Další oběť Dieselgate? Audi zvažuje konec v Le Mans!

Audi se už nechce nadále účastnit závodů World Endurance Series, včetně 24h Le Mans. Uvedly to zdroje blízké šéfovi automobilky Rupertovi Stadlerovi. Sezóna 2017 má být pro čtyři kruhy v Le Mans tou poslední.

Rozhodnutí pramení ze snižování nákladů celého koncernu Volkswagen, kdy po emisním skandálu Dieselgate již není motorsport tím odvětvím, do kterého chtějí Němci sypat nejvíce peněz. Určitě ne tolik, aby dvě nejvýdělečnější značky koncernu, Audi a Porsche, bojovaly v takto nákladném seriálu vrcholných prototypů proti sobě. Vždyť každá značka na sezónu potřebuje více než 200 milionů eur a minimálně jedna každý rok prohraje.

Galerie: Podívejte se na všechna vítězná auta 24 h Le Mans

Galerie: Podívejte se na všechna vítězná auta 24 h Le Mans

Dieselgate s touto situací souvisí i v jiném kontextu. Audi závodí s hybridním dieselovým ústrojím 4.0 V6 TDI. Porsche spaluje benzin ve svém čtyřválci o objemu dvou litrů, taktéž v kombinaci s elektromotorem. Koncern VW se ale chce v návaznosti na tento skandál obecně zbavovat vznětových motorů. Proč s nimi tedy závodit?  „Jedním z důvodů, proč jsme do šampionátu nasadili obě značky, byla příležitost soutěžit s odlišnými druhy pohonu.“ řekl zdroj a dodal: „Pokud bychom nasadili stejné koncepce, postrádá to smysl.“

První kvalifikaci na 24 h Le Mans ovládlo Porsche. Toyota druhá, Audi až třetí

První kvalifikaci na 24 h Le Mans ovládlo Porsche. Toyota druhá, Audi až třetí

Mimo zbytečné zapojení dvou příbuzných v jednom šampionátu prý mluví proti pokračování Audi v sérii i nedostatečný mediální dopad WEC. Jediný humbuk způsobí dvacetičtyřhodinovka v Le Mans, ta je však jen jednou ročně a náklady na ostatní závody se vzhledem k propagaci značky podle zdrojů z automobilky nevyplatí.

Toyota promarnila šanci vyhrát 24 h Le Mans 2016 tři minuty před koncem

Toyota promarnila šanci vyhrát 24 h Le Mans 2016 tři minuty před koncem

Audi tedy od dieselového závodění couvá, to však neznamená, že by se vzdávalo motorsportu. Krom setrvání v DTM a okruhových sériích jako tovární pohár TT Cup plánuje tovární nasazení ve Formuli E, která se stává čím dál tím zajímavějším odvětvím. Zde se může utkat s Jaguarem, Mercedesem, BMW či DS.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 276 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků