Další generace Mercedesu-Benz E kombi je tady

Na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu se představuje ve světové premiéře další verze automobilu, který si v předcházející generaci získal srdce 266 000 majitelů. Ačkoliv jde o poměrně vysokou třídu, stalo se „éčko“ od Mercedesu jedním z nejprodávanějších vozů kombi vůbec.
Další generace Mercedesu-Benz E kombi je tady

Proti provedení sedan se liší převážně jen zadní partií karoserie. V jeho sériové výbavě najdeme technické novinky, jejichž počet přesahuje dvacítku. Patří mezi ně například elektrohydraulický brzdový systém Sensotronic Brake Control (SBC) s vysokou dynamikou brzdného tlaku. Ten doplňují další komfortní funkce pro pojíždění v kolonách a pro rozjezd, výšková regulace vzduchového odpružení zadní nápravy, adaptivní čelní airbagy, dvoustupňové omezovače síly v bezpečnostních pásech nebo velkoplošné okenní airbagy.

Na přání je možné mít vzduchové odpružení Airmatic DC (Dual Control), ovládací a zobrazovací systém Comand s DVD přehrávačem, čtyřzónovou klimatizaci nebo aktivní sedadlo přizpůsobující se tvarově způsobu jízdy. V novém kombi mají premiéru aktivní Bi-Xenonové světlomety, které se vychylují v souladu s pohybem volantu a také zadní víko Easy-Pack s hydraulickým ovládáním pro pohodlné otevírání a zavírání pouhým stiskem tlačítka.

Sem patří kromě jiného nově vyvinutá asymetricky dělená zadní sedadla, která se dají sklopit směrem dopředu, takže vzniká velká a zcela rovná ložná plocha. Podle polohy zadních sedadel má prostor pro náklad objem od 690 do 1950 dm3. Další novinkou je hydraulické ovládání podlahy zavazadlového prostoru. Stisknutím tlačítka podlaha vyjede o 400 mm směrem dozadu a usnadní tak nakládání a vykládání těžkých předmětů.

Vznětové motory CDI s větším výkonem a vyšším točivým momentem

Pro nové kombi budou zatím k dispozici tři zážehové a tři vznětové motory CDI ve výkonovém spektru od 110 kW do 150 kW (150 k až 204 k). Hnací agregáty modelů E 220 CDI, E 270 CDI a E 320 CDI patří k moderním pohonným jednotkám s duhou generací vstřikování common-rail, u nichž je oproti motorům CDI předchozího modelu točivý moment zvýšen až o 8% a nárůst výkonu dosahuje téměř 5%.
U zážehových motorů použil Mercedes-Benz kromě obou šestiválců E 240 a E 320 také nově vyvinutý čtyřválec se systémem Twinpulse. Ten kombinací různých technologií jako je přeplňování turbodmychadlem, chlazení stlačeného vzduchu, čtyřventilový rozvod, variabilní časování ventilů a dva vyrovnávací hřídele, dosáhl u motoru E 200 Kompressor výkonu 120 kW/163 k se spotřebou v kombinovaném cyklu 9,1 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Sériové vyrovnávání výšky vozu vzduchovým odpružením

Prostorová zadní náprava je vyrobená kompletně z hliníkové slitiny a doplňuje jí sériové vyrovnávání výšky karoserie, které umožňuje regulovat výšku karoserie podle momentálního zatížení vozu aniž by docházelo ke změně zdvihu pružin. Systém vzduchového odpružení Airmatic DC, který prostřednictvím mikroelektroniky průběžně řídí současně charakteristiku odpružení i tlumení, je u kombi na přání.

Tři modelové řady

Základní model Classic disponuje autorádiem s CD přehrávačem, automatickou klimatizací, elektrohydraulickým brzdovým systémem SBC, bočními a okenními airbagy, ozdobnými lištami z ušlechtilého dřeva, koly z lehké slitiny a řadou dalších detailů. Model Elegance doplňují aplikace chromu na náraznících, ochranných lištách a dveřních klikách, odlišné má také lakování lamel masky chladiče. U modelu Avantgarde nalezneme v dynamickém stylu upravené nárazníky, dále dveřní prahové lišty a na přístrojové desce bílé číselníky. K jeho sériové výbavě patří také Bi-Xenonové světlomety a brzdná světla typu LED bez klasických žárovek.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků