Ono do toho málo kdo vidí, ale všichni mají názor. Struktura vedení a strategie tu ovšem zhruba již zazněla. Jediné, co bych zvážit je jakási forma hrdosti a zdraví arogance. Automobilky jsou šikanované vládami a normami a ve většině případů z poslední doby nesmyslně (Euro6 a další) pořád klopě uši a stahují z prodeje nějaké nevyhovující velké motory. Já osobně bych zavedl slogan něco na motivy: "Das effizient Auto" a výbavu Das Tor zum Sparen. Okamžitě by bylo jasné, že odkaz je na místě. Prostě přizdisráč nikdy nebude na vrcholu. Asi ví co dělají, a chce to čas. Uvidíme. Ale právě v tomto motor sportu by taková propagace zněla nejlépe. Jak 80mg CO2. 1.800.000x více, a jsme vítězové. :-D
Myslím si totéž... Je pravda, že náklady na autosport se vyšplhaly tak vysoko, že prakticky žádná dozorčí rada kteréhokoliv koncernu s ´jejich dalším vydáváním nesouhlasí. Při takových výdajích se náklady prakticky nemohou vrátit ve zvýšených prodejích. Výjimkou v současnosti je Mercedes, jemuž prodeje hodně rostou, jen mám tichou obavu, že to nebude tou nudnou dominancí ve F1 a v DTM.Ještě jeden pohled stojí za úvahu: WEC má nyní 6 závodů za rok, ale jen jeden vzbuzuje obrovský zájem veřejnosti. Otázka tedy stojí: jak zvýšit atraktivitu celého šampionátu, jehož se účastní velké koncerny, tak, aby veřejnost sledovala všechny závody tak nadšeně, jako 24H Le Mans? Nejsem odborník a proto se opíjím vírou, že oněch 6 závodů do roka není tak vysoký počet, aby je nešlo udělat všechny tak dramatické a sledované, jako Le Mans. Zdá se mi, že závod na 6 hodin, kde se v posádce 1 vozu vystřídají až 4 závodníci, není tím pravým řešením. Je to jen sen, ale bylo by mimořádně atraktivní, pokud by Město Brno systematicky začalo připravovat podnik na Masarykově okruhu na 1.000 mil českých (nebo i československých: sdružení organizátorů by mohlo celý sen jen více zreálnit). Po velmi jednoduchém propočtu, který ukazuje, že 1.000 mil by auta zdolala za necelých 8 hodin, by bylo lépe připravit závod na 1.000 Masarykových okruhů, a hned tu máme čtyřiadvacetihodinovku! A že by dorazilo diváků... a těch nadšenců u televize, usínajících okolo 2:00 ráno a probouzejících se jen o dvě- dvě a půl hodiny později s pocitem, že jim unikly nejdramatičtější minuty celého závodu.... Inu, tot nadšení šestihodinovky nevybudí!
Dvě poznámky:1. Mercedes válcuje F1, naopak v DTM je ten poslední z posledních, v továrnách letos vyhrálo Audi, v týmech Audi ABT a v jezdcích Wittman na BMW, Mergl na krásném třetím místě ze třech továren.2. Sláva 24hLM je dána především obrovskou tradicí, kterou Francouzi vybudovali za dlouhá desetiletí tohoto závodu závodů. Ostatní vytrvalostní závody včetně našeho Brna mohou organizovat co chtějí a natahovat závod klidně na 48 hodin, ale jedinečnosti Le Mans těžko dosáhnou. Francouzi začali a vytrvali v organizování superzávodu, ostatní pořád něco vymýšlí mění, natahují, zkracují, ruší a zase zavádí a to je právě ten problém, chybí jim dlouhodobá tradice. A s každým dalším ročníkem sláva 24hLM jenom dál stoupá a ostatní se motají v kruhu nekonečných změn, které jim přinášejí pravý opak toho co by chtěli. Nevěř tomu, že kdyby se jelo 24h v Brně, že by kvůli tomu někdo nespal a sledoval to celou noc. Nakonec 24 hodinovek se po světě jezdí celá hromada a i v Brně se jezdí, zrovna před týdnem 15-16.10 a jak vidno, tak protože o tom ani nevíš, tak je to prostě jeden ze závodů, na který všichni hází bobek.
Pardon ne před týdnem, ale minulý víkend.
To ze jeden koncern mal v LM dve znacky svedci o financnej sile VW. Viete si predstavit, ze by zavodila Toyota a Lexus v LM. Nemozne!!!B-]
Proč nemožné? Toyota by tu finanční sílu měla také, ale umí vyhodnotit, že je to nesmyslné. VW okázale rozhazoval, až na něj došlo. Ne nadarmo se říká, že mlaskat ano, ale ne moc hlasitě...
Do vedení VW se dostali manažeři z Porsche. Takže v kombinaci s vyhlášenou propagací alternativních pohonů a vítaným odstraněním konkurenta jde audi tdi z LeMans k ledu.Navíc i restrikce naftových motorů v předpisech se jejich pozice zhoršuje.
Já si nemyslím, že by to byl přímý následek dieselgate. Jednoduše to bude tím, že Audi v posledních letech s dieselem prostě nevyhrává. Ten motor je těžký a své nejlepší léta má jednoduše za sebou. Toyota i Porsche jsou se svou pohonnou jednotkou úplně jinde..
Ale prdlajs, nejslabší z této trojice je evidentně Toyota a je v pořadí poslední. Audi nevyhrává, protože od vstupu Porsche nevyvíjí nový model a připravuje se na odchod. Důvodem je pouze to, že VW nechce financovat dvě značky v jednom šampionátu, protože jim to nic nepřináší. Toyota může klidně jezdit 150 let a 24hLM nikdy nevyhraje, tak jako si nikdy neškrtla v F1, prostě Toyota slušné závodní auto aktuálně vyvinout neumí.
Asi preto Toyota tento rocnik LM viedla do posledneho kola a az smola ju pripravila o vitazstvo. Vy asi moc LM nesledujete,ze??B-]B-]
Ale prdlajs smola, o vítězství je připravila zcela normální nespolehlivost jejich techniky. Smola by byla, kdy jim auto sestřelil třeba pomalý jezdec z kategorie GT nebo kdyby jim do auta praštil blesk. Tohle je prostě závod na 24 hodin, kde klíčovým faktorem je spolehlivost techniky a v ní prostě vybouchli, tak jako vybouchli v minulosti jiné týmy. Jenže třeba Porsche jeden rok vybouchne a pak vyhraje, dtto Audi. Toyota si může stěžovat akorát na svou techniku, ta prostě nevydržela. Takže Porsche nebo Audi i jiné týmy mají úplně stejnou "smolu" v některých ročnících, jenže pak dokáží 17x nebo 13x vyhrát. Toyota má jenom tu "smolu", která je ve skutečnosti jenom neschopnost připravit dostatečně rychlé a dostatečně spolehlivé auto.
Co je to "slušné závodní auto"? Třeba Celica GT four?
Jo to bylo před 30 roky, já jsem psal AKTUÁLNĚ, jestli tedy víš co to slovo znamená.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.