Další generace Bentley Arnage má skutečně dostat dieselový motor Audi

49 komentářů

mvb
13. března • 12:40

jsem schopnej uznat tdi v porsche... nebo i ve sportovnich bentley... ale toto? kdo by setril na palivu kdyz jen amortizace auta a servis bude nesrovnatelnej s usporou? jen pokud by ridici vyslovene vyhovovala... ale ridi si takove auto skutecne nekdo sam?

x12345678
13. března • 12:53

Mě by zajímalo, v čem že je servis 4,2TDI dražší než servis 4,2FSI a v čem je servis V12TDI dražší než servis W12. Nechám se poučit.

KK
13. března • 14:01

No to je jednoduchý, po rár tisících ti u dýzlu vodende turbo, vstřiky to taky zabalí, pak to žere volej a celý je to prostě mechanicky složitejší, víš? :-D B-]Mi to přijde, že tihleti mudrlanti srovnávají servisní náklady u dieselu s najetými 200 tis. Což prakticky prvního majitele nemusí vůbec vzrušovat. B-]

Jogurt
13. března • 15:52

Aha, tak já tedy taky chápu. Turbo, no to se mění každých 15tkm, hlavně u velkoobjemových motorů, nojo, to je fakt hrůza. A vstřiky, ty každý měsíc, jasně. Zatímco svíčky u benzínových se nemění. A žere to volej, jo? To benzín vůbec. Dokonce tu někdo před pár dny v jiné diskusi na téma diesel psal, že se tomu musí měnit každých 7500km olej. To brr, to je tedy děsné. Jo a taky je to mechanicky děsně složitý. Má to blok, hlavu, vačky, kliku, ojnice, písty a kroužky, ventily. A na těch je nejhorší to, že sací a výfukový. A taky palivový čerpadlo, tlakovou lištu a vstřiky. Pak ještě olejové čerpadlo, vodní pumpu, alternátor. A proto je to tak strašně složitý, což benzín není, a proto je to taky tak staršně drahý servisně, že se to prostě nevyplatí. Fakt hrůza.

Radek Ondrášík
13. března • 16:14

A není ve finále jedno, co tam je? Když si to někdo koupí, ať si tím jezdí. Když někdo miluje naftu, tak ať si ji má.Já bych oba pohony pro běžnou jízdu spojil. Dal bych zvuk a kultivovanost benzínu, přidal spotřebu nafty, k tomu bych přidal spodní zátah jako u benzínu s kompresorem, silný střed jako u nafty a opět silné vysoké otáčky jako u kompresorového benzínu.To by byl takový spalovací super motor pro mne.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jogurt
13. března • 16:23

No to asi pro všechny kromě výjimečných jedinců, vyžadujících éééénéééééééééééénéééééééén.
Otázkou je, které ze současných reálných motorů mají k tomuhle ideálu nejblíž.

x12345678
13. března • 16:44

Nojo, já sice nejsem janda, ale taky už jsem jel s ledasčím. Nejlepší motory z vlastní zkušenosti? A můžu uvést jen 5 z nich? dobrá:1) T72. Je to sice diesel v trochu těžkém vozidle, ale jede to úžasně. Nevýhoda: trochu vyšší spotřeba (já jel za 600l/100km) a děsně pískají turba. Moje jasná jednička.2) Audi S6 2,2Turbo SMS Konrad Motorosport. 308 koní v benzínovém pětiválci. Neskutečný tah od 1500 do 7500 otáček. Krátké svezení bylo poučením, co jde ze sériového motoru nepříliš rozsáhlou úpravou dostat. Spotřeba vysoká, zážitek skvělý.3) V10TDI. Ať mě pubertální mládež kamenuje, ale tenhle motor je u mě mezi sériovými na prvním místě. Je sice o fous hlučnější a papírově slabší, než načinčaný V8TDI v Audi ale ve skutečnosti táhne podstatně lépe než commonrailový osmiválec a má menší spotřebu. Nevýhoda? Je neskutečně těžký a i v touaregu to bylo hodně znát. 4) Honda S2000. Osmitisícotáčkový vysavač, který s Hondou dokáže neuvěřitelně cvičit. Není extrémně nenažraný, jede jak splašený čert ale jeho zvuk je v některých režimech krutě nepříjemný.5) 1,4TSI. na rozdíl od nepříliš povedeného 1,8TSI je jednačtyřka v nejvýkonnější variantě s turbem i kompresorem motorem, který udělá radost. Je báječně kultivovaný, velmi slušně jede a pokud do netlačíte na úplný dorqaz, ale necháte si trochu rezervu, není ani příliš žíznivý. Tahle podmínka platí ale jen a výhradně o nejvýkonnější verzi, u slabších ne.

Radek Ondrášík
14. března • 16:07

Otázkou je, pokud to vidí někdo úplně (případně hodně) jinak, kde je ta pravda?

Jogurt
15. března • 9:23

Pravda žádná není. Názor zůstává názorem i přesto, že tu a tam ho některý jedinec vydává za absolutní true.

x12345678
13. března • 14:25

Aha. No teď už je mi to úplně jasný....B-]

RedBaron
13. března • 12:22

Takže průměrní zákaznící Bentley, kteří vlastní v průměru jedno středně velké hrabství se budou zabývat kolik jim to žere?

x12345678
13. března • 12:32

To určitě ne. Ale znám řadu průměrných vlastníků jiných aut z kategorie "těm to může být jedno", kteří nemají rádi časté návštěvy u pumpy a diesely si kupují jen proto, že musí tankovat každých 400km, ale po dvojnásobku km.

fahrer
13. března • 9:28

Vzhledem k vyšší účinnosti vznětových motorů se zdá logické, že další vývoj půjde tímto směrem.

petr
13. března • 10:06

Pokud budou dobře fungovat benzínová auta s proměnným kompresním poměrem, tak to budou mít diesely těžké. Ikdyž s nastupující elektrifikací to budou mít těžké oba pohony.

x12345678
13. března • 8:53

Vždycky mi udělá radost dloubnutí či spekulativní poznámka člověka, který s V12TDI a dokonce ani s V8TDI neujel ani metr, takže vůbec neví o čem mluví.

Pavel Janda
13. března • 9:05

Pak Vám ji zkazím, V12 TDI jsem zažil v Q7. Krom toho si žádného dloubnutí nejsem vědom - pokud Vám V12 TDI zní stejně jako třeba W12, nejsem to já, kdo neví, o čem mluví...

Jogurt
13. března • 15:44

Já jsem srozuměn s tím, že Pavel janda jel se vším, co se po zeměkouli na čtyřech kolech pohybovalo, pohybuje a kdy pohybovat bude, rozumí všemu nejlépe a proto ho místní mladíci tak milují (jen škoda, že asi nedokáže odpouštět regulační poplatky, to už by byla úplná nirvána). Jen by mě zajímalo, v jakém to voze měl možnost srovnat ten sametový běh benzínového dvanáctiválce a drsný traktorový zvuk vé12tédéí.

Lexa
13. března • 9:17

Z toho si nice nedelejte, x123... ma tendenci delat ze svych nazoru fakta a napadat ty, kteri maji nazor jiny, protoze on je prece ten nejzkusenejsi co vsechno zazil. Ale vymezovat se takto vuci Vam je ponekud nestastne :-)

x12345678
13. března • 9:28

Ano, vymezovat se vůči panu Jandovi je skutečně v adolescentních očích nešťastné. to zcela chápu....

Lexa
13. března • 9:41

Ted jste tomu dal korunu ;-) Od me adolescence ubehlo temer dvacet let... Jen se tu svou aroganci ztrapnujete.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Audipetr
13. března • 9:47

taky to nechapu... x-man toho co jsem si vsiml zazil hodne a i neco napsal, ale vymezovat se vuci panu jandovi je dost ubohy. pana jandu znam trochu lip nez x-mana a nevim o nikom jinym, kdo by mel takovy zkusenosti s autama, najezdil s nima takovych kilometru a umel je tak dobre popsat...p.s. je mi pres 30.

Billy K.
13. března • 9:59

Prostě přestřelil. Říct, že pan Janda neujel ani metr v nějakém autě a z toho něco soudí, to je vážně směšný. Vždyť je to autor nejvěrohodnějších autotestů na celým netu. Jinak pracuju na Vodafonu, Autorevue tu sledujeme s řadou kolegů a na žádný dětský práce tu nikoho nemáme ;))

x12345678
13. března • 10:40

Z výše uvedených příspěvků soudím, že v diskusích na tomto webu je nepsaným pravidlem s panem Jandou a jeho někdy trefnými a jindy poněkud problematickými názory bezvýhradně souhlasit, neboť nejen maminka a paroubek, ale především pjanda má vždycky pravdu. Folklórně je to sice hezké, ale není to můj problém.

x12345678
13. března • 10:43

Jinak ještě billymu od vodafonu děkuji za informaci, co se tam v pracovní době dělá. Po tichém zrušení benefit programu u O2 teď právě řešíme výpověď veškerých služeb, a zároveň otázku, komu přidělíme nemalý balík telekomunikačních služeb v naší skupině. Zdá se, že vodafonu billy moc nepomohl...

RedBaron
13. března • 12:10

Větší kretenismus jsem nikdy nečetl. Tohle prostě není možné myslet vážně, to je jako říct, že už si nikdy nekoupím škodovku, protože jednou jsem tam viděl vrátnýho jak se rejpe v nose. Pochybuju že někdo s takovou hlavou se byť jen otře o "přidělování nemalého balíku telekomunikačních služeb", spíše má nemalé problémy sám se sebou :o)

x12345678
13. března • 12:22

Omyl. Velký. Součástí fiermní etiky je obchodovat pouze se společnostmi, které se rovněž chovají eticky. Alespoň u nás toto pravidlo platí. Pokud někdo, jako v tomto případě O2 se zachová způsobem, který lze považovat za nemravný, a to ještě vůči tisícům zákazníků, je u nás automaticky na černé listině. A je úplně jedno, jestli jde o telekomunikace, pojišťovnu, autoservis, dodavatele náplní do tiskáren nebo někoho jiného. Tak to prostě u nás funguje, a funguje to tak již dlouho. Možná to někomu připadá banální nebo přehnané, nám ne a na pravidle spolupráce jen se slušnými partnery si zakládáme.

RedBaron
13. března • 12:53

:o)))))))))))))))))))))))) Tak nech toho mudrování a už si zase běž hrát s bábovičkama, ty Jaryne

x12345678
13. března • 12:56

Woe, když venku prší, tak se písek moc lepí.

x12345678
13. března • 9:41

Myslíte?

richie
13. března • 9:02

I bohatí musí šetřit... Zejména po tom, co většina nejbohatších schudla od minulého roku o padesát a víc procentB-] Ale vážně, všichni vědí, že nafta funguje, snad kromě Radka. A charakterem se k luxusním autům hodí. Skvělý plynulý tah, pohodlí. Např. i "výběhová" A8 4.2TDI funguje skvěle, řekl bych, nejlepší motor pro A8, skromějším postačí i 3.0TDI.

Radek Ondrášík
13. března • 9:16

Žádná nafta nefunguje skvěle. Vůči benzínu funguje vždy špatně.

Andre
13. března • 11:40

ted nebudu srovnavat kvalitu diesel vs benzin motor ale vykon:
BMW 3 (E90) II 335d:
Točivý moment: 520 Nm při 1700 otáček
Výkon motoru: 210 kW / 282 koní při 4400 otáček
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6.0 sBMW 3 (E90) II 335i:
Točivý moment: 320 Nm při 2750 otáček
Výkon motoru: 225 kW / 304 koní při 5800 otáček
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5.6 so nezapomen ze 7 z 8 poslednych zavodu Le Mans zvitezilo Audi V12 TDI tak zas tak spatne to s tou naftou nebude.
ano servis u BMW je u diesloveho motoru nakladnejsi nez u benzinu ale vsechno ma svuj rub a lic

petr
13. března • 12:42

K tomu Le Mans jen jedno ?
Když jsou diesely tak vyrovnané benzínům, tak proč jsou v Le Mans zvýhodněny ?V kategorii LMP1 můžou mít benzinové turbomotory max. objem 4.000ccm, dieselové můžou mít až 5.500ccm (viz. Audi 5.5 R10 TDI twin-turbo).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
x12345678
13. března • 12:50

Jak to myslíte, že jsou zvýhodněny? Že nemají stejný objem? Logicky, je to odlišná technologie a odlišné palivo. A až začnou závodit hybridy, budou svými specifikacemi také zvýhodněny? A elektromobily? Nebo byste snad chtěl, aby hybridy měly v závodech stejný objem jako benzínové motory bez elektrické berly?

Skyline
13. března • 16:52

Co je na tom logickeho? Je-li ropak lepsi, tak snad vyhraje pri rovnocennych podminkach, ne? Jestli potrebuje pokrivena pravidla, aby vyhral, je neco spatne.Jinak ja uz od zacatku rikam, ze az bude chtit vyhrat Toyota, proste uplati FIA stejne, jako Audi - jiste nebude problem nastavit takove podminky, za kterych hybrid v klidu vyhraje. Budes pak tedy tvrdit, ze je hybrid lepsi, nez ropak, protoze vyhral na Le Mans a ze je logicke, ze mel specialni pravidla, protoze je to jina technologie? To jsem zvedav :-D

Jogurt
13. března • 20:49

Myslím, že bys tenhle nápad měl sdělit FIA. Až je přejde záchvat smíchu, možná ti odpoví, že si nemyslí, že by benzínové a hybridní benzínové verze motorů měly mít stejný objem pokud chtějí soupeřit ve stejné kategorii.

Radek Ondrášík
13. března • 12:54

On je problém, že nelze udělat žádný přepočet, který by nějak srovnal podmínky. Ani koeficienty, ani váhové limity a ani nic jiného prostě neodkáže srovnat rozdíly, výhody, nevýhody apod. jednotlivých technologií. Proto jsou kategorie s různým plněním, palivy apod. dost špatné. Mělo by se to prostě rozdělit a byl by klid. Ale dnešnímu světu motorů nevládnou zájmy mít závody čisté, ale marketingově se prosadit.

x12345678
13. března • 12:58

Pak by se ovšem těžko hledal absolutní vítěz. A lid si ho žádá....

Radek Ondrášík
13. března • 13:05

Jenže co je to "absolutní vítěz" když každý je úplně jiný. Je to jako dělat např. mistrovství světa amatérských týmů a přidat tam profi fotbalisty z Brazilie. Ano, zjistíme, že ti Brazilci to vyhráli, ale upřimně řečeno, to dopředu věděl úplně každý a bylo to jasné.Ale chápu, že je dobře, že podobné závody jsou. Lidé mají radost, že to jejich vyhrálo.

x12345678
13. března • 13:14

Byla by ovšem velmi zajímavá kategorie, zfúzovaná z výhod obou (zatím hlavních) technologií: Tedy například: Motor spalovací libovolné konstrukce s libovolným přeplňováním a libovolným kapalným palivem ropného původu, libovolného zdvihového objemu a libovolného počtu válců. Na celý závod ovšem mají týmy maximálně X litrů paliva. Vyhrává nejrychlejší.
A nebo totéž, ale množství paliva není omezené, ale během závodu se nesmí tankovat....

Radek Ondrášík
13. března • 13:19

Když ovšem budete řešit objem paliva, pak je problém. Přeci jenom samotný objem nic neřekne. Spíše to vzít na energii paliva. Prostě spíše třeba na energetickou vydatnost, než prostý objem.Případně udělat kategorii "bez limitu a snaž se s čímkoli a jakkoli, ale vyhraj"

KK
13. března • 13:54

No to by vypadalo. Kategorie Mad Max.

Radek Ondrášík
13. března • 11:50

Audi vyhrálo Le Mans jenom proto, že tam benzínoví konkurenti v LMP1 nejsou. Tak to se pak vyhrává ;)A jinak nejde ani tak o absolutní hodnoty výkonu, to není problém udělat kdykoli a jakkoli. Ale jde o charakter těch motorů, jejich nepříjemný zvuk apod.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
x12345678
13. března • 12:35

Podle této logiky bychom ovšem mohli tvrdit, že ve F1 vyhrávají benzínové motory jen proto, že tam naftové nejsou....To se to pak vyhrává :-P

Radek Ondrášík
13. března • 12:53

Já tu ale nevytáhl argument o tom, že někdo vyhrává, jenom jsem odpovídal. Mi osobně tato argumentace přijde hodně hloupá.

x12345678
13. března • 12:54

V tom se nepochybně shodneme

x12345678
13. března • 9:27

A tohle jste objevil sám, nebo vám to řekli v hospodě?

Radek Ondrášík
13. března • 9:27

Rikal to Pepa od nas z hasicarny ;)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
x12345678
13. března • 9:31

Tak to je pak jasné.

Doporučujeme

Články odjinud