Nafta patri do kamen...
Rakovimety sprintujou na krchov. B-]
Slovy klasika - Nafta patří do kamen :-D
Skuste otocit dajme tomu 600km cestu tam a naspat v SUV formatu X5. Do jedneho dajte trojliter diesel a do druheho trojliter benzin. Odhliadnuc od toho ze ten diesel pojazdi daleko suverennejsie (a nie ze nie), si potom pozrite ucet za PHM. Co sa tyka e-e-eekologie, potom za daleko ekologickejsie v tomto smere povazujem prave ten efektivnejsi diesel.Na druhej strane, v mensom a lahsom aute typu oktavka Vam 1.o TSi posluzi podobne ako 1.6TDi. Diesel v malom aute typu fabia je potom samozrejme totalny nezmysel.
Pokud bych jezdil takové dálky (jako že jezdím), tak si na to nebudu pořizovat X5 nebo podobné SUV s aerodynamickým odporem cihly. Budu to jezdit v sedanu a tam ten rozdíl bude určitě menší.
Ak to iste skusite v 5 sedane, rozdiel bude podobny.Inak, v SUV sa mne osobne na dialku cestuje lepsie. Vyssie sedim, dalej vidim (navyse nad sedany a kombiky predomnou), co je prispevok pasivnej bezpecnosti. Navyse, ten sedan nemusim nechat kilometer pod chatou u suseda a v klude vyleziem az hore. A co sa tyka aerodynamiky, tak v normalnych nasich rychlostiach (130-150) to SUV zasa az tak zle nie je. Pozrite si trebars na aku maximalku dokaze velku X5 rozbehnut hoci aj ta najslabsia s25d.
Porovnávat spotřebu benzinu a nafty v litrech je nesmysl. To je jako porovnával spotřebu vodíku a asfaltu v krychlových stopách :-D
Pekne popsano. V beznych rychlostech je moderni SUV i MPV v pohode, pokud jsou slusne odhlucnene.
Udajne 6 ze 7 prodanych Toyot RAV jsou hybridy (zbytek benal). S ohledem na prodejni cisla RAV je tak nejak jasne, ze v urcitem segmentu to bez nafty (jedno jestli s moderni motory splnuji prisnejsi limity) jde. Japonci, kteri se hodne naucili od zapadu, na to prisli a neboji se do toho kopnout ;-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.