Pro normálního soukromého uživatele je elektrické auto spíš problém než výhoda - ve městě, kde by elektroauto fungovalo, nemá kde nabíjet, mimo město, kde by většina potenciálních uživatelů mohla nabíjet doma, zase vadí malý dojezd. Všem potom vadí vysoká pořizovací cena a pokud se elektřina pro pohon nebude dotovat, ale časem třeba i danit jako benzín nebo nafta, potom provoz vyjde dráž než spalovací motor. Dodávkové auto je ideální model pro vyzkoušení elektrického pohonu - většinou stovky km denně nejezdí, nabíječka se může dát na firemní dvorek a nabíjet přes noc odstavené dodávky. I technicky by to bylo jednodušší, je tam víc místa pro vestavbu a není třeba koukat na "elegantní design". Pro firmy je také jednodušší udělat nějaký dotační program který by elektromobily zvýhodnil, aby se na nich neprodělávalo. Divím se, proč třeba pošty nebo podobné firmy už dávno elektroauta nepoužívají.
Pošty to opravdu zajímá. Ale na trhu nejsou elektrická auta. Německá pošta proto začala s vlastním projektem, ale nevyšlo to. Jumpy je pro použití v ČR pro poštu příliš malé auto, v jiných zemích, kde funguje pošta trochu jinak (třeba Něměcko a Rakousko), by tato kategorie už zajímavá být mohla.
Škoda, že dojezd bude ve městě poloviční, pokud člověk nezvolí eko režim a bude používat klimatizaci v horkém létě (nebo topení v zimě). A kdo se má pořád stresovat s nabíjením v koloně, když dojezd bude zbývat pár desítek km, a objízdná trasa bude delší. KDU-ČSL ujede do 100 km denně a má kde dobít přes noc asi ok. Ale jet 200 km a víc už by mě trochu znervózňovalo, co když auto nebylo nabité na 100%, ale jen na 80%, aby se šetřili baterka? Co když spotřeba stoupne kvůli provozu? Co když nabíjecí stanice bude obsazena a v dojezdu pár km nebude alternativa?Pořád je to příliš omezené. Kdyby byl dojezd 1000 km, nebo alespoň možnost rychle dobít u každé pumpy... pořád je to jak permanentní jízda s rozsvíceným indikátorem prázdné nádrže.
Kolik km denně ujede takový poštovní kurýr? Kolik pekař při rozvážení housek, kolik instalatér, kolik pokrývač?Jak hodně ubývá energie v baterii při stání nebo popojíždění v koloně?A ta dálnice? V některých zemích, mají u dálnic odpočívadla a těch bývá 5 - 10x víc, než pump a začíná být pravidlem, že je na nich i jedna nebo dvě nabíječky.Ne, to auto opravdu není na ježdění po dálnici, ale přemýšlím o tom, zda je větší stres, když se mi rozsvítí kontrolka paliva 90 km od nejbližší pumpy, nebo 15 km od nejbližšího odpočívadla s nabíječkou.
Skoda, ze titulek neodpovida obsahu clanku...
Dojezd 600 a být to klasická L3H3. Uvazoval bych.
Dojezd jak noha
Dojezd menší, hmotnost nákladu menší, rychlost omezená. Cena bude podstatně vyšší. Proč by to kdo kupoval? :-/
Ono nebude moc takových, co jezdí s takovou dodávkou po dálnici. Těch 300 km je víc, než kolik s tím běžný řemeslník najezdí za několik dní a stačí to i na nějaký občasný delší přesun.Všechno už je to pak jen na tom, pro koho je to které řešení výhodnější.Na jedné straně nižší provozní náklady, menší poruchovost, pohodlí (nemluvě o zdravějším prostředí na dvorku při nakládání) a jízdní vlastnosti elektromotoru, na druhé straně vyšší cena a nutnost dát si v případě hodně dlouhého přejezdu každé dvě hodiny bezpečnostní přestávku.
Wau, tak to je skoro neuvěřitelnej dojezd.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.