Další elektrická dodávka s pořádným dojezdem. Citroën e-Jumpy ujede až 330 km

MM  |  13. 05. 2020 10:13

Wau, tak to je skoro neuvěřitelnej dojezd.

Odpovědět  |   | 
zzelli  |  13. 05. 2020 12:06

Dojezd menší, hmotnost nákladu menší, rychlost omezená. Cena bude podstatně vyšší. Proč by to kdo kupoval?

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  14. 05. 2020 18:07

Ono nebude moc takových, co jezdí s takovou dodávkou po dálnici. Těch 300 km je víc, než kolik s tím běžný řemeslník najezdí za několik dní a stačí to i na nějaký občasný delší přesun.
Všechno už je to pak jen na tom, pro koho je to které řešení výhodnější.
Na jedné straně nižší provozní náklady, menší poruchovost, pohodlí (nemluvě o zdravějším prostředí na dvorku při nakládání) a jízdní vlastnosti elektromotoru, na druhé straně vyšší cena a nutnost dát si v případě hodně dlouhého přejezdu každé dvě hodiny bezpečnostní přestávku.

Odpovědět  |   | 

Dojezd jak noha

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
M  |  13. 05. 2020 17:39

Dojezd 600 a být to klasická L3H3. Uvazoval bych.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  14. 05. 2020 08:49

Skoda, ze titulek neodpovida obsahu clanku...

Odpovědět  |   | 
Net  |  14. 05. 2020 09:03

Škoda, že dojezd bude ve městě poloviční, pokud člověk nezvolí eko režim a bude používat klimatizaci v horkém létě (nebo topení v zimě). A kdo se má pořád stresovat s nabíjením v koloně, když dojezd bude zbývat pár desítek km, a objízdná trasa bude delší. KDU-ČSL ujede do 100 km denně a má kde dobít přes noc asi ok. Ale jet 200 km a víc už by mě trochu znervózňovalo, co když auto nebylo nabité na 100%, ale jen na 80%, aby se šetřili baterka? Co když spotřeba stoupne kvůli provozu? Co když nabíjecí stanice bude obsazena a v dojezdu pár km nebude alternativa?
Pořád je to příliš omezené. Kdyby byl dojezd 1000 km, nebo alespoň možnost rychle dobít u každé pumpy... pořád je to jak permanentní jízda s rozsvíceným indikátorem prázdné nádrže.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  14. 05. 2020 23:58

Kolik km denně ujede takový poštovní kurýr? Kolik pekař při rozvážení housek, kolik instalatér, kolik pokrývač?

Jak hodně ubývá energie v baterii při stání nebo popojíždění v koloně?
A ta dálnice? V některých zemích, mají u dálnic odpočívadla a těch bývá 5 - 10x víc, než pump a začíná být pravidlem, že je na nich i jedna nebo dvě nabíječky.
Ne, to auto opravdu není na ježdění po dálnici, ale přemýšlím o tom, zda je větší stres, když se mi rozsvítí kontrolka paliva 90 km od nejbližší pumpy, nebo 15 km od nejbližšího odpočívadla s nabíječkou.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  16. 05. 2020 09:03

Pro normálního soukromého uživatele je elektrické auto spíš problém než výhoda - ve městě, kde by elektroauto fungovalo, nemá kde nabíjet, mimo město, kde by většina potenciálních uživatelů mohla nabíjet doma, zase vadí malý dojezd. Všem potom vadí vysoká pořizovací cena a pokud se elektřina pro pohon nebude dotovat, ale časem třeba i danit jako benzín nebo nafta, potom provoz vyjde dráž než spalovací motor.
Dodávkové auto je ideální model pro vyzkoušení elektrického pohonu - většinou stovky km denně nejezdí, nabíječka se může dát na firemní dvorek a nabíjet přes noc odstavené dodávky. I technicky by to bylo jednodušší, je tam víc místa pro vestavbu a není třeba koukat na "elegantní design". Pro firmy je také jednodušší udělat nějaký dotační program který by elektromobily zvýhodnil, aby se na nich neprodělávalo. Divím se, proč třeba pošty nebo podobné firmy už dávno elektroauta nepoužívají.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  16. 05. 2020 15:47

Pošty to opravdu zajímá. Ale na trhu nejsou elektrická auta. Německá pošta proto začala s vlastním projektem, ale nevyšlo to. Jumpy je pro použití v ČR pro poštu příliš malé auto, v jiných zemích, kde funguje pošta trochu jinak (třeba Něměcko a Rakousko), by tato kategorie už zajímavá být mohla.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

dnes | Jan Mička | 12 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků

Nejčtenější články

Takto si Tatra představovala kancelář na kolech. Verzi Mobicom ale nikdo nechtěl

Takto si Tatra představovala kancelář na ko…

Jedny z poslední variant Tatry 613 byly přehlídkou hi-tech výbavy, která u české produkce neměla obdoby.

31.  10.  2020 | | 32 N/A
Daniel Fuglevič
VýbavaTatraLuxusní auta
Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na zakázku postaví Felicii i embéčko

Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na …

Nechte svému potomkovi vyrobit šlapací autíčko na zakázku a titul rodiče roku máte dozajista v kapse.

18.  11.  2020 | | 48 N/A
Daniel Fuglevič
Český trhŠkodaRetro
Vzácný pick-up Škoda 1202 je na prodej. Nádherný kus má na tachometru 143 km!

Vzácný pick-up Škoda 1202 je na prodej. Nád…

Do české inzerce opět zavítala jedna zajímavá rarita od škodovky. Tento old-school pick-up je navíc v brilantním stavu.

4.  11.  2020 | | 23 N/A
Daniel Fuglevič
Raritapick-upŠkodaOjetiny
Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý koncept má od dnešního SUV daleko

Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý k…

Dokázal by Duster jakožto lifestylový crossover zaujmout takovou hromadu zákazníků jako jeho následná produkční a méně odvážná verze?

9.  11.  2020 | | 19 N/A
Daniel Fuglevič
KonceptDacia Duster
Nová Dacia Sandero ve velké galerii: Ani levnější verze nevypadá vůbec špatně!

Nová Dacia Sandero ve velké galerii: Ani le…

Nová generace Dacie Sandero o sobě dala společně se sedanem Logan poprvé oficiálně vědět už koncem září. Na osobní setkání zatím nedošlo, konečně si ale můžeme novinky prohlédnout alespoň v pořádné galerii.

20.  11.  2020 | | 108 N/A
Jan Mička
Dacia SanderoPremiéry