Další Francouz v kabátě od Opelu je na světě. Jak se vám líbí Grandland X?

Opel představuje své SUV Grandland X. Základy hledejme u Peugeotu 3008.

Sbližování francouzské skupiny PSA s Opelem začalo mnohem dříve, než došlo k finální akvizici a rüsselsheimská automobilka spadla do francouzských rukou Peugeotu, Citroënu a DS. Proto můžeme letos vidět již druhý plod společné práce.

Po modelu Crossland X, který techniku sdílí s budoucím Peugeotem 2008, obdobným Citroënem a nejspíš i crossoverem DS 3, je tu Grandland X. Název již napovídá, že se jedná o většího sourozence. Tentokrát si techniku bere z evropského auta roku, Peugeotu 3008, přičemž shodné základy má i Citroën C5 Aircross a DS 7 Crossback.

Prozkoumali jsme Opel Crossland X. Jak dopadla spolupráce s Francouzi?

Prozkoumali jsme Opel Crossland X. Jak dopadla spolupráce s Francouzi?

Na první pohled však příbuzenství ani s jedním ze zmíněných SUV nepřipomíná. Skupina PSA nechává všem svým značkám svůj vlastní styl, což je určitě pozitivní. Rozměry pochopitelně 3008 připomínají, liší se jen v pár centimetrech s délkou 4 477 mm, šířkou 1 844 mm a výškou 1 636 mm. Rozvor je shodný - 2 675 mm.

V exteriéru tak vidíme jak menší Crossland X, tak ostatní modely opelu. Mrzí jen lacině vypadající imitace koncovek výfuku, ale to už je dnes bohužel normou. Ani v interiéru styl peugeotu neuvidíte. Místo i-cockpitu druhé generace tu najdeme klasický interiér ve stylu opelů poslední generace s infotainmentem Intellilink.

Co chystá Opel pod vedením PSA? Crossovery a expanzi mimo Evropu

Co chystá Opel pod vedením PSA? Crossovery a expanzi mimo Evropu

Informace o použité technice si zatím Opel nechává pro sebe. Překvapilo by nás však, kdyby novinka nekopírovala motorovou paletu příbuzných Francouzů. Zástupci Opelu však prozradili, že Grandland X dostane příplatkový systém kontroly trakce Grip Control, který z vozů PSA dobře známe.

Nejedná se o další šanghajskou premiéru, protože Opely se v Číně stále prodávají jako buicky. Výstavní premiéru proto čekejme v zářiovém Frankfurtu. Na trh by měla novinka přijít příští rok.

Prohlédněte si fotogalerii novinky:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků