Další elektrická dodávka s pořádným dojezdem. Citroën e-Jumpy ujede až 330 km

MM  |  13. 05. 2020 10:13

Wau, tak to je skoro neuvěřitelnej dojezd.

Odpovědět  |   | 
zzelli  |  13. 05. 2020 12:06

Dojezd menší, hmotnost nákladu menší, rychlost omezená. Cena bude podstatně vyšší. Proč by to kdo kupoval?

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  14. 05. 2020 18:07

Ono nebude moc takových, co jezdí s takovou dodávkou po dálnici. Těch 300 km je víc, než kolik s tím běžný řemeslník najezdí za několik dní a stačí to i na nějaký občasný delší přesun.
Všechno už je to pak jen na tom, pro koho je to které řešení výhodnější.
Na jedné straně nižší provozní náklady, menší poruchovost, pohodlí (nemluvě o zdravějším prostředí na dvorku při nakládání) a jízdní vlastnosti elektromotoru, na druhé straně vyšší cena a nutnost dát si v případě hodně dlouhého přejezdu každé dvě hodiny bezpečnostní přestávku.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  13. 05. 2020 14:25

Dojezd jak noha

Odpovědět  |   | 
M  |  13. 05. 2020 17:39

Dojezd 600 a být to klasická L3H3. Uvazoval bych.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  14. 05. 2020 08:49

Skoda, ze titulek neodpovida obsahu clanku...

Odpovědět  |   | 
Net  |  14. 05. 2020 09:03

Škoda, že dojezd bude ve městě poloviční, pokud člověk nezvolí eko režim a bude používat klimatizaci v horkém létě (nebo topení v zimě). A kdo se má pořád stresovat s nabíjením v koloně, když dojezd bude zbývat pár desítek km, a objízdná trasa bude delší. KDU-ČSL ujede do 100 km denně a má kde dobít přes noc asi ok. Ale jet 200 km a víc už by mě trochu znervózňovalo, co když auto nebylo nabité na 100%, ale jen na 80%, aby se šetřili baterka? Co když spotřeba stoupne kvůli provozu? Co když nabíjecí stanice bude obsazena a v dojezdu pár km nebude alternativa?
Pořád je to příliš omezené. Kdyby byl dojezd 1000 km, nebo alespoň možnost rychle dobít u každé pumpy... pořád je to jak permanentní jízda s rozsvíceným indikátorem prázdné nádrže.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  14. 05. 2020 23:58

Kolik km denně ujede takový poštovní kurýr? Kolik pekař při rozvážení housek, kolik instalatér, kolik pokrývač?

Jak hodně ubývá energie v baterii při stání nebo popojíždění v koloně?
A ta dálnice? V některých zemích, mají u dálnic odpočívadla a těch bývá 5 - 10x víc, než pump a začíná být pravidlem, že je na nich i jedna nebo dvě nabíječky.
Ne, to auto opravdu není na ježdění po dálnici, ale přemýšlím o tom, zda je větší stres, když se mi rozsvítí kontrolka paliva 90 km od nejbližší pumpy, nebo 15 km od nejbližšího odpočívadla s nabíječkou.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  16. 05. 2020 09:03

Pro normálního soukromého uživatele je elektrické auto spíš problém než výhoda - ve městě, kde by elektroauto fungovalo, nemá kde nabíjet, mimo město, kde by většina potenciálních uživatelů mohla nabíjet doma, zase vadí malý dojezd. Všem potom vadí vysoká pořizovací cena a pokud se elektřina pro pohon nebude dotovat, ale časem třeba i danit jako benzín nebo nafta, potom provoz vyjde dráž než spalovací motor.
Dodávkové auto je ideální model pro vyzkoušení elektrického pohonu - většinou stovky km denně nejezdí, nabíječka se může dát na firemní dvorek a nabíjet přes noc odstavené dodávky. I technicky by to bylo jednodušší, je tam víc místa pro vestavbu a není třeba koukat na "elegantní design". Pro firmy je také jednodušší udělat nějaký dotační program který by elektromobily zvýhodnil, aby se na nich neprodělávalo. Divím se, proč třeba pošty nebo podobné firmy už dávno elektroauta nepoužívají.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  16. 05. 2020 15:47

Pošty to opravdu zajímá. Ale na trhu nejsou elektrická auta. Německá pošta proto začala s vlastním projektem, ale nevyšlo to. Jumpy je pro použití v ČR pro poštu příliš malé auto, v jiných zemích, kde funguje pošta trochu jinak (třeba Něměcko a Rakousko), by tato kategorie už zajímavá být mohla.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 100 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků

Nejčtenější články

Rez a špína jako umění? Americký trend patinových Volkswagenů dobývá svět

Rez a špína jako umění? Americký trend pati…

Stále rostoucí trend patinovaných vozů se z Ameriky postupně rozrůstá do celého světa. Jedna z nejsilnějších komunit je ta okolo vzduchem chlazených Volkswagenů. Vybrali jsme některé zajímavé kousky.

6.  5.  2020 | | 8 N/A
Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  2.  2020 | | 15 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

26.  5.  2020 | | 58 N/A
Moderní Škoda 740 měla nahradit Škodu 100/110. Politika ji nakonec poslala k ledu

Moderní Škoda 740 měla nahradit Škodu 100/1…

Není tajemstvím, že modely 105 a 120 byly beznadějně zastaralé už v době své premiéry. Místo nich měla dorazit Škoda 740 s motorem vpředu, systémem transaxle a pohonem zadních kol. Šanci na plnohodnotný život ale nikdy nedostala.

30.  5.  2020 | | 29 N/A
Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světově, potopily ji však zbytečné chyby

Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světov…

Kromě hrstky notoricky známých škodováckých kupé najdeme v historii domácí značky i pár kousků, o nichž se dnes už moc nemluví. Mezi tyto rarity patří i elegantní Škoda 1100 OHC Coupé.

23.  5.  2020 | | 14 N/A