Další Francouz v kabátě od Opelu je na světě. Jak se vám líbí Grandland X?

Opel představuje své SUV Grandland X. Základy hledejme u Peugeotu 3008.

Sbližování francouzské skupiny PSA s Opelem začalo mnohem dříve, než došlo k finální akvizici a rüsselsheimská automobilka spadla do francouzských rukou Peugeotu, Citroënu a DS. Proto můžeme letos vidět již druhý plod společné práce.

Po modelu Crossland X, který techniku sdílí s budoucím Peugeotem 2008, obdobným Citroënem a nejspíš i crossoverem DS 3, je tu Grandland X. Název již napovídá, že se jedná o většího sourozence. Tentokrát si techniku bere z evropského auta roku, Peugeotu 3008, přičemž shodné základy má i Citroën C5 Aircross a DS 7 Crossback.

Prozkoumali jsme Opel Crossland X. Jak dopadla spolupráce s Francouzi?

Prozkoumali jsme Opel Crossland X. Jak dopadla spolupráce s Francouzi?

Na první pohled však příbuzenství ani s jedním ze zmíněných SUV nepřipomíná. Skupina PSA nechává všem svým značkám svůj vlastní styl, což je určitě pozitivní. Rozměry pochopitelně 3008 připomínají, liší se jen v pár centimetrech s délkou 4 477 mm, šířkou 1 844 mm a výškou 1 636 mm. Rozvor je shodný - 2 675 mm.

V exteriéru tak vidíme jak menší Crossland X, tak ostatní modely opelu. Mrzí jen lacině vypadající imitace koncovek výfuku, ale to už je dnes bohužel normou. Ani v interiéru styl peugeotu neuvidíte. Místo i-cockpitu druhé generace tu najdeme klasický interiér ve stylu opelů poslední generace s infotainmentem Intellilink.

Co chystá Opel pod vedením PSA? Crossovery a expanzi mimo Evropu

Co chystá Opel pod vedením PSA? Crossovery a expanzi mimo Evropu

Informace o použité technice si zatím Opel nechává pro sebe. Překvapilo by nás však, kdyby novinka nekopírovala motorovou paletu příbuzných Francouzů. Zástupci Opelu však prozradili, že Grandland X dostane příplatkový systém kontroly trakce Grip Control, který z vozů PSA dobře známe.

Nejedná se o další šanghajskou premiéru, protože Opely se v Číně stále prodávají jako buicky. Výstavní premiéru proto čekejme v zářiovém Frankfurtu. Na trh by měla novinka přijít příští rok.

Prohlédněte si fotogalerii novinky:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků