Vrcholné provedení modelu Q7 platí za jedno z nejlepších SUV současnosti. Přesto byl jeho prodej na českém trhu ukončen.
V poslední době se ve velkém hovoří o ukončení prodeje nejrůznějších agregátů či rovnou kompletních modelů kvůli zářijovému příchodu emisních norem Euro 6c (pro starší modely) a Euro 6d-TEMP (pro všechny nové modely). Odnesou to například BMW M3, BMW M550i xDrive či Subaru WRX STi, byť třeba jenom dočasně, bruselská kosa má ale mnohem větší záběr.
V České republice skončil také prodej Audi SQ7, nejsilnějšího provedení řady Q7, a přestože jsou v tom nově příchozí emisní normy neodmyslitelně namočeny, nejde o jediný zádrhel. Problém vězí také v přeplněných zkušebnách, které musejí pro certifikaci brát jeden model za druhým a SQ7 holt nemá pro Audi takovou prioritu, jako další modely. Až vůz testováním projde, na trh se vrátí, nikdo ale nedokáže řici, kdy se tak stane.
Jedno z českých dealerství Audi nám sdělilo, že v souvislosti s přechodem na novou emisní normu dojde k úpravě čtyřlitrového vznětového osmiválce, rozsah však nespecifikovalo. Chtělo by se říci, že by si zájemci o vůz měli pospíšit, aby pak na něj nemuseli čekat nepřiměřeně dlouho, jenže i na to už je pozdě. Kvóta pro český trh je totiž vyprodaná a dealeři začnou přijímat objednávky nejdříve příští rok. Zbudou tak pouze skladovky.
Podle informací, které má redakce Autorevue k dispozici, přesto nebude po přechodu na nové emisní normy všechno jako dříve. Nejenom v případě Audi, ale prakticky u všech výrobců působících na evropském trhu by mohlo dojít k omezení nabídky dostupných kombinací motorů, pohonů a převodovek, přičemž u vozů vyšších tříd bude kladen větší důraz na automatické skříně.
Důvody jsou v zásadě dva. Jednak se značkám nemusí vyplatit homologovat takové množství verzí, jaké by ve skutečnosti chtěly nabízet, ale v případě verzí s automatickou převodovkou si lze mnohem více pohrát s nastavením díky volitelným jízdním režimům. To umožní i vozy s manuály, jízdní režimy však nemají vliv na činnost skříně jako takové. V budoucnu by se tedy mohlo stát, že už s manuálem nekoupíte Golf GTI či další modely, u kterých je z hlediska řidičské radosti přímo řazená převodovka přece jenom vhodnější.