Další klasika s technikou Tesly: Toto Porsche 911 má elektromotor o 700 koních

Puristé a pravověrní fanoušci značky Porsche budou křičet něco o kacířství a svatokrádeži. Nejnovější projekt kalifornské dílny StreetFighter LA je totiž klasickým Porsche 911 s elektrickým ústrojím od Tesly.

V rámci letošní tuningové výstavy SEMA v Las Vegas se veřejnosti ukázalo hned několik klasických vozů, které podstoupily konverzi na elektrický pohon. Zmínit můžeme třeba elektrické Mercury nebo Fiat 500 od společnosti Icon, o nichž jsme již psali. Tento projekt širokého Porsche 911 ale pochází od jiného tvůrce, přesněji dílny StreetFighter LA z Kalifornie.

Přejdeme hned k věci, jelikož do zádě Porsche 911 z roku 1977 bylo usazeno ústrojí z Tesly Model S. Instalace prý nebyla ani tolik složitá, jelikož nový motor využívá překvapivě velkou část originálních úchytů původního plochého šestiválce. Po dalším ladění elektromotor v Porsche produkuje tučných 515 kW (700 koní) na výstupní hřídeli.

Staré Mercury dostalo elektrické ústrojí z Tesly. Je modernější, než si myslíte

Staré Mercury dostalo elektrické ústrojí z Tesly. Je modernější, než si myslíte

Vzadu umístěný bateriový modul je značky LG a má kapacitu 32 kWh, další modul od Tesly je nicméně uložen vepředu. Bohužel dobu nabíjení či vzdálenost dojezdu zatím neznáme a vůz ještě nepodstoupil tak přesné testování, abychom znali třeba i hodnoty zrychlení z nuly na 100 km/h nebo jeho maximální rychlosti. Je však snadné přestavit si, jak asi takto výkonná jednotka musí zacházet s normálně lehkou a drobnou devětsetjedenáctkou.

Exteriér starého Porsche byl vyšperkován hned řadou dílů. Nejvýraznější je pochopitelně široký bodykit, který aplikoval japonský mistr Nakai-San ze své kolekce RWB Backdate. Karoserie je poté nalakována bílým odstínem Ivory z katalogu klasického Porsche 356. Vůz rovněž obdržel nové osvětlení vpředu i vzadu. Plně nastavitelný podvozek je zbrusu nový a bere si inspiraci v ostrých modelech GT3. Zbytek podtrhují kola BBS RS s pořádným límcem.

Ideální vozítko do města? Starý Fiat ze 60. let má elektromotor o stovce koní

Ideální vozítko do města? Starý Fiat ze 60. let má elektromotor o stovce koní

Interiér působí stejně čistým dojmem jako exteriér. Bílé lakování se projevilo i zde, došlo na kompletně nové polstrování sedaček, vyplní dveří a částí palubní desky, přičemž absence třetího pedálu, klasické kulisy a řadicí páky převodovky se může zdát trochu bizarní. Do prostoru pak razí chromovaný ochranný rám.

Teď už můžeme pouze čekat, zda StreetFighter LA v nejbližší době ukáže svůj projekt v pohybu a předvede schopnosti této netradiční stavby. Pro více informací o vzniku a větší počet kvalitních fotek můžete navštívit web Speedhunters.  

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 43 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků