Další generace ikonického rychlého kombíku Audi je tu: RS 4 je ve Frankfurtu

Šestiválcový motor nové generace Audi RS 4 má maximální výkon 450 koní

Nejrychlejší variantou v řadě 4 se u Audi stává nový kombík RS 4 Avant. Automobil značka se čtyřmi kruhy ve znaku představila na svém stánku na frankfurtském autosalonu.

Pod kapotu konstruktéři umístili šestiválcový dvojnásobně přeplňovaný vidlicový šestiválec, který má zdvihový objem válců 2,9 litru. Maximální výkon dosahuje hodnoty 331 kW /450 Nm a nejvyšší točivý moment 600 Nm je dostupný v pásmu od 1900 do 5000 otáček.

Audi R8 Plus vs. Jaguar F-Type R: Naměřená dynamika bere dech

Audi R8 Plus vs. Jaguar F-Type R: Naměřená dynamika bere dech

Jízdní parametry jsou pak působivé. Zrychlení z nuly na stovku nastává během 4,1 sekundy a maximální rychlost může být (s příplatkovým dynamickým paketem RS) až 280 kilometrů v hodině. Ten také snižuje světlou výšku o sedm milimetrů, zahrnuje keramické brzdové kotouče a dynamické řízení.

Standardně vůz jezdí na devatenáctipalcovým kolech, za příplatek lze získat dvacetipalcová.

Audi RS3 Sportback vs. Mercedes-Benz CLA 45 AMG: Dálkový duel

Audi RS3 Sportback vs. Mercedes-Benz CLA 45 AMG: Dálkový duel

Síla motoru se na všechna čtyři kola přenáší prostřednictvím osmistupňové převodovky tiptronic a stálého pohonu quattro. Na přání lze získat i sportovní diferenciál pro zadní nápravu.

Audi RS4 se začne nabízet v ČR ještě letos na podzim, auta pak zákazníci dostanou počátkem příštího roku. Cena zatím stanovena nebyla.

Na základní sadu fotografií, včetně technických řezů, se podívejte zde: 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků