Další MPV na porážku: Citroën C4 Spacetourer končí, místo vyplní C5 Aircross

Popularita větších SUV válcuje zájem o kompaktní rodinná MPV. Citroën je tak další automobilkou, která s klesající poptávkou upravuje svou modelovou nabídku.

Další rodinné MPV bylo z nabídky vytlačeno dnešní popularitou po vozech třídy SUV. Citroën tak nyní oznamuje, že již nadobro ukončil produkci pětimístného modelu C4 Spacetourer (dříve označeného C4 Picasso) a nástupce se určitě nedočkáme. Francouzská automobilka totiž přímo zmiňuje, že svou praktičností dokáže nejnovější SUV C5 Aircross díru po kompaktním MPV bez problému vyplnit.

Rozhodnutí ukončit produkci modelu je samozřejmě na základě nízkých prodejů, jelikož popularita segmentu MPV obecně na evropském trhu (a nejen zde) každým rokem klesá. Zákaznici v dnešní době raději volí ze stále populárnější a rozmanitější řady vozů SUV. Stejný krok nedávno provedl i Ford, který oznámil konec modelů C-Max a Grand C-Max.

Ford ukončí výrobu modelů C-Max a Grand C-Max. O rodinná MPV není zájem

Ford ukončí výrobu modelů C-Max a Grand C-Max. O rodinná MPV není zájem

Pro představu, například v Británii minulý rok Citroën prodal jen 1600 kusů pětimístného C4 Spacetourer a 5500 kusů sedmimístného Grand C4 Spacetourer. Za letošek pak zde automobilka odhaduje prodej kolem 9000 kusů SUV C5 Aircross. Zmíněná větší sedmimístná varianta Grand C4 Spacetourer má ovšem prozatím v prodeji zůstat.

Konec produkce samozřejmě neznamená okamžité stažení z prodeje. Citroën tedy bude na jednotlivých trzích doprodávat skladové zásoby C4 Spacetourer. Nahrazení místa v nabídce novým SUV C5 Aircross pak hraje do karet i malý cenový rozdíl mezi oběma modely. Na českém trhu vychází C4 Spacetourer v tuto chvíli na minimálně 534.900 Kč, zatímco C5 Aircross startuje na 550.000 Kč.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků