Další klasika dostala elektromotor. K pohodlnému Citroënu DS to ovšem sedí

Na vlně elektrifikovaných klasik teď přijíždí i stylový a pohodlný Francouz.

Britská firma Electrogenic už má v portfoliu řadu klasických vozů, jež konvertovala na elektrický pohon – VW Brouk, Rolls-Royce Silver Shadow, Porsche 356 nebo i Jaguar E-Type. Stále větší popularitu těchto přestaveb nyní utvrzuje i projektem Citroënu DS, který rovněž zahodil svůj spalovací motor.

Everatti elektrifikují další legendu. Bzučet začne opravdová legenda z Le Mans

Everatti elektrifikují další legendu. Bzučet začne opravdová legenda z Le Mans

Exemplář DS z roku 1971 už tedy jezdí čistě na elektřinu. Přesněji využívá elektromotor Hyper9 značky NetGain Motors, který zajišťuje výkon 122 koní (90 kW) a točivý moment 235 N.m. Na přední kola míří síla skrze původní manuální převodovku. Na místě palivové nádrže je pak bateriový modul o kapacitě 48,5 kWh.

Elektrické DS má díky tomu ujet na jedno nabití zhruba 193 km. Nabíječkou o výkonu 29 kW je poté nabito za asi dvě hodiny. Zde však stejně jako u motoru záleží na preferencích samotného zákazníka. Electrogenic nabízí různé specifikace ústrojí, včetně výkonnější nabíječky nebo větší baterie pro dojezd přes 320 km.

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Tiché elektrické ústrojí vcelku sedí k pohodlné nátuře klasického DS. Na místě tedy firma přirozeně nechala i typické hydro-pneumatické odpružení vozu, s přechodem na elektrické ústrojí byl však systém modernizován novým a rovněž tišeji pracujícím elektrickým čerpadlem.

Zvenku nechává Electrogenic všechno původní, tedy až na samozřejmou absenci výfukové koncovky a nějaké to nové logo na zádi. S kabelem zastrčeným do zásuvky v původním místě hrdla palivové nádrže už však kolemjdoucím dojde, že tohle DS na benzin nejezdí. Cenovku této individuální přestavby firma bohužel nezveřejnila.

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

včera | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků
Poprvé za volantem nové Dacie Duster: Opět se vyplatilo poslouchat zákazníky

Dacia Duster TCe 130 EDC

Nové funkce, automatická převodovka, lepší interiér. Facelift dokazuje, že skvělá Dacia Duster může být ještě lepší.

12.  9.  2021 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků