Další italská značka v F1? Šéf koncernu FCA chce prosadit spojení s Maserati

Možná již během příští sezony Formule 1 by se na monopostech stáje Haas mohl objevit známý trojzubec - logo tradiční italské značky Maserati.
Další italská značka v F1? Šéf koncernu FCA chce prosadit spojení s Maserati

Přestože na italském území sídlí jen dva, v příštím roce by v šampionátu F1 mohly působit hned čtyři týmy s italskými názvy. Kromě těch stávajících, což jsou Toro Rosso a Ferrari, k nim před pár dny přibyla Alfa Romeo a nyní se údajně jedná o propojení stáje Haas a Maserati.

Usiluje o to šéf koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne. Podle informací, které zveřejnil server Auto Express, by Ferrari platilo za možnost umístit logo na přídi Haasu každý rok 20 milionů dolarů. To by stačilo na pokrytí nákladů na motory, které tato stáj od Ferrari odebírá.

Maserati Boomerang (1971-1972): Osmiválcový klín měl šílený interiér

Maserati Boomerang (1971-1972): Osmiválcový klín měl šílený interiér

Ferrari by na oplátku zřejmě prosazovalo do jedné ze dvou závodních sedaček týmu svého testovacího jezdce Antonina Giovinazziho.

Maserati naposledy působila ve Formuli 1 v 60. letech. Tehdy dodávala své motory stáji Cooper. Má však na svém kontě i dva tituly mistra světa. Ty získal Juan Manuel Fangio v letech 1954 a 1957.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků