Další elektromobil od VW: Vrcholem rodiny I.D. bude luxusní sedmimístné SUV

Volkswagen již plánuje další plně elektrický model. Tentokrát půjde o luxusní SUV o velikosti současného Touaregu.

Britský Autocar přichází s informacemi, že dosavadní řadu elektrických konceptů I.D. od Volkswagenu zanedlouho rozšíří další model. Novinka zatím nazvaná I.D. Lounge by předpovídala sedmimístné luxusní SUV jakožto vrcholný model rodiny elektromobilů. Premiéra konceptu je podle všeho naplánovaná na dubnový autosalon v Šanghaji.

Rozměrově by se měla novinka rovnat současnému Touaregu a samozřejmě využít novou platformu MEB určenou pro elektrifikované modely VW. Na rozdíl od dřívějšího konceptu I.D. Crozz si má ale I.D. Lounge ponechat klasičtější tvary zádě bez svažující se střechy jako u „kupé“. Pohonné ústrojí se pak nebude velmi lišit od techniky již představené v mikrobusu I.D. Buzz.

VW plánuje snížení nákladů a zjednodušení nabídky modelů. Chce ušetřit

VW plánuje snížení nákladů a zjednodušení nabídky modelů. Chce ušetřit

Nejpravděpodobněji tedy dojde na pár elektromotorů (jeden pro každou nápravu) s kombinovaným výkonem okolo 275 kW (374 koní), zatímco baterie o kapacitě 111 kWh uložené v podlaze zajistí dojezd až 600 kilometrů na jedno nabití.

Po hatchbacku I.D. Neo, zmíněném SUV I.D. Crozz, mikrobusu I.D. Buzz (a jeho užitkové verzi) a velkém sedanu I.D. Vizzion tak půjde již o pátý model z řady elektromobilů Volkswagenu. Produkční verze Neo bude představena již příští rok, s uvedením velkého SUV Lounge se počítá na rok 2021.

VW zvažuje dostupný elektromobil. Stál by okolo půl milionu korun

VW zvažuje dostupný elektromobil. Stál by okolo půl milionu korun

Volkswagen už mimochodem vyvrátil, že produkční verze konceptu Neo si ponechá toto jméno. Podle zdroje z automobilky se jedná pouze o pracovní označení a vůz bude nabízen pod jiným názvem. S touto informací lze počítat, že i zbytek konceptů I.D. nakonec přijede s novými jmény u svých sériových verzí.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků