet finanční prostředky. Místo velkého autosalonu tak JLR raději vloží finance do vlastních soukromých show k představení nových modelů.

Britský Autocar se domnívá, že tento krok má co do činění s celkovou úpravou finanční toků automobilky a snižováním zbytečných výdajů. V období mezi červencem a zářím 2018 automobilce klesly tržby, kdy ve srovnání s předchozím rokem klesly prodeje JLR o 13,2 %. Příčinou má být zejména ekonomická situace na trhu Číny, nejisté podmínky Brexitu a také klesající zájem o naftové motorizace.

Šílený příběh z Le Mans 1953: Piloti Jaguaru jeli úplně na mol. A vyhráli!

Šílený příběh z Le Mans 1953: Piloti Jaguaru jeli úplně na mol. A vyhráli!

Ženeva je obvykle jednou z nejdůležitějších výstavních událostí pro velké automobilky, to se ovšem s posledními roky mění. Zatímco však JLR odmítl účast, indická Tata (vlastník britského koncernu) se podle všeho na výstavišti objeví a její stánek má zaujmout mnohem větší prostor než obvykle.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

včera | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 71 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků