Další dobré výsledky Seatu León TDI v Brands Hatch

Další dobré výsledky Seatu León TDI v Brands Hatch

Yvan Muller se posunul na třetí místo průběžného pořadí jezdců šampionátu FIA World Touring Car Championship díky čtvrtému a pátému místu v závodech, které se konaly v britském Brands Hatch o uplynulém víkendu. Yvana následoval v obou závodech Jordi Gené na druhém SEATu León TDI.

V prvním závodě načasoval Jordi Gené letmý start s naprostou precizností a po vnitřní straně se dostal z osmé startovní pozice na třetí na konci první zatáčky. Za ním se dvě BMW Augusta Farfuse a Jörga Mullera dostaly neplánovaně do stejného místa na trati, což roztočilo Mullerův vůz, do něhož narazil Larini na Chevroletu a spolu s nimi skončil mimo trať i Sergey Krylov (GR Asia SEAT León). Po dvě kola vodil peloton Safety Car, a tak byl čtrnáctikolový závod prodloužen na 16 kol.

Po této kolizi obě BMW pokračovala v závodě, ale ten byl až do konce už poněkud statický, vzhledem k velmi obtížnému předjíždění. Jordi bohužel přišel o skvělé třetí místo až na začátku posledního kola, a to kvůli Colinu Turkingtonovi (BMW). Souboj o třetí místo využil i Yvan Muller, který se dokázal dostat přes Jordiho a skončil na 4. místě. Po dramatickém úvodu závodu se nic moc nedělo ani v okolí Tarquiniho, který dojel na 10. místě.

Ve druhém závodě se dva SEATy postavily na třetí řadu, z níž opět výborně odstartoval Jordi Gené a posunul se z páté pozice na čtvrtou, zatímco snahy Mullera byly omezeny přítomností Turkingtona na pátém místě. Souboj z prvního závodu se tedy opakoval. Lehké BMW Turkingtona vyneslo před Jordiho ve 14. kole a o kolo později jej opět předjel Muller, který tak skončil na výborném 5. místě, následován Jordim.

Vzrušující závod zažil dvě situace se Safety Carem. První přišla potom, co Alex Zanardi (BMW) opustil trať, druhá po kolizi Menua (Chevrolet) a Farfuse (BMW).

Yvan Muller: (SEAT León TDI nº12) po závodech řekl: “Se zátěží vznětového motoru a hmotnostním handicapem jsme jen obtížně hledali optimální nastavení podvozku pro trať v Brands Hatch, ale nakonec jsme měli dva celkem dobré výsledky a já jsem třetí v průběžném pořadí jezdců, jen dva body za Farfusem. Ztratil jsem dnes hodně času a sil soubojem s Turkingtonem, který byl mnohem lehčí než já, ale on přitom jako jezdec BTCC nemohl sbírat body. Celkem jistě mne to stálo umístění mezi nejlepšími třemi v prvním závodě. Snažil jsem se co to šlo, ale musel jsem zvolnit, protože mé pneumatiky se opotřebovávaly a já nechtěl riskovat nehodu při předjížděním manévru. On neměl co ztratit a já bojuji o titul světového šampióna.”

Výsledky tohoto víkendu posunuly Mullera ze 4. místa absolutního pořadí šampionátu na 3. místo, kde je jen 14 bodů za vedoucím jezdcem (Andy Priaulxem) a 2 body za druhým v průběžném pořadí (Augusto Farfusem). Do konce sezony zbývají 4 závody.

2007 FIA World Touring Car Championship – Pořadí po 18 závodech

Pořadí značek

1. BMW227 bodů

2. SEAT195 bodů

3. Chevrolet172 body

4. Alfa Romeo97 bodů

Pořadí jezdců

1. Andy Priaulx (BMW)81 bod

2. Augusto Farfus (BMW)69 bodů

3. Yvan Muller (SEAT)67 bodů

4. Jorg Muller (BMW)66 bodů

5. James Thompson (Alfa)57 bodů

6. Alan Menu (Chevrolet)55 bodů

7. Gabriele Tarquini (SEAT)51 bod

10. Jordi Gené (SEAT)32 body

Příští závody

Další zastávkou šampionátu WTCC budou závody v italské Monze 6. a 7. října 2007.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2013
Stav: 19 943 km
Cena: 193 000 Kč
Seat Ibiza 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 59 369 km
Cena: 137 000 Kč
Seat Leon 2
Rok výroby: 2014
Stav: 32 961 km
Cena: 360 000 Kč
Seat Leon 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 120 705 km
Cena: 80 000 Kč
Seat Altea 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 132 916 km
Cena: 83 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2005
Stav: 174 887 km
Cena: 62 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků