Další hřebík do rakve? Dodávka motorů Ferrari pro Maserati skončí

14 komentářů

superman3000
15. května • 12:27

Napadla má aj taká možnosť, že by sa Maserati nepredávali možno aj preto že sa proste ľudia boja servisovať motory ferrari, je predsa jasné že náklady na servis budú mnohonásobne vyššie oproti takému audi,ktoré vyrába mnohonásobne viac kusov motorov a pchá ich do vw,bentley,lamba a do kadečoho ďalšieho.
Maserati a celý koncern FCA treba brať hlavne s ohľadom nato že nemajú čistý cash a potrebovali splatiť starý dlh čo sa podarilo a hlavne aby dostali novú pôžičku čo sa tiež podarilo 5 mld e , preto aj vznikli Maserati ktoré zdieľali čo najviac komponentov.
Každopádne Maserati potrebuje nové modely a facelifty ale toho sa neobávam že by sa to nestalo, Maserati si minimálne na seba dokáže zarobiť pri tej cene za ktoré tie auta predáva.
Alfa Romeo- predáva málo aut pretože opäť koncern nemá cash ,majú aktuálne len dva modely, 10 ročna giulietta to nevytrhne to je jasné a v neposlednom rade predaj sedanov klesá celosvetovo to znamená jeden model konkurencieschopného SUV to nevytrhne ale má prísť nový model a zmena image trvá aj tak veľmi dlho takže to ešte potrvá kým budú predávať viac ks
Lancia- podľa mňa skvelý biznis ťah, v európe značka nemala čo ponúknuť preto ju stiahli ušetrili cash,jednoznačne aby z Lancie spravili premiový mainstream by stálo veľa peňazí, a tento segment aj tak nie je dosť veľky, namiesto toho predávaju 50-60k modelu ypsilon v taliansku a majú čistý cash z dávno zaplateného vývoja,preto by ma neprekvapilo ak budú vyvíjať nový ypsilon na spoločnej platforme s fiatom a možno aj ďalší elektromobil
odkaz pre bezmozgy, všetko má aj opačnú stranu mince :)

Marty
16. května • 14:37

Maserati na ničem nevydělává, prodejní čísla padaj, továrny jedou na 40% a celé to generuce ztrátu. Alfa je v řiti hlavně v USA, v dubnu už mělo meziroční pokles i to SUVFCA drží Ferrari, užitkáče Fiat a Jeep a RAM. Nic jinýho.

.
17. května • 20:41

Ferrari těžko může držet FCA, když Ferrari v roce 2015 z koncernu vyvedli ven a osamostatnili. FCA dnes nevlastní ani jednu akcii Ferrari.

.-.
15. května • 9:04

Bossové ve Ferrari omezovali prodeje, aby ty jejich auta nemohl mít každý Jouda, co nosí v teplakach , nebo mikinė hromady peněz. Mysleli si, že Ferrari bude Top a s nějakým Porschem bude na trhu bojovat jejich Maserati, které bude mít roční produkci 50.000 +, což se asi nestane, bude-li mít rok v Itálii 365dni . Co se stalo s Alfou Romeo, nebo dokonce Lancii, nemá cenu ani psát.

Zelí
15. května • 6:31

Ztráta je to hlavně pro ferrari, protože jim klesá odbyt motorárny.

.
14. května • 16:15

Maserati je další nebožtík, kterého má na svědomí FCA a který bude ležet na hřbitově hned vedle Lancie.

Marty
15. května • 11:55

a vedle nich ještě značka Chrysler, tu taky skoro pohřbili

Horst Fuchs
14. května • 16:29

Ono je to absurdno kvadrat: Jednak je absurdni, ze ackoliv je cim dal mene znacek, modelu je cim dal vice. A prilis s tim nehne ani modelova dieta VW. Dalsi uroven absurdnosti je, ze z tohoto rostouciho mnozstvi modelu je cim dal mene pouzitelnych.Nemeli jsme touhle dobou mit uz ty svetle zitrky? :-D

Pavel
14. května • 22:06

V záplavě nudných suv musí být zcela jednoduché vyniknout odlišným modelem. Třeba Černosvetrník (pořádně pod něj v pekle přiložte) vsadil na zcela konzervativní přístup a ujel jim o 5 let vlak.

dagmarrr
14. května • 14:00

Já si myslím, že je to jako s politikou. Oficiální prohlášení něco naznačí, ale opatrně, aby nevznikla panika. A jen málokdo ví, jak je to skutečně vážné. Tady za tím mohou být i páky kdoví odkud, možná se jednou budeme divit... Třeba vznikne Maserati Tuktuk... :-D

Marty
14. května • 12:41

už takhle je v Maserati řada součástek z chryslerů a dodge resp. ještě z mercedesů z 90. let, odkud tyto součásti v rámci fůze v roce 98 získla Chrysler Corporation. Další sdílení techniky s Chrysler Maserati definitivně zničí, nikdo nedá dvojnásobnou cenu za Grandcherokee s jinou kastlí:-D:-D

poutova matrakce
14. května • 13:25

Nerekl bych, ze neda. Spise, ze nechce dat. Dnes ovsem hodne lidi nekupuje auto, nybrz image. Takovym lidem je zhola jedno, co je 'pod kapotou'.Skvelym prikladem je prave Skoda. On to sice nikdo nerekne na plna usta, ale skodovacti prodejci v zapadni Evrope Vam vyznamne naznaci, at jste chytri a neutracite penize va VW, kdyz muzete mit de facto to same u Skody. Zakaznici na to slysi, mimo jine i proto, ze dnes to vi uplne kazdy. Takze ke skodovkam se dnes pritupuje jako ke re-brandovanym VW.Pravdou ale je, ze si nejsem zcela jisty, zda by Maserati melo spolehat prave na tento typ zakazniku. Neverim, ze typicky zakaznik Maserati je prachaty polomozek, ktery se potrebuje blysknout a mimo znacky a ceny neresi nic jineho. Takove zakazniky bych spise cekal u proflaklejsich znacek. Takze je mozne, zde snaha tahat z lidi penize za re-brandovane (a predrazene) Fiaty a spol., nemusi dopadnout zcela dle prani managementu.

Tom
15. května • 8:03

Tobe ten hokej dava poradne zabrat :-D. Chcalalala :-D Osobne mi ten popevek leze na nervy, ale beru ze nektere asi dokaze oslovit. AR Stelvio, 4C, Giulia jsou taky prebrandovane Fiaty, porad mi prosim alternativu u Fiata. A mimochodem Freemonta v plne vybave s 3,6 L atmo sestivalcem 208 kW mam za cenu vrcholneho modelu Scala. Skoda tam tusim dava 1,5 L ctyrvalec? Kdyz tak o tom premyslim, kde jsem udelal chybu? Nevim koho chces presvedcit ze Skodovka dela levna auta. Co bys postavil proti soucasnemu Tipu, abys mel u Skodovky lepsi cenu? Rad si necham poradit a az Skodovka vyresi problemy s motorama, koupim jednu zene, aby Skoda mohla sponzorovat dalsi MS v hokeji ;-)

Marty
15. května • 11:53

Freemont už ne neprodává, ale můžeš si z USA/CAN nechat dovézt originál Dodge Journey :)

Doporučujeme

Články odjinud