Další obětí emisní normy Euro 4 se stal Phaeton V10 TDI

V roce 2007 začne platit v Evropské unii nová emisní norma Euro 4. Některé automobilky již přechod na novou normu zvládly a všechny motory jí již splňují, jiné to ještě stihnou a pak jsou zde ty, které mají smůlu a již nyní ví, že budou muset některé motory vyřadit. První obětí této normy pro automobilku Volkswagen se stal vlajkový model Phaeton s motorem 5.0 V10 TDI. Ten splňuje emisní normu Euro 3 s tím, že po zabudování filtru pevných částic by plnil i novější, přísnější normu. Bohužel v Phaetonu není místo pro tento prvek a tak na konci příštího roku bude tato motorizace stažena z nabídky. Pro Volkswagen to bude poměrně velká nepříjemnost, protože Phaeton s tímto nafťákem tvoří přes 30% z prodaných vozů. Již tak poměrně neúspěšný model na trhu luxusních limuzín dostane další ránu.

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků