Další hřebík do rakve? Dodávka motorů Ferrari pro Maserati skončí

Jedny dveře se během pár let zavřou. V Maserati ty další budou muset zvolit velmi opatrně.

Italská superautomobilka Ferrari pořádala minulé úterý tiskovou konferenci, na které přednesla své prodejní výsledky za první kvartál letošního roku. Při té příležitosti oznámil generální ředitel Louis Camilleri několik novinek. Jedna z nich je bohužel dost špatná.

Přehlídka krásy: Vybrali jsme ty nejkrásnější vozy Maserati

Přehlídka krásy: Vybrali jsme ty nejkrásnější vozy Maserati

Ferrari dodávalo motory pro Maserati. Asi nejznámější je pekelný osmiválec o objemu 4,7 litru, který můžete najít například v modelu Gran Turismo. Brzy si ale Maserati s motorem Ferrari už nebudete moci koupit.

Poptávka po motorech Ferrari od Maserati totiž v prvním čtvrtletí tohoto roku klesla o 23,4 procenta, což dělá ztrátu 19 milionů eur. A Ferrari díky výrobě ne jenom pro sebe, ale i pro druhou automobilku zcela nenaplňuje svůj finanční potenciál.

Jak to bude dál s Maserati? Změna ve vedení a nová strategie

Jak to bude dál s Maserati? Změna ve vedení a nová strategie

V Maserati si tak sami připustili, že smlouvu na dodávku těchto komponent již nebudou obnovovat. Dodávka motorů skončí někdy v letech 2021 až 2022. Co bude potom? Vzhledem k tomu, že je Maserati součástí koncernu FCA, má toho na výběr docela dost. Co třeba takové Maserati Quattroporte Hellcat?

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 58 příspěvků