Další generace ikonického rychlého kombíku Audi je tu: RS 4 je ve Frankfurtu

Šestiválcový motor nové generace Audi RS 4 má maximální výkon 450 koní

Nejrychlejší variantou v řadě 4 se u Audi stává nový kombík RS 4 Avant. Automobil značka se čtyřmi kruhy ve znaku představila na svém stánku na frankfurtském autosalonu.

Pod kapotu konstruktéři umístili šestiválcový dvojnásobně přeplňovaný vidlicový šestiválec, který má zdvihový objem válců 2,9 litru. Maximální výkon dosahuje hodnoty 331 kW /450 Nm a nejvyšší točivý moment 600 Nm je dostupný v pásmu od 1900 do 5000 otáček.

Audi R8 Plus vs. Jaguar F-Type R: Naměřená dynamika bere dech

Audi R8 Plus vs. Jaguar F-Type R: Naměřená dynamika bere dech

Jízdní parametry jsou pak působivé. Zrychlení z nuly na stovku nastává během 4,1 sekundy a maximální rychlost může být (s příplatkovým dynamickým paketem RS) až 280 kilometrů v hodině. Ten také snižuje světlou výšku o sedm milimetrů, zahrnuje keramické brzdové kotouče a dynamické řízení.

Standardně vůz jezdí na devatenáctipalcovým kolech, za příplatek lze získat dvacetipalcová.

Audi RS3 Sportback vs. Mercedes-Benz CLA 45 AMG: Dálkový duel

Audi RS3 Sportback vs. Mercedes-Benz CLA 45 AMG: Dálkový duel

Síla motoru se na všechna čtyři kola přenáší prostřednictvím osmistupňové převodovky tiptronic a stálého pohonu quattro. Na přání lze získat i sportovní diferenciál pro zadní nápravu.

Audi RS4 se začne nabízet v ČR ještě letos na podzim, auta pak zákazníci dostanou počátkem příštího roku. Cena zatím stanovena nebyla.

Na základní sadu fotografií, včetně technických řezů, se podívejte zde: 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků