Další MPV na porážku: Citroën C4 Spacetourer končí, místo vyplní C5 Aircross

43 komentářů

M.
9. května • 19:04

Klidně bych si místo MPV to SUV koupil. Jenže problém je, že čistě 5ti místné snad ani neexistuje. Dost jsem se těšil na Karoqa a bohužel to je jen klasické 4místo + nouzovka uprostřed v zadní řadě. Takže nakonec asi koupím Tourana.

Pavel
8. května • 16:45

Ať se jdou vyrobci s SUV vycpat. Lidi jsou jak ujetý. Spousta plechu a plastu navíc za více peněz a méně místa v zavazadelniku. Stejně SUV nakonec jezdí nejvíc po městě, kde je čím dál obtížnější zaparkovat

Rejpal
5. května • 20:52

Asi není důvod k panice. Grand C4 Picasso (spacetouer) zůstává. Ruší se pouze krátká verze. Ti, co potřebují MPV pro pětičlennou rodinu, mají Granda. Pro čtyřčlennou ten C5 Aircross stačí.

traveldrive
6. května • 11:39

Až na to, že C5 Aircross je neskutočne hnusný a podstatne menej praktický.

Radek
8. května • 11:58

Hnusný? Proč jako? Ano, o poměru cena výkon by se dalo pochybovat jako o výhodném - tedy praktičnost kulhá, ale hnusná jsou úplně jiná auta. Navíc to je dost diskutabilní co je a není hnusné.

Rejpal
6. května • 18:37

Ale to samé můžete říct o krátké verzi "Picassa".
Praktický a hezký je Grand. Možná se někomu víc líbí krátká (dle mého názoru zkrácená) verze, ale ta skupina se bude z části překrývat se skupinou, co dá přednost té C5 Aircross a a těch co zbudou bude méně, než těch, co jim ten Aircross přijde praktičtější.

Zelí
5. května • 8:57

Největší frajeřina je nepoužívat mozkomor vůbec. Jezdit jenom s použitím svého mozku !! Ještě to bude nějaký čas trvat než na to někdo přijde a vznikne móda a další ovce se přidají. Samozřejmě, že mozkomoři i vzdělávacím systémem se snaží vychovat nevzdělané, nemyslící pitomce.

Josef
5. května • 11:46

Je vidět podle obsahu a formy tvého "příspěvku", Zelí, že mozkomor ti umořil tvůj mozek už v okamžiku, když ses narodil. Proto na tobě nemohl zanechat nic pozitivního ani jakýkoliv vzdělávací systém. Stopy socialistického vzdělávání s nástavou stranického komunistického vzdělávání jsou u tebe ale zřetelné. Krásně jsi definoval kategorii "nevzdělaný nemyslící pitomec", která se na tebe perfektně hodí.;-)

pacho
4. května • 17:16

Ono fajn nástupca, hlavne pre gran c4 je traveller, priestranný, solídne jazdné vlastnosti (motor má nizko = nizke ťažisko). prijateľná spotreba, vinikajúci automat (8°) a dá sa stým do podzemnej garáže. (výškovo).

Radek
4. května • 22:52

Náhrada, která je o čtvrt milionu dražší? To je nesmysl. Nahrada je Berlingo cenově i velikostí.

Jano
5. května • 7:38

Berlingo?Sedel si v tom?Berlingo je lacný srot.
Spracovanie na úrovni dodávky, motor z kosačky a cena v normálnej výbave 20k€.

Ja prvni
7. května • 8:11

Nove Berlingo je zase o kus dale. Dodavkovy zaklad je sice stale patrny, ale to auto je uz dost pohodlne,neni to jen lacina hracka.

petr r. (petrumr)
5. května • 8:39

Berlingem někdy jezdím s motorem o generaci dříve, na autosalon jsme byli s kangem. Nechto ho, na ty limity a kvalitu cesty stačí a přesedneš někdy z C4grand picassa do Z4, co bys na to řekl? A potom na kolo......:-D

Jano
5. května • 11:45

Nemam problem s berlingom, mam problem s tym, ze mpv marketingovo ma nahradiť dodávka, alebo oplzla pseudo SUV škatuľa - navyse bez awd!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek
8. května • 12:15

Schizofrenie? Tak nejdřív je Berlingo lacný šrot a pak s ním nemáš problém :-D Seděl i jel. Ano, Grand je o něco lepší komfortem a hlavně vzhledově, ale to je subjektivní. Navíc poslední generace Berlinga vypadá velmi dobře. Motorově nabízí takřka to samé, co se týká možností výbavy aut, tak z 90% jsou stejné, něco dokonce ani Grand nemá. Ano Berlingu chybí těch 10% komfortu tzn. kožené sedačky s masáží, automatické zavírání kufru a bi-xenony. Z tohoto zamrzí hlavně to poslední, případně že to nemá FULL LED, ale jinak z praktického hlediska vítězí Berlingo. Cena to samé obzvlášť u XL verze, která je obrovská.

petr r. (petrumr)
6. května • 17:27

To nenahradí, ale zase berlingo je lepší jak SUV, v ceně asi srovnání s dustrem.

Hloupej Honza
4. května • 18:32

Vzhledem k tomu jak dlouho se Traveler dělá tak nenahrazuje nic .

Martin P.
4. května • 16:59

Citroen nemá náhradu ani za C4 a C5. C5 Cross nebo Kaktus je prosto zavádějí označení

Petr
4. května • 13:06

Je škoda, že Citroën končí s MPV. PSA léta vyráběl Citroën C8, Peugeot 807a jeho italské klony Fiat a Lancia. C5 je v interiéru nesrovnatelné menší a nemá možnost další řady sedadel. Větší SpaceTourer je spíš "dodávka", cenově někde jinde než C4 Spacetourer a Grand C4 SpaceTourer.

Josef
4. května • 13:42

Klid, Petře, možná díky tomu prodáš za pár let tvé MPV výhodně, protože ten, kdo bude potřebovat velké auto pro velkou rodinu za rozumné peníze, si v bazaru rád připlatí...
Základní problém je v tom, že klesá počet velkých rodin a společnost bohatne. Proto si lidi koupí v pohodě módní SUV, do kterého posadí i do třetí řady děti, a místo zavazadel použijí kreditní kartu - nemusí na dovolenou všechno tahat s sebou, když si to jednoduše to, co aktuálně potřebují, koupí cestou nebo v cíli cesty. (Typických "paštikářů" na cestách k moři do Chorvatska ubylo.)
A kola mohou vozit na tažném zařízení a lyže v zimě na střeše v rakvi. Čili jde to i bez MPV a jde to i bez tradičního combi. Každý si stejně najde to svoji cestu a MPV se budou vyrábět i dál, akorát nebude takový široký výběr a asi cena bude poněkud vyšší - mylsím si, že VW Van se bude vyrábět věčně.

Patrik
4. května • 23:41

Tak mi prosím ještě řekněte proč ty auta jsou čím dál méně pohodlné? Proč když dorazím na tu dovolenou s kreditkou v kapse musím mít zadek a záda jako řešeto? Protože ty 20" kola bez pneumatik a tlumiče aby se auto náhodou v zatáčkách nenaklonilo k ničemu jinému nejsou.
Třeba ve Francii už mají mimo dálnici max rychlost 80km/ h . Proč potřebujeme auta laděné na Rallye, když v těch omezeních a zácpách by jsme se klidně mohli houpat v Kachnách jak jeptišky ve francouzských komediích.
Zlatý 80' a 90' to ještě bývalí auta! Teď se vyrábí už jen mučící prostředky na 4 kolech.

Josef
5. května • 7:36

Reakce na LOL a Patrik. Myslím si, že si každý může na pestrém trhu najít auto, které mu bude vyhovovat. Chce to především ujasnit si priority a to, co vlastně člověk skutečně potřebuje. Já nejsem příznivcem SUV, ale ani je neodsuzuji. Ať si každý koupí to, co mu vyhovuje. Co se týká pohodlí, tak z mého hlediska mi vyhovuje sedan. Myslím si, že si nikdo nebude stěžovat na málo pohodlí a na nepohodlná sedadla v případě MB E. Měl jsem možnost cestovat do Paříže na zadním sedadle MPV Chrysler Grand Voyager - samostatné křeslo v kůži, prostor, vybavení, zkrátka pohoda. Stejně tak považuji za perfektní MPV Honda Odyssey, to jsem i řídil. Ještě mám zkušenost s VW Van v plné výbavě a 4x4 a MB Vito. Nebylo to špatné, ale mně vyhovuje sedan a těch cca 480 litrů zavazadlového prostoru je pro mne naprosto dostatečné. Kola vozím na nosiči na tažném zařízení a lyže se mi vejdou dovnitř.
Jak jsem uvedl, nemám mnoho zkušeností s kategorií MPV a SUV. Ještě mne napadlo doporučit Hondu CRV, která se v kategorii SUV trošku vymyká. Jezdil jsem s ní a je celkem pohodlná a "měkká". Někde jsem zachytil "hodnocení", že v kategorii SUV je Honda CRV má nejkomfortnější pdovozek-pérování. Chce si to ale vyzkoušet. Každý člověk má jiné představy o pohodlnosti. Nemám zkušenosti s Berlingo, nikdy jsem s tím nejel, ale prý to s ním celkem ujde - chce to vyzkoušet, řeči a "znalecká" hodnocení toho moc nevypovídají.
A co se týká současnému trendu SUV? Co na tořít. Je to móda, s tím člověk nic nenadělá.

Patrik
5. května • 9:07

Tak samozřejmě Mercedes E je poho pohodlný. Jenže kolik takové auto stojí ??? To můžeme opěvovat i Rolls-Royce Phantom věřím že cestovat v něm je paráda. Bohužel ten Rolls je jen sedan a to mě se zase nelíbí. Nevím co vás bere na těch vytrčených zadcích kufrem. 😁
Mě se to líbí pěkně celé v rovině - kombi.
Bohužel si teď těžko vybereme oba neb všichni blázní po krabicích vyšších něž delších.
Dřív bývali auta jako Citroen GS, BX, Xantia a byla paráda se v tom svézt. Kdo to neměl nikdy nepochopí.
Ty rozbité silnice vlastně tak rozbité díky pohodlnému pérování nebyli.
A teď? Proč májí děda z babkou cestou na nákup ve C3 poztrácet zubní náhrady ? Jen pro to že někdo vymyslel nějakou módu velkých kol s proužkem gumy ? Novináři hodnotí jen samé nedotáčivosti a podobné pro normálního člověka nedůležité věci protože asi všichni zákazníci jsou závodní piloti. A to ještě pořád asi ten Citroen bude nejměkčí tvrďák co se dá dnes sehnat.
Ano výběr aut je velký ale nevím jestli je možné koupit auto které by hyčkalo pozadí jako staré Citroeny. Je to jako přijít do obuvi a vybírat si mezi tretrami s hřebíky nebo bez. To že se dá chodit i v Crocsách jako by všichni zapomněli.
Když existují pakety RS,GTI a podobně , proč není paket extrakomfort? Sedačka měkoučká jak gauč doma u televize, pneumatiky kam se vejde nějaký vzduch a tlumiče se kterými se přehoupnu přes retardér že o něm nebudu vědět? To že se v zatáčkách budu naklánět mě fakt nevadí, nelítám do ní stovkou ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
5. května • 11:36

Vidíš Patriku, každému se líbí a vyhovuje něco jiného. Když mám vysoké požadavky, tak musím počítat s tím, že za to budu muset zaplatit. Nebo si zvyknout. Když jsem místo služebního Passatu musel přesedlat do Octavie, také se mi to nelíbilo. Ale nakonec jsem si zvyknul, protože jsem musel... Samozřejmě existovala i cesta změnit zaměstnání a zaujmout pozici, kde bych měl k dispozici opět lepší auto. Já to vyřešil tím, že jsem si udělal radost a lepší auto pořídil domů jako rodinné. Ty máš na rozdíl ode mne ale náročné požadavy, když ti nevyhovuje RR kvůli kufru... Ale v případě MB by sis pohodlného kombíka možná našel...
Když už zmiňuješ RS, GTI apod, tak se dostáváš do cenové hladiny, kdy si komfort můžeš dovolit a připlatit. Třeba u Superba nastavitelné tlumiče v režimu Comfort dovolí hezkou "houpavou" jízdu... Jsou i jiná auta jiných značek, kde nabízí navíc "měkká" sedadla apod. Hledej a zkoušej.
Nebo máš další cestu - kup si zachovalou ojetinu modelu/značky, o kterém básníš a opečovávej si ji. Může ti vydržet celý život, ke konci jako veterán a třeba při vhodné volbě "veterána" nakonec před smrtí dobře prodáš a zbydou ti peníze i na rakev...;-)

Patrik
5. května • 16:06

To samozřejmě mám a pro jistotu hned dvě staré C5 Break. Jenže co až neprojde technickou kvůli emisím nebo až mi s ní kvůli emisím zakážou vjezd do města? Co pak?

Josef
6. května • 17:50

Proto jsem Patriku zmiňoval toho "veterána". Jakmile budeš mít tvé staré C5 Break na veteránských značkách, tak na STK mít problém nebudeš.:-) A na srazy veteránů tě pustí i do toho města. (Mezi námi - proč řešíš v současné době problém s emisemi, když nikdo neví, co za 5 let vůbec bude?)

Patrik
6. května • 23:08

Za prvé jsem psal že mi vadí kam spěje výroba současných aut.
To že jste mi odpověděl že edice RS,GTI a podobně jsou za příplatek je sice pravda. Ale jsou většinou u standardních (obyčejných aut jako Fabia,Focus,Golf atd.) A u těchto "Lidových" aut žádná verze komfort co vím neexistuje. Kdo si chce hýčkat pozadí musí mít auto za miliony. Předpokládám že na Mercedes E , Rolls-Royce, Audi A8 a podobné prémiové značky asi nenašetřím. A ojeté budou dost drahé na servis.
Co tedy doporučujete?Asi jsem před 25lety udělal životní chybu že jsem si koupil BX.
Od té doby jsem nikdy neměl jiné auto než Citroen na hydraulice. Zvykl si že když jedu,nevím po čem jedu.
A teď přišla zrada...
Kdybych si jako většina koupil Škodovku,mohl jsem žít v nevědomí a být v klidu...
Kdykoliv mě někdo veze ve svém autě, tak kromě kamaráda s M.B. S.Classe si říkám jak v tom můžete jezdit? Vždyť to drncá jako kráva,cítím každý kamínek!
Ano jsem blázen. Mě vadilo i když jsem si nevědouce koupil pneumatiky index 97 místo 93 , hned jsem cítil že je něco špatně. Jsou prostě tvrdší...Vezměte si starý Peugeot 405 když jsem v něm kdysi jel, připadal jsem si skoro jak v Citroenu BX. Pohodlný koráb pěkně pohupoval .Pak jsem po letech sedl do 307 a byl v šoku jestli opravdu sedím ve francouzovi! Sedačky tvrdé jak v tramvaji a po silnici to skákalo jako koza...
Vezl jsem se se sestrou v fungl novém Opel Moka po cestě kterou denně jezdím do práce.( Trochu děravá 😁) No to byla neskutečná jízda, měl jsem pocit že jsme na tankodromu a že mi vypadnou všechny zuby! Takový auto bych přísahám nechtěl ani zadarmo!(leda že bych ho okamžitě prodal 😁)Takže moje zásadní otázka je proč "závodník"si může vybírat ze spousty značek a typů a pohodář jako já v podstatě nemá žádnou volbu?K čemu je dobré ty auta dělat stále tvrdší a tvrdší když máme stále víc omezení a rychle se v podstatě nedá/nesmí jezdit? Na současné pravidla a hustotu provozu se klidně můžeme houpat jak v Kachně nebo staré Volze! Značky s 30 rostou jak houby po dešti!
Proč se ten podvozek nemůže naladit jak do roku 1990?
405 měla normální tlumiče a byla měkká , šlo to a dnes nejde. Proč?Ano, možná plaším zbytečně brzy ale jestli sledujete média, tak se stále řeší ekologie a emise. Já mám FAP funkční na obou vozech. Jenže v dnešní době si člověk nemůže být nikdy jistý jestli s autem které má na tachometru 250 000km projde emisemi, když stát dělá všechno pro to aby lidem staré vozy znechutil a donutil je koupit nové, které už s těmi naturbenými motory z vysavače nemůžou nikdy vydržet to co " staré poctivé auta"
Jednu C5 mám jako pracovní auto. Je to nejlepší dodávka - pluju si po silnici a do kufru můžu naházet věci těžké jak chci a nikdy netáhnu zadek po zemi neboť Hydroactive zátěž vyrovná a jedu jako bych byl prázdný.
Co když vláda nařídí že do města smí jen vozy s euro 5 ? Může to být klidně za rok dva...Mám ještě poslední šanci si koupit ojetý poslední opravdový Citroen s Hydroactive C5 X7 z roku 2016/17.
A i ty už jsou poruchovější a náročnější na servis než ty staré. Picasso do kterých se za příplatek dávali dozadu vzduchové měchy taky skončilo.Co tedy pak???Ošklivé a hlavně krátké SUV C5 s jejich zázračnými tlumiči které tak zázračné nejsou a nikdo neví kolik vydrží?
Představa že v důchodu budu muset ničit záda v nějakém žebřiňáku mě dost děsí!
Proto když na mě vyskočí podobný článek jako tento,mám rudo před očima!

Josef
7. května • 20:39

Patriku, pokud ti jde o levné auto s měkkým podvozkem - zkoušel jsi něco od Dacie? Já jsem s ní nejel, nevím, jen se uvádí, že je prý "měkká".
Víš Patriku, problém je poněkud jinde - uvádíš, že máš C5 s Hydroactive. To je ale pořádný kočár, kterého cena se pohybovala něco kolem milionu korun, takže se nedivím, že nemůžeš sehnat něco podobného "za pár korun". MB E bys mohl koupit za něco kolem 1,5 milionu a dostaneš za ně podstatně lepší auto než C5. Pokud ale nakupuješ jen v ojetinách, tak bys mohl pátrat a s trochou štěstí bys možná sehnal i slušnou ojetinu toho MB Ečka.
Na otázku, proč se nevyrábí něco jako C5? Odpověď je jednoduchá, protože to nikdo nekupoval. Podobně dopadla Honda s Legendem a s Accordem. To je prostě realita.
Napadlo mne řešení, nad kterým bys mohl též uvažovat - dříve před lety se tuningem řešilo přitvrzování podvozků výměnou pružin a tlumičů - stálo to něco kolem 30 tisíc (dnes by to asi bylo dražší). Tehdy si stěžovali nadšenci na měkkost a ty máš dnes opačný problém. Co takhle zjistit si výměnu za měkčí pružiny a "jemnější" tlumiče? A přední sedadla v autě formou tuningu by asi na zakázku též někdo dokázal vyrobit nebo upravit standardní dodávaná.
Každopádně to budeš mít těžké, protože C5 Hydroactive nahradíš asi jen tím MB, který tuto technologii "pérování" stále nabízí.
A proč to ten Citroen přestal dělat? Protože to bylo drahé a projevilo se to na ceně, a proto prodeje za poměrně vysokou cenu nebyly nic moc. (Ty bys za C5 zaplatil víc jak milion Kč?)

Patrik
8. května • 12:56

Myslím že Ečkový kombik na vzduchovém podvozku stojí asi víc než 1,5 miliónu. Nikdy jsem nekoukal do ceníků ale odhaduji to spíš okolo 2 a víc...
A technologie je úplně jiná . Mercedes má vzduchové měchy a Citroen měl koule s dusíkem a hydraulickou kapalinu.
Měch 30 000 Kč, koule 3 000.-
Trochu rozdíl ne?
To že systém Hydroactive byl drahý mi pořád moc hlava nebere, když dříve to mohli mít i " levná" auta GS a BX. Sice to byl jiný systém bez "počítačů" jako dnes ale fungoval skvěle!
Myslím že zásadní věc byla že CITROEN to neuměl prodat. Neboť viděl jste dříve takovou mediální masírku jako je dnes na Cactus a SUV C5 ?
Jako že by byly reklamy na Xantie a staré C5 jak se vznáší po silnici, jak si lidé v špatném terénu můžou přizvednout vůz do horní polohy a že dávají těžká zavazadla do kufru a auto je pořád rovně? Já tedy ne! Nebo jen staré francouzské na YouTube.
Já s ranní kávou ve sklenici IKEA jezdím každý den už roky ,bez víčka a nevyšplouchne nic. Nikdo kdo mě vidí to nechápe protože v Octavii by měl kafe i na stropě 😁
Najednou se někdo probral a založili na tom reklamní spot , i když už to není co bývalo...Ptáte se jestli bych za C5 dal milion?
No v tomto segmentu stali všechny auta milion . Takže než stejné auto na pérech tak raději Hydroactive!Další problém je autorizovaný servis.
Je průšvih když přijedete do autorizovaného servisu Citroen a mechanik se diví že je brzda na přední kola. A pak odjedete s přelitou nádržkou hydraulické kapaliny...
Takže pak není problém aby se šířily ty pohádky jak je to vše poruchové.
Kdo má Citroeny musí jezdit za lidmi kteří to mají rádi a vyznají se v tom.
Protože kdo neví to jen zničí a pak řekne je to Francouz tak se nedivte že to nevydrží. Ano je asi spoustu řešení jak auto změkčit. Prý se dá skoro do každého namontovat vzduchové odpružení.Ale to vše pořád neodpovídá na mojí otázku: Kam to spěje? Proč pořád auta více tvrdnou ? Proč za chvíli budou mít všechny auta kola jak dětský kočárek - bez vzduchu jen pásek gumy?
Proč novináři kritizují auta které se v zatáčkách trochu nakloní?
To všichni zákazníci jsou Sebastiani Loebové? Nebo to někdo lidem podsouvá?
V normálním provozu se to stejně nedá využít. A pochybuji že děda z babkou si pronajímají okruh v Mostě aby vyzkoušeli jak jim jejich nové auto drží stopu v zatáčkách..
Nemám problém s tím že by si někdo mohl koupit monopost formule 1. Ať si klidně koupí a ve městech objednává jeřáb aby ho přenesl přes retardér. Ale proč se nemyslí i na zákazníky jako já? A proč bych měl auto speciálně upravovat aby bylo pohodlnější? Opět opakuji že staré auta byly pohodlné v základní výbavě a dnes bych je měl celé předělat ? Otázka je,co tomu řekne STK když ani oficiálně nejde si dát vyšší pneumatiky než jsou v TP. Proč????

Josef
8. května • 17:43

Zkusím to vzít po pořádku Patriku:
1 Napsal jsi, cituji tě: „Ale to vše pořád neodpovídá na mojí otázku: Kam to spěje? Proč pořád auta více tvrdnou ?“
Na to mohu napsat, že to tak úplně neplatí, například od minulé generace Fabia „změkla“ a najdou se i jiná změklá auta.2. Napsal jsi, cituji tě: „Proč novináři kritizují auta které se v zatáčkách trochu nakloní?
To všichni zákazníci jsou Sebastiani Loebové? Nebo to někdo lidem podsouvá?“
Na to jsem už opakovaně v diskusích reagoval s tím, ať lidé mají rozum, a když některý novinář napíše, že se auto naklání a úplně nesedí, tak ať si to vyzkouší v praxi. Dnes ve všech autech je namontován stabilizační systém a pokud pří zkoušení daného vozu někomu stále ESP cvrliká, tak buď musí jezdit pomaleji a defenzivně, nebo jít jinam a koupit něco „ostřejšího“ (a tvrdšího) co mu už nebude cvrlikat.
Potom existuje možnost nastavitelných tlumičů za příplatek a jak jsem se už zmínil, v případě Superbu to funguje (mám vyzkoušeno) a v režimu „komfort“ je Super měkký, tedy podle mne.3. Napsal jsi, cituji tě: „Ale proč se nemyslí i na zákazníky jako já? A proč bych měl auto speciálně upravovat aby bylo pohodlnější? Opět opakuji že staré auta byly pohodlné v základní výbavě a dnes bych je měl celé předělat ?“ Na to jsem ti už napsal, cituji: “Měl jsem možnost cestovat do Paříže na zadním sedadle MPV Chrysler Grand Voyager - samostatné křeslo v kůži, prostor, vybavení, zkrátka pohoda. Stejně tak považuji za perfektní MPV Honda Odyssey, to jsem i řídil. Ještě mám zkušenost s VW Van v plné výbavě a 4x4 a MB Vito. Nebylo to špatné, ale mně vyhovuje sedan a těch cca 480 litrů zavazadlového prostoru je pro mne naprosto dostatečné. Kola vozím na nosiči na tažném zařízení a lyže se mi vejdou dovnitř.
Jak jsem uvedl, nemám mnoho zkušeností s kategorií MPV a SUV. Ještě mne napadlo doporučit Hondu CRV, která se v kategorii SUV trošku vymyká. Jezdil jsem s ní a je celkem pohodlná a "měkká". Někde jsem zachytil "hodnocení", že v kategorii SUV je Honda CRV má nejkomfortnější pdovozek-pérování.“
A doplním to tím, že máš možnost volby „Ameriky“, kde mají zákazníci podobné požadavky jako ty. Dávám ti odkazy na auta, která tě určitě z hlediska komfortu a prostoru uspokojí a dostaneš je za cenu od 1,1 do 1,5 milionu.Ve srovnání s C5 myslím, že vydrží víc a jsou větší, prostornější a variabilnější. Navíc budeš mít jistotu, že za pár let si je budeš moci koupit opět – Američani mají vyhraněné a stabilizované požadavky stejně jako ty.
https://www.autooutlet.cz/cars-979-dodge-durango-ci... ...
https://www.autooutlet.cz/cars-879-chrysler-pacific... ...
https://www.autooutlet.cz/cars-928-chrysler-pacific... ...
https://www.autooutlet.cz/cars-946-chrysler-pacific... ... Na závěr poznamenám, že s C5 Hydroactive jsem jel za volantem jen něco přes 20 km, nebylo to špatné, C5 je dobrý kočár. Ale na větvi jsem z toho tedy nebyl a můj rodinný sedan je lepší a pohodlnější (ale samozřejmě o dost dražší). Co se týká Citroenů obecně, nikdy mne z hlediska řidiče nezaujaly, hlavně mne "dostal" pevný střed volantu, tedy to je ale „vynález“…. Jako chuťovku považuji to, že pokud bych si takové „auto“ koupil a zvyknul třeba na ten pevný střed volantu, tak v příští generaci Citroen zvolí opět tradiční řešení a pevný střed zmizí. Nebo umístění přístrojů doprostřed přístrojové desky….snad abych začal šilhat… Zkrátka Francouzi jsou příliš „inovativní“ (vzpomněl jsem si ještě na převratnou moderní „sběrnici“ v případě Laguny, to tedy byla „věc“), věčně něco mění a nic nedotáhnou do konce. Proto dávám přednost jiným značkám a v současnosti jsem dospěl asi už k poslední a nemám důvod a nebudu tuto značku měnit. (A nedopadnu jako ty Patriku s C5) Mám rád evoluci a konzervativnost. S tím souvisí spolehlivost a „vypiplanost“ a „vymazlenost“ auta. A to mi vyhovuje a praktické zkušenosti mi to potvrdily. Neodsuzuji ale jiné, pro které je zrovna ten Citroen nejúžasnější auto na světě. Každý z nás má jiné požadavky a potřeby. Třeba někdo zrovna oceňuje, že každých 5 let usedá za volant auta, kde je všechno úplně jinak a kde auto vypadá též úplně jinak a asi jezdí i úplně jinak (tedy i podle toho, co píšeš, že Citroen je už tvrdý a své věrné zklamal tím, že jim zrušil zrovna to Hydroactive pérování…)
Z hlediska pérování mám služební Octavii Combi vyřešenou tím, že v ní vozím něco kolem dvou metráků nákladu (i se mnou za volantem cca 50% užitečného zatížení) a potom je auto relativně „vláčné“, tedy ve srovnání s tím, když jedu s prázdnou Octavií. Ale se soukromým sedanem se ani ta „zvláčnělá“ Octavia nedá srovnávat.

sgt
7. května • 7:34

lepšie si to napísať nemohol, som na tom úplne rovnako ;-)

Patrik
5. května • 16:11

Citroen Bx se dal koupit za pár korun a pohodlí neskutečné . Pak to postupně tvrdlo od Xantia po C5 pořád tvrdší a tvrdší. Ale pořád oproti konkurenci úplně jinde . A pak to zrušili. Teď ruší i rodinné Picaso. Už jsou jen žebřiňàky a nebo auta za 2 milióny a výš.Proto nadávám že současný svět aut jde do kopru...

Josef
5. května • 8:26

:-) No vidíte LOL a Patriku, sotva jsem dopsal příspěvek, Jano | 05. 05. 2019 07:38 napsal "hodnocení" Berlinga. Potom si LOL a Patriku vyberte....;-)
Zkrátka - musíte si všechno sami osobně vyzkoušet, vybrat a rozhodnout se. Dokonalé auto ale neexistuje, vždy člověk musí zvolit v něčem kompromis. Jednodušší to má ten, kdo má neomezené finanční prostředky a místo v garáži pro více aut....:-))

LOL
4. května • 19:24

Vidím to ještě trochu jinak. MPV je ideální kompromis mezi pohodlím, velikostí, praktičností a jízdními vlastnostmi. Bachraté (ale uvnitř malinkaté) SUV s vysoko položeným těžištěm je dobré tak do města, ale už na dálnici se s tím nedá přesouvat svižně - tak jako s MPV, kde s tím není problém. Bohužel "moderní MPV" odvozené z dodávek mají jízdní vlastnosti podobné těm SUV.

kolkyno
4. května • 17:02

Nieco na tom pravdy bude. Ja prave riesim zamenu 5dv hatch za kombi, uz MPV som nechcel, pokial SUV tak len so 4x4. Zatial sme trojclenna rodinka...

petr r. (petrumr)
4. května • 11:54

mám granda a je to škoda, že končí hlavně pro ty co si koupí SUV a hledají tam prostor jaký mám já. S tím končí i mpv co jezdí za nižší náklady fábie, mám ho pět roků a jenom na servisu jsem ušetřil 15tkč. Byl to vlastně ten co dal světu led světla mimo hlavní, dotykáče atd., bez citroena by nebyl momentálně kamiq a další. Novátor citroen se nezapře. Nevím, ale autosvět se mně nelíbí.:-(

Tom
5. května • 5:44

Takze shrnuto, same blbosti, co zlevni vyrobu. Ledkyy jsou levnejsi nez xenon a navic jednoduse neopravitelne. A oslnuji, jsou nastaveny presne pro homologaci, na silnici to mefunguje. Dotykac? To je vymysl, zlata tlacitka, tam jsem mohl prepinat a ladit aniz bych musel uhnout pohledem...

petr r. (petrumr)
5. května • 8:27

jestli myslíš ladit rádio, jukebox a usb atd. tak máš tlačítka na volantu a nevím jaký auto má taky čudlík na volantě na tři lampičky v interiéru. A ještě má název na vrchu, v zorným uhlu očí. Citroen naučil i koncern, že displej u kolenou je blbost.:-D

Tom
5. května • 12:26

Na volantu mas tlacitka pro pamet stanic? A VSECHNA? Jen posunu prst a prejedu pres tlacitka a vim, ktere chci zmacknout. Na volantu musim vzdy projet vse a proklikat se. Jedine, co na volantu funguje je hlasitost, to beru.

petr r. (petrumr)
6. května • 17:21

Na volantu listuju předvolbama-válečkem posunuješ předvolby, ty hrají a když ji chceš, tak ten váleček zmáčkneš, jinak druhým tlačítkem vyhledáš třeba hardisk nebo usb a listuješ taky, na levé straně volantu si zvolíš co chceč mět nahoře na displeji abys měl lepší přehled o muzice.Na bramboře taky mám nějaký tlačítka na volantu, ale citron je asi o 6levelů navrchu a hlavně ten volant není kulatý.

Jano
4. května • 20:53

Porovnaval som c4 spacetourer - krátky a novy c5.Výsledok?C4 je ovela lepsie spracovaný, ma ovela lepsie materiály a je ovela priestrannejší.C5 je sracka.Menšie, otrasne plasty, malo miesta.Vobec nechápem, ktory chuj dokaze dat prednosť c5 pred c4 spacetoirer.

Rejpal
6. května • 18:42

No, pak si zkuste po sobě krátkou verzi C4 a C4 Grand a budete také srovnávat.Prodeje krátké verze vs. Grand mluví jasně.

JirkaX
4. května • 10:40

škoda že to není Škoda..

Doporučujeme

Články odjinud