Další obětí emisní normy Euro 4 se stal Phaeton V10 TDI

V roce 2007 začne platit v Evropské unii nová emisní norma Euro 4. Některé automobilky již přechod na novou normu zvládly a všechny motory jí již splňují, jiné to ještě stihnou a pak jsou zde ty, které mají smůlu a již nyní ví, že budou muset některé motory vyřadit. První obětí této normy pro automobilku Volkswagen se stal vlajkový model Phaeton s motorem 5.0 V10 TDI. Ten splňuje emisní normu Euro 3 s tím, že po zabudování filtru pevných částic by plnil i novější, přísnější normu. Bohužel v Phaetonu není místo pro tento prvek a tak na konci příštího roku bude tato motorizace stažena z nabídky. Pro Volkswagen to bude poměrně velká nepříjemnost, protože Phaeton s tímto nafťákem tvoří přes 30% z prodaných vozů. Již tak poměrně neúspěšný model na trhu luxusních limuzín dostane další ránu.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 30 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků