Další obětí emisní normy Euro 4 se stal Phaeton V10 TDI

38 komentářů

x
31. října • 11:58

Vždyť původně měla euro4 platit už teď! To to zase dieselová lobby posunula? Benziňáky plnily svojí (daleko přísnější) Euro4 už kolem roku 2000 (od r. 2005 povinně). Proč  ten dvojí metr? (kdyby měly benziňáky emise NOx na úrovni dieselů, mohou mít spotřebu min. o 10-15% nižší) Ten dvojí metr nechápu. Dieselová Euro4 je pomalu jako benzinová Euro2 a i tak ji ještě dneska některé diesely na trhu neplní? Hrůzaaaaa

Honza
31. října • 22:00

Zazehove motory kateg. M1<2500 kg  EURO 4 od 1.1.2006(+kateg.N1 tridy 1)Kategorie M1>2500,M2,M3 a N 1 tridy II a III od 1.1.2007 !!!
Vznetove motory Kategorie M1 > 3 500 kg (nej.technicky prip. hmotnost), kategorie M2 a M3 a kategorie N1 až N3 od 1.10.2006.
Rusi vzdy platnost uvadeni noveho vozidla do provozu,jsme v EU ,nebude mozno privezt auto zvenku,ktere v dobe prodeje nesplnovalo predpisy EURO 4.
   Myslim,ze je to spravedlive a cele rade nepratelu dieselu to prinese urcite ulevu.
Vice predpis EHK OSN c. 49.03 (pro diesely)nebo 83.05 (benzin).
 

x
31. října • 11:58

Vždyť původně měla euro4 platit už teď! To to zase dieselová lobby posunula? Benziňáky plnily svojí (daleko přísnější) Euro4 už kolem roku 2000 (od r. 2005 povinně). Proč  ten dvojí metr? (kdyby měly benziňáky emise NOx na úrovni dieselů, mohou mít spotřebu min. o 10-15% nižší) Ten dvojí metr nechápu. Dieselová Euro4 je pomalu jako benzinová Euro2 a i tak ji ještě dneska některé diesely na trhu neplní? Hrůzaaaaa

Ráďa
30. října • 14:38

Ono se to nějak vyřeší  Spíš jde o to aby se o Phaetonu mluvilo a nebyl to mrtvý pojem Jinak ten Phaeton se mi děsně líbí po stánce designu, to je něco mezi Passatem a Bentley. Ale uvnitř? Shit Shit Shit, subjektivně pocit docela levného nataženého vozu. Tak se nedivím, že si lidi koupí zavedenou A8 nebo 7er.

l
30. října • 18:14

Tak jsestli je phaeton uvnitř shit, tak nevim co je BMW 7 nebo S-clase či  A8.

Diamant
30. října • 19:58

BMW sú povestné pomerne lacno vyzerajúcimi plastami v interiéri. Je fakt, že skôr tie lacnejšie. 7-mičky sa to ani tak netýka. Ale myslím, že také A8 zákazníci určite radšej uprednostia, než Phaeton.

LeonardoCupranek
30. října • 18:54

No me predne prisel vevnit pomerne dost maly/stisneny. Sice ma clovek okolo sebe poradnou "masu" a z toho plynouci pocit bezpeci i komfortu, ale vice prostoru uvnitr ma podle me i Superb.
PS: Jezdil jsem ctyrmistnym provedenim.

X12345678
31. října • 8:14

Proti BMW7, kde je málo místa vzadu a mezi sedadly vepředu i vzadu jsou ohyzdné překážející kredence, je pětimístný Phaeton vrcholem ergonomie a prostoru a i čtyřmístný je jednoznačně lepší. A to už vůbec nemluvím o šíleně líné a tupě řadící převodovce v BMW7, která z motoru 745i dělá línou mrchu.

Haya
31. října • 15:22

co??? to jsi snad jel v nefungujícím 730i, kterému nešly dva válce...

l
30. října • 19:41

Tak sedni do BMW7 at máš kolem sebe pořádnou porci plastu a gumy

Dusan
30. října • 13:24

Bylo by vhodne neustale upozornovat na fakt, ze se jedna o DIESELOVOU emisni normu Euro4, coz je o to horsi, ze tato norma je vyrazne benevolentnejsi (vice nez trojnasobek povolenych NOx) nez benzinova. Pokud by u normy EURO3 nedoslo nasledkem lobingu vyrobcu dieselovych motoru k vyraznemu uvolneni podminek pro dieselove chrlice zplodin, tak bysme dnes o dieselovych motorech hovorili jako o historickem druhu pohonu jiz jen obcas videnym na nasich silnicich. Napriklad tento konkretni motor znecistuje ovzdusi jako SEST modernich Euro 4 benzinu.

peeticek
30. října • 13:46

No..tak to suhlasim..
ale zasa musím poznamenat - sa mi páči, ako nové autá musia splnať čím ďalej prísnejšie normy //to je super - ja bych EURO 4 prdol do platnosti od januára 2006// a kvapku nafty musia v spalovacom priestore otočiť aj 5x, ale potom by ma zaujímalo, čo robia na cestách AVIE, LIAZy, 30r AUTOBUSY KAROSA atd, atd, za ktorými keď idem, tak sa dusím... Keby splňali tieto šroty aspon EURO 2, tak mám eo moc čistejší vzduch, ako keď budú splňať všetky phaetony EURO 9! Sa mi páči ako v európe jazdíme v priemere za 6-7 litrov a v USA za 16litrov..a to je tam rovnaký počet áut ako v EU a nikoho nezaujíma to, že používajú ešte pomaly 2vent.techbiku a benzín tam teče z polovice do výfukjového potrubia...
tento svet speje do SKU----- SRACIEK!
 
byE
PeeT

Dusan
30. října • 14:02

Dovolil bych si upozornit na fakt, ze americke emisni normy nezvyhodnuji diesely jako v Evrope a tudiz tam neni mozne evropske dieselove vozy ani prihlasit. Je skutecne pozoruhodne, ze i to nejvetsi americke SUV s osmivalcem ma mensi emise nez evropske vozitko s dieselem o vykonu par koni. Jinak v USA za sestnact litru moc lidi nejezdi, americke motory jsou sice velke, ale v pomeru ke sve velikosti znacne usporne, takze je bezne potkat osmivacel s prumernou spotrebou pod dvanact litru.

Ráďa
30. října • 14:34

US motory jsou úsporné??? Možná nějaký new Focus 2.0 benzin s automatem, ale klasické V8 okolo 5.0l žerou po Evropě 18 a v US 15 (třeba Grand Cherokke), tak nevím kde jsi na spotřebu 12l přišel??? Úspora je maximálně v tom, že tam nemyškují a žádné brzda plyn a šinou si to po rovince s tempotem 55/75 mil a basta.
To možná diesel, Ford Excursion 7.3 TD jezdí za 12, ale to je ropák, viz test 4x4 automagazín

Dusan
30. října • 14:46

Kdyz si vezmes kombinovanou spotrebu tak treba Cadillac Seville ma 20mpg coz odpovida necelym dvanacti litrum na sto kilometru a to je 4.6V8 Northstar, nebo treba i full size SUV (nic horsiho z hlediska spotreby uz moc neni) jako je Cadillac Escalade ma kombinovanou spotrebu necelych sestnact litru na sto kilometru a to je sestilitrovy osmivalec.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
huugh
30. října • 15:52

jde taky o to ze US maji jine normy na urcovani spotreby
mrkni se na http://www.fueleconomy.gov/ a porovnavej
treba kombinovana spotreba 15.7l/100 u viper s 8.3litrovym 10valcem je uveritelna asi tak jako ze mame skvelou vladu a poctive politiky

Jeniik
30. října • 19:52

boze to je zase kecu. 4.9 OHV v Seville zere 13, 5.0 V8 v Town Caru zere po meste 14 (rocnik 1985), moje 4.3V6 ve dvoutunove dodavce zere sviznou jizdou po Ostrave 15, s 3.5V6 ve Visionu se da jezdit po Ostrave okolo 11.5. Takze bych tech nesmyslu nechal a radsi si nejaky auto s velkym motorem vyzkousel.

Fidel Castrol
30. října • 14:09

Ano, zajisté, a proto se tam vesele prodává například Passat Wagon GLS 2,0 TDI. Asi je na benzín.

Dusan
30. října • 14:36

Prodavaji, ovsem s poznamkou:
"The TDI engine is a diesel engine. Diesel engines are not available for sale in Maine, Vermont, Massachusetts, New York or California."

Tj. mozne pouzivat pouze v tech statech Unie, ktere nemaji prisne ekologicke limity na znecistovani ovzdusi. Moc dlouho ho tam ovsem dodavat asi nebudou, protoze se momentalne vede diskuse o dalsich minimalne patnacti statech, ktere by tato prisnejsi pravidla rovnez prevzaly. Krome toho se uvazuje rovnez o jejich zakomponovani do federalnich standardu, coz by byl definitivni konec.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jogurt
30. října • 18:28

Jinak řečeno, že je nepřihlásíš jsi tak trochu plácal. Prodávají se, přihlásíš je a VW není s motory 1,9TDI 77kW a 2,0TDI 103kW ani zdaleka jediný kdo turbodiesely do aut nabízí. A prodává.

Dusan
31. října • 15:20

Opravuji: neprihlasis je v ekologicky uvedomelych statech. Ja se pohybuji hlavne po Kalifornii, takze ji mam obcas tendenci zamenovat za cele USA. Proste tam kde neserou na ekologii jako v EU a stale jeste nekterych statech Unie jsou diesely zakazane.

Honza
31. října • 20:01

V kterych ekonomickych tahounech EU jsou diesely zakazane ? Tady se zase pohybuji ja a krome Svycarska a Norska(nepatri do Unie) diesely netrpi.Svycarsko jiz davno na diesely uvalilo dan,takze si je obyvatele nekupuji jako osobni vozy - nicmene,dokud nebude povinny cistic pevnych castic s oxidacnim katalyzatorem III. typu, jsou tyto vozy opravdu ZATIM ekologicky horsi.Na testovacich motorech jsou prinejmensim zplodiny u obou takto upravenych typu rovnocenne. Nutno ale pripomenout,kde byl vyvoj TDI(TDcI apod.) motoru pred 15 lety. Za stejnou dobu benzinovy tlakovy strik. postoupil jen u firem,ktere to uz umely.
   Jen pro zajimavost - jezdim s poslednim modelem Cadillac XLR benzin (prave kvuli motoru) , a pohodli. Ve Svycarsku prave diky vysoke dani , jinak bych BMW s dieslem nemenil.

Pes
30. října • 11:46

Prostě je to nenažranost - V10.. bože, na co? U lidového vozu? Osobně se mi design vozu hodně líbí, ale nikdy bych do něj ty peníze nedal. Otázkou je, proč soudruzi z NDR nejsou schopni emisní normy s timto motorem zvládnout. Apropo filtr - je skutečně tak obrovský, nebo je ten motorový prostor tak přecpán, že ani decimetr dva krychlové se nikam nenajdou? To u Tuarega asi neřeši, mohou to vyvést třeba na střechu.. sktutečně vážné starosti..

Fidel Castrol
30. října • 14:03

Touareg V10 se s filtrem pevných částic a tedy ve verzi Euro4 dodává už teď, takže tam už není co řešit. Kupodivu, dvojice filtrů zůstala pod autem a není na střeše.

Ron.Jeremy
31. října • 21:49

Nebo by mohli výfukové potrubí zavést přímo do kabiny.

wolff
30. října • 11:19


Zase někde soudruzi z NDR udělali chybu...

ff
30. října • 6:09

no pokial phaeton tvori 30% predanych 5,0 l tdi a k tomu nizka predajnost phaetonov, potom ani celkovy predaj aut s tymto motorom nemôze byt velmi velky.

Jirka
30. října • 7:31

30% Phaetonů se prodává s motorem V10 TDI. Ne 30% motorů V10 TDI se montuje do Phaetonu.

ff
30. října • 7:45

jj
do svojho "supervypoctu" som nezahrnul predchadzajucu vetu

jiros
30. října • 1:32

Buď se tam ten filtr přece jen nakonec vejde nebo tam strčej 4.2 TDi z A8

Martin
30. října • 1:09

A koncem příštího roku se objeví zpráva, že se místo našlo díky speciální konstrukční úpravě. Jo, prodávat se musí hlavně marketingovou blamáží, když to nejde jinak. Ve Phaetonu jsem seděl a že bych toužil si ho za ty miliony koupit, kdybych je měl, to tedy opravdu ne. Kupovat je mohou opravdu snad jen skalní fandové značky. Vždyť ten pocit v tom je jak z Oktávie, ty budíky, ovladače, všechno působí lacině. Když si člověk přesedne do BMW, Audi nebo Mercedesu srovnatelné ceny, dostane nejspíše šok. Pravdou je, že naftový desetiválec konkurence nemá a to je snad jediný tahák. Ale u těchto drahých limuzín je přece jen ohled na spotřebu sekundárním parametrem, když jen roční pojištění bude stát odhadem tak stopadesát až dvěstě tisíc. A pohled na desetiválcová kamna také není nic extra

Petr
30. října • 23:13



Martine !!!! jsi hňup !!! a to myslým vážně,
dle mého názoru jsi ve VW Phaethon nikdy neseděl nemluvě jel, či sna řídíl. Kdyby ano tak by jsi toto nikdy nemohl napsat.
VW P je komfortnější než A8, pohldnější, méňě hlučný dle méno názoru lepší jak A8  no a BMW 7 tam když si sedneš z VW P tak opravdu nechápeš jak se ty BMW 7 mohou prodávat ( mě osobně se BMW 7 moc líbí ), ale v přímém srovnání je to nic proti VW P to je můj názor.
Ale říkat, že VW P je SHIT no to nevíš co mluvíš za 2300 .000 volím VW P místo BMW 7. Jo a BMW jsou výborné auta  .... na suchou vozovku dík musel jsem se tady vypovídat protože jsem měl půjčenýho Phaethona na dva dny a je to kára jako prase dík čus bus
 

tuky
30. října • 19:31

suhlas.
trochu faktov aby som bol korektny:
+ ma 4x4
+ dobre jazdne vlastnosti
+ je nenapadne
- preco kupovat A8 pod VW, ked sa da kupit A8?
- BMW 7 a MB S maju ine renome a ine pohonne jednotky [vazne, kto z tych co naju na tie auta peniaze (kupa+prevadzka) kupuje diesel??]
- Phaeton je skaredy
- kvalita a dojem z kvality

Ma
30. října • 20:39

No divil by si sa kolko chodi BMW 7 s 3.0d alebo MB-S s 320cdi

Další modely
30. října • 19:38

Ale A8 je sportovní sedan narozdíl od Phaetonu. A8 má blíže k S-clase a Phaeton je konkurence pro BMW7

l
30. října • 18:17

Tak nevím, ale žádné ovladače v Phaetonu nejsou stejné jako v ostatních modelech. Maximálně některé sdílí s Toaregem, ale že by nejaký páčka či knoflík byla stejná jako je třeba v Pasatu nebo octávce je naprosto absurdní. Jestli ně něco v Phaetunu špatně, tak určitě ne kvalita, která je lepší než u konkurence.

l
30. října • 6:40

No nevím, Já když jsem ho viděl na veletrhu, tak mě i davy ostatních lidí zaujak více než BMW či mercendes. A co se týče kvality tak Mercedes hraje druhé housle.

Martin
30. října • 9:00

No ty davy lidí se na něj přišly opravdu jen podívat, a to možná jen proto, že je to největší Volkswagen, taková raritka. Kolem Ferrari či nějakých speciálů jsou na veletrzích také největší davy lidí, ale kdo si je pak ve skutečnosti koupí? Minimum, a ti na takovém veletrhu nejspíše vůbec nejsou. Nechají si to předvést někde soukromě. Spousta automobilových magazínů je také o všem možném, ale většina nakonec stejně skončí u Fabie a nejrozšířenějším autem je Favorit. Takže ti lidé se na to jdou samozřejmě podívat a nakonec ještě zaplesají radostí, že ta jejich Fobie je docela podobná a pochválí lidový luxus Volkswagenu.

Doporučujeme

Články odjinud