Další oběť emisních norem: Audi v Česku končí s prodejem SQ7

Vrcholné provedení modelu Q7 platí za jedno z nejlepších SUV současnosti. Přesto byl jeho prodej na českém trhu ukončen.

V poslední době se ve velkém hovoří o ukončení prodeje nejrůznějších agregátů či rovnou kompletních modelů kvůli zářijovému příchodu emisních norem Euro 6c (pro starší modely) a Euro 6d-TEMP (pro všechny nové modely). Odnesou to například BMW M3, BMW M550i xDrive či Subaru WRX STi, byť třeba jenom dočasně, bruselská kosa má ale mnohem větší záběr.

V České republice skončil také prodej Audi SQ7, nejsilnějšího provedení řady Q7, a přestože jsou v tom nově příchozí emisní normy neodmyslitelně namočeny, nejde o jediný zádrhel. Problém vězí také v přeplněných zkušebnách, které musejí pro certifikaci brát jeden model za druhým a SQ7 holt nemá pro Audi takovou prioritu, jako další modely. Až vůz testováním projde, na trh se vrátí, nikdo ale nedokáže řici, kdy se tak stane.

České Subaru dává sbohem WRX STI. A je to loučení ve velkém stylu!

České Subaru dává sbohem WRX STI. A je to loučení ve velkém stylu!

Jedno z českých dealerství Audi nám sdělilo, že v souvislosti s přechodem na novou emisní normu dojde k úpravě čtyřlitrového vznětového osmiválce, rozsah však nespecifikovalo. Chtělo by se říci, že by si zájemci o vůz měli pospíšit, aby pak na něj nemuseli čekat nepřiměřeně dlouho, jenže i na to už je pozdě. Kvóta pro český trh je totiž vyprodaná a dealeři začnou přijímat objednávky nejdříve příští rok. Zbudou tak pouze skladovky.

Podle informací, které má redakce Autorevue k dispozici, přesto nebude po přechodu na nové emisní normy všechno jako dříve. Nejenom v případě Audi, ale prakticky u všech výrobců působících na evropském trhu by mohlo dojít k omezení nabídky dostupných kombinací motorů, pohonů a převodovek, přičemž u vozů vyšších tříd bude kladen větší důraz na automatické skříně.

Audi se loučí s dvanáctiválcem. V aktuálním modelu A8 je naposled

Audi se loučí s dvanáctiválcem. V aktuálním modelu A8 je naposled

Důvody jsou v zásadě dva. Jednak se značkám nemusí vyplatit homologovat takové množství verzí, jaké by ve skutečnosti chtěly nabízet, ale v případě verzí s automatickou převodovkou si lze mnohem více pohrát s nastavením díky volitelným jízdním režimům. To umožní i vozy s manuály, jízdní režimy však nemají vliv na činnost skříně jako takové. V budoucnu by se tedy mohlo stát, že už s manuálem nekoupíte Golf GTI či další modely, u kterých je z hlediska řidičské radosti přímo řazená převodovka přece jenom vhodnější.

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků