Další Francouz v kabátě od Opelu je na světě. Jak se vám líbí Grandland X?

Opel představuje své SUV Grandland X. Základy hledejme u Peugeotu 3008.

Sbližování francouzské skupiny PSA s Opelem začalo mnohem dříve, než došlo k finální akvizici a rüsselsheimská automobilka spadla do francouzských rukou Peugeotu, Citroënu a DS. Proto můžeme letos vidět již druhý plod společné práce.

Po modelu Crossland X, který techniku sdílí s budoucím Peugeotem 2008, obdobným Citroënem a nejspíš i crossoverem DS 3, je tu Grandland X. Název již napovídá, že se jedná o většího sourozence. Tentokrát si techniku bere z evropského auta roku, Peugeotu 3008, přičemž shodné základy má i Citroën C5 Aircross a DS 7 Crossback.

SUV | Premiéry | Opel | Ženeva 2017

Prozkoumali jsme Opel Crossland X. Jak dopadla spolupráce s Francouzi?

Na první pohled však příbuzenství ani s jedním ze zmíněných SUV nepřipomíná. Skupina PSA nechává všem svým značkám svůj vlastní styl, což je určitě pozitivní. Rozměry pochopitelně 3008 připomínají, liší se jen v pár centimetrech s délkou 4 477 mm, šířkou 1 844 mm a výškou 1 636 mm. Rozvor je shodný - 2 675 mm.

V exteriéru tak vidíme jak menší Crossland X, tak ostatní modely opelu. Mrzí jen lacině vypadající imitace koncovek výfuku, ale to už je dnes bohužel normou. Ani v interiéru styl peugeotu neuvidíte. Místo i-cockpitu druhé generace tu najdeme klasický interiér ve stylu opelů poslední generace s infotainmentem Intellilink.

Opel | DS | Peugeot | Byznys | Citroën

Co chystá Opel pod vedením PSA? Crossovery a expanzi mimo Evropu

Informace o použité technice si zatím Opel nechává pro sebe. Překvapilo by nás však, kdyby novinka nekopírovala motorovou paletu příbuzných Francouzů. Zástupci Opelu však prozradili, že Grandland X dostane příplatkový systém kontroly trakce Grip Control, který z vozů PSA dobře známe.

Nejedná se o další šanghajskou premiéru, protože Opely se v Číně stále prodávají jako buicky. Výstavní premiéru proto čekejme v zářiovém Frankfurtu. Na trh by měla novinka přijít příští rok.

Prohlédněte si fotogalerii novinky:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků