Další generace Toyoty Landcruiser přijde s novým naftovým osmiválcem

Japonská automobilka Toyota již pilně finišuje na nástupci současné Toyoty Landcruiser 100. Nástupce dostane rovnou označení 200 a hlavní novinkou bude nasazení nového naftového osmiválce o objemu 4,5 l.

Agregát s přímým vstřikem paliva vychází z motoru 1VD-FTV, který v současnosti používá australská verze Landcruiseru 70. Evropská verze by ovšem měla dosahovat výkonu 200 kW (272 k), což je o 50 kW více, než verze australská.

Dle nepotvrzených informací by nový agregát měl používat piezo vstřikování s tlakem až 2 000 barů, který tradičně dodává japonské Denso.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 34 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků