Další obětí emisní normy Euro 4 se stal Phaeton V10 TDI

V roce 2007 začne platit v Evropské unii nová emisní norma Euro 4. Některé automobilky již přechod na novou normu zvládly a všechny motory jí již splňují, jiné to ještě stihnou a pak jsou zde ty, které mají smůlu a již nyní ví, že budou muset některé motory vyřadit. První obětí této normy pro automobilku Volkswagen se stal vlajkový model Phaeton s motorem 5.0 V10 TDI. Ten splňuje emisní normu Euro 3 s tím, že po zabudování filtru pevných částic by plnil i novější, přísnější normu. Bohužel v Phaetonu není místo pro tento prvek a tak na konci příštího roku bude tato motorizace stažena z nabídky. Pro Volkswagen to bude poměrně velká nepříjemnost, protože Phaeton s tímto nafťákem tvoří přes 30% z prodaných vozů. Již tak poměrně neúspěšný model na trhu luxusních limuzín dostane další ránu.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků