Další klasika s technikou Tesly: Toto Porsche 911 má elektromotor o 700 koních

Puristé a pravověrní fanoušci značky Porsche budou křičet něco o kacířství a svatokrádeži. Nejnovější projekt kalifornské dílny StreetFighter LA je totiž klasickým Porsche 911 s elektrickým ústrojím od Tesly.

V rámci letošní tuningové výstavy SEMA v Las Vegas se veřejnosti ukázalo hned několik klasických vozů, které podstoupily konverzi na elektrický pohon. Zmínit můžeme třeba elektrické Mercury nebo Fiat 500 od společnosti Icon, o nichž jsme již psali. Tento projekt širokého Porsche 911 ale pochází od jiného tvůrce, přesněji dílny StreetFighter LA z Kalifornie.

Přejdeme hned k věci, jelikož do zádě Porsche 911 z roku 1977 bylo usazeno ústrojí z Tesly Model S. Instalace prý nebyla ani tolik složitá, jelikož nový motor využívá překvapivě velkou část originálních úchytů původního plochého šestiválce. Po dalším ladění elektromotor v Porsche produkuje tučných 515 kW (700 koní) na výstupní hřídeli.

Staré Mercury dostalo elektrické ústrojí z Tesly. Je modernější, než si myslíte

Staré Mercury dostalo elektrické ústrojí z Tesly. Je modernější, než si myslíte

Vzadu umístěný bateriový modul je značky LG a má kapacitu 32 kWh, další modul od Tesly je nicméně uložen vepředu. Bohužel dobu nabíjení či vzdálenost dojezdu zatím neznáme a vůz ještě nepodstoupil tak přesné testování, abychom znali třeba i hodnoty zrychlení z nuly na 100 km/h nebo jeho maximální rychlosti. Je však snadné přestavit si, jak asi takto výkonná jednotka musí zacházet s normálně lehkou a drobnou devětsetjedenáctkou.

Exteriér starého Porsche byl vyšperkován hned řadou dílů. Nejvýraznější je pochopitelně široký bodykit, který aplikoval japonský mistr Nakai-San ze své kolekce RWB Backdate. Karoserie je poté nalakována bílým odstínem Ivory z katalogu klasického Porsche 356. Vůz rovněž obdržel nové osvětlení vpředu i vzadu. Plně nastavitelný podvozek je zbrusu nový a bere si inspiraci v ostrých modelech GT3. Zbytek podtrhují kola BBS RS s pořádným límcem.

Ideální vozítko do města? Starý Fiat ze 60. let má elektromotor o stovce koní

Ideální vozítko do města? Starý Fiat ze 60. let má elektromotor o stovce koní

Interiér působí stejně čistým dojmem jako exteriér. Bílé lakování se projevilo i zde, došlo na kompletně nové polstrování sedaček, vyplní dveří a částí palubní desky, přičemž absence třetího pedálu, klasické kulisy a řadicí páky převodovky se může zdát trochu bizarní. Do prostoru pak razí chromovaný ochranný rám.

Teď už můžeme pouze čekat, zda StreetFighter LA v nejbližší době ukáže svůj projekt v pohybu a předvede schopnosti této netradiční stavby. Pro více informací o vzniku a větší počet kvalitních fotek můžete navštívit web Speedhunters.  

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků
S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem

Čtyři dny v autě, skoro 1300 ujetých kilometrů a mraky různorodých zážitků, které bych jinak nepochytil za celý rok. Nějak takto by se dalo ve zkratce shrnout putování Marokem za volantem jednoho z nejlepších SUV dnešní doby.

6.  1.  2019 | Jan Mička | 43 příspěvků