Další dobré výsledky Seatu León TDI v Brands Hatch

Yvan Muller se posunul na třetí místo průběžného pořadí jezdců šampionátu FIA World Touring Car Championship díky čtvrtému a pátému místu v závodech, které se konaly v britském Brands Hatch o uplynulém víkendu. Yvana následoval v obou závodech Jordi Gené na druhém SEATu León TDI.

V prvním závodě načasoval Jordi Gené letmý start s naprostou precizností a po vnitřní straně se dostal z osmé startovní pozice na třetí na konci první zatáčky. Za ním se dvě BMW Augusta Farfuse a Jörga Mullera dostaly neplánovaně do stejného místa na trati, což roztočilo Mullerův vůz, do něhož narazil Larini na Chevroletu a spolu s nimi skončil mimo trať i Sergey Krylov (GR Asia SEAT León). Po dvě kola vodil peloton Safety Car, a tak byl čtrnáctikolový závod prodloužen na 16 kol.

Po této kolizi obě BMW pokračovala v závodě, ale ten byl až do konce už poněkud statický, vzhledem k velmi obtížnému předjíždění. Jordi bohužel přišel o skvělé třetí místo až na začátku posledního kola, a to kvůli Colinu Turkingtonovi (BMW). Souboj o třetí místo využil i Yvan Muller, který se dokázal dostat přes Jordiho a skončil na 4. místě. Po dramatickém úvodu závodu se nic moc nedělo ani v okolí Tarquiniho, který dojel na 10. místě.

Ve druhém závodě se dva SEATy postavily na třetí řadu, z níž opět výborně odstartoval Jordi Gené a posunul se z páté pozice na čtvrtou, zatímco snahy Mullera byly omezeny přítomností Turkingtona na pátém místě. Souboj z prvního závodu se tedy opakoval. Lehké BMW Turkingtona vyneslo před Jordiho ve 14. kole a o kolo později jej opět předjel Muller, který tak skončil na výborném 5. místě, následován Jordim.

Vzrušující závod zažil dvě situace se Safety Carem. První přišla potom, co Alex Zanardi (BMW) opustil trať, druhá po kolizi Menua (Chevrolet) a Farfuse (BMW).

Yvan Muller: (SEAT León TDI nº12) po závodech řekl: “Se zátěží vznětového motoru a hmotnostním handicapem jsme jen obtížně hledali optimální nastavení podvozku pro trať v Brands Hatch, ale nakonec jsme měli dva celkem dobré výsledky a já jsem třetí v průběžném pořadí jezdců, jen dva body za Farfusem. Ztratil jsem dnes hodně času a sil soubojem s Turkingtonem, který byl mnohem lehčí než já, ale on přitom jako jezdec BTCC nemohl sbírat body. Celkem jistě mne to stálo umístění mezi nejlepšími třemi v prvním závodě. Snažil jsem se co to šlo, ale musel jsem zvolnit, protože mé pneumatiky se opotřebovávaly a já nechtěl riskovat nehodu při předjížděním manévru. On neměl co ztratit a já bojuji o titul světového šampióna.”

Výsledky tohoto víkendu posunuly Mullera ze 4. místa absolutního pořadí šampionátu na 3. místo, kde je jen 14 bodů za vedoucím jezdcem (Andy Priaulxem) a 2 body za druhým v průběžném pořadí (Augusto Farfusem). Do konce sezony zbývají 4 závody.

2007 FIA World Touring Car Championship – Pořadí po 18 závodech

Pořadí značek

1. BMW227 bodů

2. SEAT195 bodů

3. Chevrolet172 body

4. Alfa Romeo97 bodů

Pořadí jezdců

1. Andy Priaulx (BMW)81 bod

2. Augusto Farfus (BMW)69 bodů

3. Yvan Muller (SEAT)67 bodů

4. Jorg Muller (BMW)66 bodů

5. James Thompson (Alfa)57 bodů

6. Alan Menu (Chevrolet)55 bodů

7. Gabriele Tarquini (SEAT)51 bod

10. Jordi Gené (SEAT)32 body

Příští závody

Další zastávkou šampionátu WTCC budou závody v italské Monze 6. a 7. října 2007.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků