Další generace ikonického rychlého kombíku Audi je tu: RS 4 je ve Frankfurtu

Šestiválcový motor nové generace Audi RS 4 má maximální výkon 450 koní

Nejrychlejší variantou v řadě 4 se u Audi stává nový kombík RS 4 Avant. Automobil značka se čtyřmi kruhy ve znaku představila na svém stánku na frankfurtském autosalonu.

Pod kapotu konstruktéři umístili šestiválcový dvojnásobně přeplňovaný vidlicový šestiválec, který má zdvihový objem válců 2,9 litru. Maximální výkon dosahuje hodnoty 331 kW /450 Nm a nejvyšší točivý moment 600 Nm je dostupný v pásmu od 1900 do 5000 otáček.

Audi R8 Plus vs. Jaguar F-Type R: Naměřená dynamika bere dech

Audi R8 Plus vs. Jaguar F-Type R: Naměřená dynamika bere dech

Jízdní parametry jsou pak působivé. Zrychlení z nuly na stovku nastává během 4,1 sekundy a maximální rychlost může být (s příplatkovým dynamickým paketem RS) až 280 kilometrů v hodině. Ten také snižuje světlou výšku o sedm milimetrů, zahrnuje keramické brzdové kotouče a dynamické řízení.

Standardně vůz jezdí na devatenáctipalcovým kolech, za příplatek lze získat dvacetipalcová.

Audi RS3 Sportback vs. Mercedes-Benz CLA 45 AMG: Dálkový duel

Audi RS3 Sportback vs. Mercedes-Benz CLA 45 AMG: Dálkový duel

Síla motoru se na všechna čtyři kola přenáší prostřednictvím osmistupňové převodovky tiptronic a stálého pohonu quattro. Na přání lze získat i sportovní diferenciál pro zadní nápravu.

Audi RS4 se začne nabízet v ČR ještě letos na podzim, auta pak zákazníci dostanou počátkem příštího roku. Cena zatím stanovena nebyla.

Na základní sadu fotografií, včetně technických řezů, se podívejte zde: 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků