Další oběť Dieselgate? Audi zvažuje konec v Le Mans!

Audi se už nechce nadále účastnit závodů World Endurance Series, včetně 24h Le Mans. Uvedly to zdroje blízké šéfovi automobilky Rupertovi Stadlerovi. Sezóna 2017 má být pro čtyři kruhy v Le Mans tou poslední.

Rozhodnutí pramení ze snižování nákladů celého koncernu Volkswagen, kdy po emisním skandálu Dieselgate již není motorsport tím odvětvím, do kterého chtějí Němci sypat nejvíce peněz. Určitě ne tolik, aby dvě nejvýdělečnější značky koncernu, Audi a Porsche, bojovaly v takto nákladném seriálu vrcholných prototypů proti sobě. Vždyť každá značka na sezónu potřebuje více než 200 milionů eur a minimálně jedna každý rok prohraje.

Galerie: Podívejte se na všechna vítězná auta 24 h Le Mans

Galerie: Podívejte se na všechna vítězná auta 24 h Le Mans

Dieselgate s touto situací souvisí i v jiném kontextu. Audi závodí s hybridním dieselovým ústrojím 4.0 V6 TDI. Porsche spaluje benzin ve svém čtyřválci o objemu dvou litrů, taktéž v kombinaci s elektromotorem. Koncern VW se ale chce v návaznosti na tento skandál obecně zbavovat vznětových motorů. Proč s nimi tedy závodit?  „Jedním z důvodů, proč jsme do šampionátu nasadili obě značky, byla příležitost soutěžit s odlišnými druhy pohonu.“ řekl zdroj a dodal: „Pokud bychom nasadili stejné koncepce, postrádá to smysl.“

První kvalifikaci na 24 h Le Mans ovládlo Porsche. Toyota druhá, Audi až třetí

První kvalifikaci na 24 h Le Mans ovládlo Porsche. Toyota druhá, Audi až třetí

Mimo zbytečné zapojení dvou příbuzných v jednom šampionátu prý mluví proti pokračování Audi v sérii i nedostatečný mediální dopad WEC. Jediný humbuk způsobí dvacetičtyřhodinovka v Le Mans, ta je však jen jednou ročně a náklady na ostatní závody se vzhledem k propagaci značky podle zdrojů z automobilky nevyplatí.

Toyota promarnila šanci vyhrát 24 h Le Mans 2016 tři minuty před koncem

Toyota promarnila šanci vyhrát 24 h Le Mans 2016 tři minuty před koncem

Audi tedy od dieselového závodění couvá, to však neznamená, že by se vzdávalo motorsportu. Krom setrvání v DTM a okruhových sériích jako tovární pohár TT Cup plánuje tovární nasazení ve Formuli E, která se stává čím dál tím zajímavějším odvětvím. Zde se může utkat s Jaguarem, Mercedesem, BMW či DS.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků