Další oběť emisních norem: Audi v Česku končí s prodejem SQ7

Vrcholné provedení modelu Q7 platí za jedno z nejlepších SUV současnosti. Přesto byl jeho prodej na českém trhu ukončen.

V poslední době se ve velkém hovoří o ukončení prodeje nejrůznějších agregátů či rovnou kompletních modelů kvůli zářijovému příchodu emisních norem Euro 6c (pro starší modely) a Euro 6d-TEMP (pro všechny nové modely). Odnesou to například BMW M3, BMW M550i xDrive či Subaru WRX STi, byť třeba jenom dočasně, bruselská kosa má ale mnohem větší záběr.

V České republice skončil také prodej Audi SQ7, nejsilnějšího provedení řady Q7, a přestože jsou v tom nově příchozí emisní normy neodmyslitelně namočeny, nejde o jediný zádrhel. Problém vězí také v přeplněných zkušebnách, které musejí pro certifikaci brát jeden model za druhým a SQ7 holt nemá pro Audi takovou prioritu, jako další modely. Až vůz testováním projde, na trh se vrátí, nikdo ale nedokáže řici, kdy se tak stane.

České Subaru dává sbohem WRX STI. A je to loučení ve velkém stylu!

České Subaru dává sbohem WRX STI. A je to loučení ve velkém stylu!

Jedno z českých dealerství Audi nám sdělilo, že v souvislosti s přechodem na novou emisní normu dojde k úpravě čtyřlitrového vznětového osmiválce, rozsah však nespecifikovalo. Chtělo by se říci, že by si zájemci o vůz měli pospíšit, aby pak na něj nemuseli čekat nepřiměřeně dlouho, jenže i na to už je pozdě. Kvóta pro český trh je totiž vyprodaná a dealeři začnou přijímat objednávky nejdříve příští rok. Zbudou tak pouze skladovky.

Podle informací, které má redakce Autorevue k dispozici, přesto nebude po přechodu na nové emisní normy všechno jako dříve. Nejenom v případě Audi, ale prakticky u všech výrobců působících na evropském trhu by mohlo dojít k omezení nabídky dostupných kombinací motorů, pohonů a převodovek, přičemž u vozů vyšších tříd bude kladen větší důraz na automatické skříně.

Audi se loučí s dvanáctiválcem. V aktuálním modelu A8 je naposled

Audi se loučí s dvanáctiválcem. V aktuálním modelu A8 je naposled

Důvody jsou v zásadě dva. Jednak se značkám nemusí vyplatit homologovat takové množství verzí, jaké by ve skutečnosti chtěly nabízet, ale v případě verzí s automatickou převodovkou si lze mnohem více pohrát s nastavením díky volitelným jízdním režimům. To umožní i vozy s manuály, jízdní režimy však nemají vliv na činnost skříně jako takové. V budoucnu by se tedy mohlo stát, že už s manuálem nekoupíte Golf GTI či další modely, u kterých je z hlediska řidičské radosti přímo řazená převodovka přece jenom vhodnější.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

včera | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků