Další klasika s technikou Tesly: Toto Porsche 911 má elektromotor o 700 koních

Puristé a pravověrní fanoušci značky Porsche budou křičet něco o kacířství a svatokrádeži. Nejnovější projekt kalifornské dílny StreetFighter LA je totiž klasickým Porsche 911 s elektrickým ústrojím od Tesly.

V rámci letošní tuningové výstavy SEMA v Las Vegas se veřejnosti ukázalo hned několik klasických vozů, které podstoupily konverzi na elektrický pohon. Zmínit můžeme třeba elektrické Mercury nebo Fiat 500 od společnosti Icon, o nichž jsme již psali. Tento projekt širokého Porsche 911 ale pochází od jiného tvůrce, přesněji dílny StreetFighter LA z Kalifornie.

Přejdeme hned k věci, jelikož do zádě Porsche 911 z roku 1977 bylo usazeno ústrojí z Tesly Model S. Instalace prý nebyla ani tolik složitá, jelikož nový motor využívá překvapivě velkou část originálních úchytů původního plochého šestiválce. Po dalším ladění elektromotor v Porsche produkuje tučných 515 kW (700 koní) na výstupní hřídeli.

Staré Mercury dostalo elektrické ústrojí z Tesly. Je modernější, než si myslíte

Staré Mercury dostalo elektrické ústrojí z Tesly. Je modernější, než si myslíte

Vzadu umístěný bateriový modul je značky LG a má kapacitu 32 kWh, další modul od Tesly je nicméně uložen vepředu. Bohužel dobu nabíjení či vzdálenost dojezdu zatím neznáme a vůz ještě nepodstoupil tak přesné testování, abychom znali třeba i hodnoty zrychlení z nuly na 100 km/h nebo jeho maximální rychlosti. Je však snadné přestavit si, jak asi takto výkonná jednotka musí zacházet s normálně lehkou a drobnou devětsetjedenáctkou.

Exteriér starého Porsche byl vyšperkován hned řadou dílů. Nejvýraznější je pochopitelně široký bodykit, který aplikoval japonský mistr Nakai-San ze své kolekce RWB Backdate. Karoserie je poté nalakována bílým odstínem Ivory z katalogu klasického Porsche 356. Vůz rovněž obdržel nové osvětlení vpředu i vzadu. Plně nastavitelný podvozek je zbrusu nový a bere si inspiraci v ostrých modelech GT3. Zbytek podtrhují kola BBS RS s pořádným límcem.

Ideální vozítko do města? Starý Fiat ze 60. let má elektromotor o stovce koní

Ideální vozítko do města? Starý Fiat ze 60. let má elektromotor o stovce koní

Interiér působí stejně čistým dojmem jako exteriér. Bílé lakování se projevilo i zde, došlo na kompletně nové polstrování sedaček, vyplní dveří a částí palubní desky, přičemž absence třetího pedálu, klasické kulisy a řadicí páky převodovky se může zdát trochu bizarní. Do prostoru pak razí chromovaný ochranný rám.

Teď už můžeme pouze čekat, zda StreetFighter LA v nejbližší době ukáže svůj projekt v pohybu a předvede schopnosti této netradiční stavby. Pro více informací o vzniku a větší počet kvalitních fotek můžete navštívit web Speedhunters.  

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 150 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků