Další elektromobil z Číny: HiPhi 1 je naplněno kamerami a senzory, ujede prý 640 km

Z řady začínajících čínských automobilek přijíždí další odvážný elektromobil s vyhlídkou rozsáhle autonomní jízdy. Zatím ovšem ve formě konceptu.

Čínská start-upová společnost Human Horizons se chce v nadcházejících letech zaměřit na vývoj elektromobilů již vysoce nabitými technologiemi autonomního řízení či komunikace V2X. Prvním konceptem nové firmy je SUV HiPhi 1, které se má v produkční formě objevit v roce 2021 a na jeho vývoji bude pracovat Mark Stanton, bývalý vedoucí divize SVO u Jaguar Land Roveru.

Design HiPhi 1 byl silně diktován aerodynamikou a samotnou platformou elektrického ústrojí, která umožnila vozu zajistit rozměrnou kabinu. Automobil lze odemykat funkcí rozpoznávání obličeje přes smartphone, zadní dveře se částečně otevírají vzhůru s částí střechy pro pohodlnější nastupování/vystupování a samozřejmě se zde objevují i kamery místo konvenčních zrcátek.

Nejlevnější elektromobily na českém trhu: Tyto u nás seženete do milionu

Nejlevnější elektromobily na českém trhu: Tyto u nás seženete do milionu

Přední světlomety konceptu mají schopnost projekce obrazců a zpráv na vozovku. Například promítáním grafiky přechodu může dát řidič chodcům najevo, že mohou bezpečně přejít cestu. „Vysokou úroveň autonomního řízení“ pak má zajistit na 562 senzorů a díky technologii V2X je vozidlo připraveno komunikovat s mobilními zařízeními, ostatními auty nebo dopravní infrastrukturou.

Šestimístný interiér používá tři řady sedadel, které jsou všechny elektricky ovladatelné. Palubní deska je tvořena trojicí velkých displejů, přičemž velká obrazovka zábavného systému je situována i před spolujezdcem. Dále zde nechybí kamerový systém sledující okolí vozu, ale také interiér a chování posádky uvnitř.

Tesla DMC-12? Designér spojil legendární film s nejrychlejším autem na světě

Tesla DMC-12? Designér spojil legendární film s nejrychlejším autem na světě

Human Horizons plánuje nabízet varianty HiPhi 1 s pohonem zadních i všech kol. Čtyřkolka bude poháněna dvojicí elektromotorů, každý o výkonu 200 kW (272 koní), a zajišťovat vozu zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,9 vteřiny. Nabízeny budou i bateriové moduly o různých kapacitách, s nejvyšší hodnotou 96 kWh se mluví o dojezdu kolem 640 kilometrů (podle NEDC).

Prozatím není v plánu prodávat HiPhi 1 mimo Čínu, v budoucnu by však chtělo Human Horizons rozšířit své působení i na globální úroveň. Není tak jedinou čínskou společností, která podobné záměry již v minulosti oznámila. 

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků