Další elektromobil z Číny: HiPhi 1 je naplněno kamerami a senzory, ujede prý 640 km

Z řady začínajících čínských automobilek přijíždí další odvážný elektromobil s vyhlídkou rozsáhle autonomní jízdy. Zatím ovšem ve formě konceptu.

Čínská start-upová společnost Human Horizons se chce v nadcházejících letech zaměřit na vývoj elektromobilů již vysoce nabitými technologiemi autonomního řízení či komunikace V2X. Prvním konceptem nové firmy je SUV HiPhi 1, které se má v produkční formě objevit v roce 2021 a na jeho vývoji bude pracovat Mark Stanton, bývalý vedoucí divize SVO u Jaguar Land Roveru.

Design HiPhi 1 byl silně diktován aerodynamikou a samotnou platformou elektrického ústrojí, která umožnila vozu zajistit rozměrnou kabinu. Automobil lze odemykat funkcí rozpoznávání obličeje přes smartphone, zadní dveře se částečně otevírají vzhůru s částí střechy pro pohodlnější nastupování/vystupování a samozřejmě se zde objevují i kamery místo konvenčních zrcátek.

Nejlevnější elektromobily na českém trhu: Tyto u nás seženete do milionu

Nejlevnější elektromobily na českém trhu: Tyto u nás seženete do milionu

Přední světlomety konceptu mají schopnost projekce obrazců a zpráv na vozovku. Například promítáním grafiky přechodu může dát řidič chodcům najevo, že mohou bezpečně přejít cestu. „Vysokou úroveň autonomního řízení“ pak má zajistit na 562 senzorů a díky technologii V2X je vozidlo připraveno komunikovat s mobilními zařízeními, ostatními auty nebo dopravní infrastrukturou.

Šestimístný interiér používá tři řady sedadel, které jsou všechny elektricky ovladatelné. Palubní deska je tvořena trojicí velkých displejů, přičemž velká obrazovka zábavného systému je situována i před spolujezdcem. Dále zde nechybí kamerový systém sledující okolí vozu, ale také interiér a chování posádky uvnitř.

Tesla DMC-12? Designér spojil legendární film s nejrychlejším autem na světě

Tesla DMC-12? Designér spojil legendární film s nejrychlejším autem na světě

Human Horizons plánuje nabízet varianty HiPhi 1 s pohonem zadních i všech kol. Čtyřkolka bude poháněna dvojicí elektromotorů, každý o výkonu 200 kW (272 koní), a zajišťovat vozu zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,9 vteřiny. Nabízeny budou i bateriové moduly o různých kapacitách, s nejvyšší hodnotou 96 kWh se mluví o dojezdu kolem 640 kilometrů (podle NEDC).

Prozatím není v plánu prodávat HiPhi 1 mimo Čínu, v budoucnu by však chtělo Human Horizons rozšířit své působení i na globální úroveň. Není tak jedinou čínskou společností, která podobné záměry již v minulosti oznámila. 

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 115 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků